Ekologia

13 marca 2019 r.

Z ustawy wynika, że gmina może zawrzeć umowę o realizacji przedsięwzięcia niskoemisyjnego wyłącznie z osobą, która łącznie spełnia kilka warunków. Jednym z nich jest posiadanie środków własnych i zasobów majątkowych nie przekraczających kwoty 424 tys. zł z uwzględnieniem wartości budynku, który chcemy termomodernizować.

Przepisy antysmogowe nie zadziałają. Nie dotyczą budynków wielorodzinnych i nabiedniejszych mieszkańców13 marca 2019 r.

Ustawa z 9 listopada 2018 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów miała uruchomić program termomodernizacji jednorodzinnych budynków mieszkalnych i wymiany źródeł ciepła. Ale samorządy z południa Polski sceptycznie podchodzą do przepisów - donosi Portalsamorządowy.pl. Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca stwierdza, że ustawa w dużych miastach będzie martwa i nikt nie będzie mógł z niej skorzystać. - Niektóre zapisy ustawy są wręcz kuriozalne  – mówi prezydent.

13 marca 2019 r.

Problem plastiku Zieloni akcentowali także przy okazji wyborów lokalnych w Bawarii w ubiegłym roku.

Bądź Zielony. Wychwalaj wodę, a sam pij wino13 marca 2019 r.

Arthur Schopenhauer, wielki XIX-wieczny filozof niemiecki, pewnego dnia wykładał swoim uczniom o zasadach, jakimi powinien się kierować godziwy człowiek. Jak głosi anegdota, uczniowie ze wzburzeniem wypomnieli mistrzowi, że sam głoszone zasady łamie, korzystając np. z usług prostytutek i często zaglądając do kieliszka. – A czy drogowskaz musi wejść do miasta? – odciął się Schopenhauer, udowadniając, że posiadł w życiu nie tylko mądrość, ale i poczucie humoru.

1 marca 2019 r.

Skowronki, Mierzeja Wiślana

Polska nie powinna podejmować żadnych prac dotyczących Mierzei Wiślanej w oczekiwaniu na ostateczną decyzję KE1 marca 2019 r.

Polska nie powinna podejmować żadnych pracy ws. budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną; przedstawiciele KE nie potwierdzili na piątkowym spotkaniu konieczności realizacji tego projektu. Dopiero po formalnym przedłożeniu projektu do Komisji zbadamy jego zgodność z prawem UE. Służby Komisji przypomniały, że w oczekiwaniu na ostateczną decyzję Komisji nie należy podejmować żadnych prac - przekazało PAP źródło z KE.

26 lutego 2019 r.

34 proc. gospodarstw jednorodzinnych korzysta z kotłów na paliwo stałe. 250 tys. kotłów trafia rocznie na polski rynek

Kopciuchy niedługo zostaną całkowicie wyrugowane z rynku26 lutego 2019 r.

Niewydolne i wysokoemisyjne kotły na paliwa stałe (tzw. kopciuchy) nie trafią już więcej na rynek, niezależnie od tego, jak bardzo nieuczciwi przedsiębiorcy będą starali się nagiąć przepisy. Takie są założenia nowelizacji rozporządzenia w sprawie wymagań dla kotłów na paliwo stałe, które podpisali już minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz oraz minister środowiska Henryk Kowalczyk. Wejdzie w życie za 14 dni.

19 lutego 2019 r.

Na zgłoszenie uwag zainteresowani nie mają dużo czasu, bo konsultacje potrwają tylko do 25 lutego. Czas jest na wagę złota, bo terminy na zrealizowanie wymogów udziału niskoemisyjnych pojazdów w taborze komunikacji miejskiej zaczynają być coraz bardziej naglące (pierwsze wymogi dotyczą już 2021 r.), a przetargi potrafią się przeciągać z powodu wysokich kosztów autobusów o alternatywnych napędach.

Rusza wsparcie dla elektromobilności w miastach19 lutego 2019 r.

Fundusz Niskoemisyjnego Transportu, zapowiadany jako jeden z instrumentów dofinansowania transportu elektrycznego, zaczyna w końcu nabierać konkretnych kształtów. Ministerstwo Energii opublikowało już projekt rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków udzielania oraz sposobu rozliczania wsparcia udzielonego ze środków FNT.

18 lutego 2019 r.

– Hybryda to rozwiązanie wykorzystujące do napędzania auta energię, która w konwencjonalnym samochodzie po prostu zostaje utracona – mówi dziennik.pl Maciej Pertyński, polski juror plebiscytu World Car of the Year. Na zdjęciu hybrydowa Toyota Prius

Oto napęd trwalszy od diesla. Przejedzie milion kilometrów bez awarii i wielkich kosztów18 lutego 2019 r.

Smog daje się we znaki. Eksperci winą za zatruwanie powietrza w Polsce obarczają m.in. samochody z silnikami Diesla, a jako alternatywę do jazdy w mieście wskazują hybrydy. Na jakie korzyści może liczyć kierowca, który wybierze auto spalinowo-elektryczne? Czy połączenie benzyny i silnika elektrycznego jest trwalsze od auta z jednostką wysokoprężną? Wyjaśniamy.

Galerie