reklamacja konsumencka

Baza artykułów znajdująca się w serwisie dotycząca tematu reklamacja konsumencka. Najnowsze wiadomości i informacje dotyczące reklamacja konsumencka.
Znajdź informacje dla siebie w naszym katalogu tematów.


  • 2016 rokiem bezpiecznych inwestycji i limitowania kosztów pożyczek

    2016 rokiem bezpiecznych inwestycji i limitowania kosztów pożyczek

    Pozycja konsumentów na rynku usług finansowych będzie nieco mocniejsza. Przyczynił się do tego Sejm poprzedniej kadencji. Główne zadanie nowego to implementacja prokonsumenckich dyrektyw unijnych.

    czytaj więcej

  • Rzecznik finansowy: Konsument szybko upora się z bankiem

    Rzecznik finansowy: Konsument szybko upora się z bankiem

    Ministerstwo Finansów poparło niemal wszystkie uwagi, które mają wzmocnić pozycję klientów na rynku finansowym. Konflikty z bankami i ubezpieczycielami będą mogły być załatwiane w kilka miesięcy

    czytaj więcej

  • UOKiK ostrzega przed "darmowymi" ofertami w sieci

    UOKiK ostrzega przed "darmowymi" ofertami w sieci

    Urząd doradza konsumentom daleko posuniętą ostrożność przy korzystaniu z "darmowych" ofert. Według UOKiK problemy konsumentów wynikają najczęściej z niepełnych lub wprowadzających w błąd informacji udzielanych przez przedsiębiorców, utrudniania rezygnacji z płatnej usługi po zakończeniu okresu próbnego, a także wykorzystywania danych osobowych przekazanych przy zamawianiu „darmowej” oferty do przesyłania spamu.

    czytaj więcej

  • Gwarancja na sprzęt: Konsument nie zawsze jest uprzywilejowany

    Gwarancja na sprzęt: Konsument nie zawsze jest uprzywilejowany

    Pan Arkadiusz trzy lata temu kupił na własny użytek lodówkę. – Jeszcze w okresie gwarancyjnym zepsuł się agregat – pisze czytelnik. – Po kilku dniach serwis współpracujący ze sprzedawcą uporał się z problemem. Do czasu... Minął rok od ostatniej usterki i agregat znów przestał działać. Mało tego, konsultant odmawia naprawy, twierdząc, że okres gwarancji minął. Jak to możliwe – zastanawia się pan Arkadiusz.

    czytaj więcej

  • Platforma ODR w przygotowaniu, ale link zamieścić trzeba

    Platforma ODR w przygotowaniu, ale link zamieścić trzeba

    Niewiele e-sklepów wypełniło obowiązek poinformowania o stronie internetowej służącej do pozasądowego rozstrzyganiu sporów z konsumentami. Ale też nowa inicjatywa Komisji Europejskiej w pełni ruszy 15 lutego

    czytaj więcej

  • Prawa konsumentów: Najczęściej popełniane błędy

    Prawa konsumentów: Najczęściej popełniane błędy

    Mimo że ustawa o prawach konsumenta obowiązuje od ponad roku, to sprzedawcy nie zawsze potrafią zastosować nowe przepisy w praktyce. Nawet jeśli je znają, to często niewłaściwie je rozumieją, co w konfrontacji z UOKiK może sporo kosztować.

    czytaj więcej

  • Internetowe rozwiązywanie sporów ze sprzedawcami nie dla Polaków

    Internetowe rozwiązywanie sporów ze sprzedawcami nie dla Polaków

    Nasi konsumenci nie skorzystają na razie z unijnej platformy do rozstrzygania sporów ze sprzedawcami internetowymi. Chyba że chodzić będzie o przedsiębiorców z zagranicy.

    czytaj więcej

  • Spór pomiędzy firmą a konsumentem ma być rozstrzygnięty w 90 dni

    Spór pomiędzy firmą a konsumentem ma być rozstrzygnięty w 90 dni

    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotował projekt ustawy implementującej dyrektywę w sprawie alternatywnych metod rozstrzygania sporów konsumenckich. Dyrektywa o ADR (Alternative Dispute Resolution) powinna zostać wdrożona już 9 lipca 2015 r.

    czytaj więcej

  • Jak egzekwować prawa naruszone klauzulami

    Jak egzekwować prawa naruszone klauzulami

    Nowe przepisy mają spowodować, że niedozwolone postanowienia umowne będą szybciej eliminowane z obiegu. Teraz zajmować się tym będzie prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który zakaże ich stosowania. Nie oznacza to jednak, że konsument został pozbawiony prawa do samodzielnego egzekwowania swoich praw.

    czytaj więcej

  • Teleściema: Co czwarta skarga do UOKiK dotyczy sektora telekomunikacyjnego

    Teleściema: Co czwarta skarga do UOKiK dotyczy sektora telekomunikacyjnego

    Na 6,5 tys. różnych sygnałów i skarg, które w zeszłym roku dotarły do UOKiK, niemal 1,5 tys. dotyczyło sektora telekomunikacyjnego.

    czytaj więcej

  • Klienci pożyczkodawców piszą skagi do rzecznika finansowego

    Klienci pożyczkodawców piszą skagi do rzecznika finansowego

    Około 7 proc. skarg na sektor bankowo-kapitałowy kierowanych do rzecznika finansowego dotyczy działalności firm pożyczkowych.

    czytaj więcej

  • Wadliwe produkty: Brak rozpatrzenia reklamacji z korzyścią dla konsumenta

    Wadliwe produkty: Brak rozpatrzenia reklamacji z korzyścią dla konsumenta

    Jeśli po 14 dniach od złożenia reklamacja nie zostanie rozpatrzona, uznaje się ją za uzasadnioną. Sprzedawca nie może zatem stwierdzić, że rzecz nie ma wad lub, że powstała ona z naszej winy.

    czytaj więcej

  • Gdy linie lotnicze zawiodą. Krok po kroku

    Gdy linie lotnicze zawiodą. Krok po kroku

    Ostatnia moja podniebna podróż okazała się koszmarem – opowiada pan Kamil. – W tamtą stronę linia lotnicza zgubiła mój bagaż. Zostałem, jak stałem – w dżinsach i swetrze, a miałem ważne spotkanie następnego dnia. Musiałem więc kupić garnitur. Bagaż znalazł się po dwóch dniach, ale uszkodzony. Z kolei gdy wracałem, samolot się spóźnił i czekałem pół dnia na lotnisku. Przewoźnik powiedział, że to z powodu strajku, więc nawet obiad mi się nie należy. Byłem zmęczony i zdegustowany. Mam zamiar zażądać od linii lotniczej odszkodowania. Co powinienem zrobić – pyta czytelnik.

    czytaj więcej

  • UOKiK interesuje się Iplą. Czy niezadowoleni klienci odzyskają pieniądze?

    UOKiK interesuje się Iplą. Czy niezadowoleni klienci odzyskają pieniądze?

    Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafiło już co najmniej kilkanaście skarg na Cyfrowy Polsat. Powód? Wielu Polaków, którzy wykupili za blisko 100 zł pakiet sportowy umożliwiający oglądanie meczów mistrzostw Europy, w praktyce nie może z niego korzystać.

    czytaj więcej

  • Jak zareklamować nocleg na Malcie

    Jak zareklamować nocleg na Malcie

    Zarezerwowałam poprzez internet pokój hotelowy na Malcie. Warunkiem zamieszkania było wpłacenie 100 euro kaucji. W dniu wyjazdu okazało się, że kaucja nie będzie nam zwrócona, ponieważ uszkodziliśmy brodzik i nie spływa woda. Woda z brodzika nie odpływała od początku pobytu, ale nam to w zasadzie nie przeszkadzało i niczego nie zgłaszaliśmy właścicielowi. Po powrocie do Polski wysłaliśmy e-mailem pismo, że nie zgadzamy się z taką sytuacją i czekamy na wyjaśnienia oraz zwrot całej kaucji – pisze pani Joanna. Kto może nam pomóc w załatwieniu naszej sprawy?

    czytaj więcej

  • Bobrowicz: Kiedy niemożliwe staje się możliwe

    Bobrowicz: Kiedy niemożliwe staje się możliwe

    Przyciągnął mnie tytuł publikacji „Sędziowie powinni rozstrzygać tylko najważniejsze spory” (Prawnik z 26 lipca 2016 r.). Pomyślałem, że to artykuł o brytyjskim wymiarze sprawiedliwości. A kiedy okazało się, że to wywiad z sędzią Rafałem Puchalskim zapowiadającym, że będzie „zajmować się wdrożeniem mediacji”, uważa ją bowiem za jedyny skuteczny sposób na załatwienie rosnącej lawiny spraw sądowych, stwierdziłem, że tak entuzjastycznych słów na temat mediacji padających z ust urzędnika Ministerstwa Sprawiedliwości chyba jeszcze nie słyszałem. To po pierwsze.

    czytaj więcej

  • Ochrona inwestorów to wiedza i zaufanie, a nie tylko regulacje

    Ochrona inwestorów to wiedza i zaufanie, a nie tylko regulacje

    Problemy z kredytami walutowymi i polisami inwestycyjnymi pokazały, że konieczna jest większa troska o interesy inwestorów

    czytaj więcej

  • Prawa pasażerów wobec linii lotniczych i biur podróży

    Prawa pasażerów wobec linii lotniczych i biur podróży

    Wakacje powinny być czasem relaksu. Niestety opóźniony lot, czy niezgodny z umową standard hotelu, w którym się zatrzymaliśmy, może zepsuć wyjazd. Dlatego warto zapoznać się jakie prawa przysługują konsumentowi i kiedy możemy domagać się odszkodowania.

    czytaj więcej

  • Wakacyjna fala skarg konsumenckich

    Wakacyjna fala skarg konsumenckich

    Liczba zażaleń na zaniedbania przedsiębiorców wzrosła w tym roku o 30 proc. - informuje Europejskie Centrum Konsumenckie. Najczęstsze przypadki to niezgodność oferty touroperatorów ze stanem faktycznym oraz niechęć sklepów internetowych do uznania reklamacji.

    czytaj więcej

  • zobacz więcej wyników

Galeria

Inne

e-Booki - elektroniczne poradniki Gazety Prawnej