
Sąd Najwyższy w niedawno
podjętej uchwale zrobił milowy krok w zakresie
ustalenia charakteru instytucji rękojmi za wady fizyczne
rzeczy. Poczynione przez powiększony skład Izby
Cywilnej SN ustalenia są niezwykle spójne pod
względem prawnym.
czytaj więcej

10 stycznia 2017 r. zaczęła obowiązywać ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Zapisanych w niej rozwiązań nie można jednak jeszcze zastosować w praktyce.
czytaj więcej

Poszkodowani przez koncern domagają się po 30 tys. zł. Wkrótce do sądów trafią indywidualne pozwy. Stowarzyszenie Osób Poszkodowanych przez Spółki Grupy Volkswagen AG –
STOP VW od kilku miesięcy współpracuje z Urzędem Ochrony Konkurencji i
Konsumentów (UOKiK) w sprawie afery spalinowej.
czytaj więcej

Od 10 stycznia obowiązuje ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich
(Dz.U. z 2016 r. poz. 1823). Ustawodawca popełnił
jednak kuriozalny błąd, który powoduje, że
przedsiębiorcy mają powód do rwania
włosów z głowy.
czytaj więcej

W ostatnich dniach w mediach pojawiła się informacja, że Prezes Urzędu
Ochrony Konkurencji i Konsumentów wymierzył Orange Polska karę 30 mln zł
za bezprawnie przedłużanie umów o świadczenie usług o wiele miesięcy
bez wyraźnej zgody konsumentów.
czytaj więcej

Wyższe ceny, monopol na
obsługę sądów i administracji, a do tego
brak odszkodowań za niedostarczone listy – tak
zmienia się operator.
czytaj więcej

Ceny połączeń z centrum
obsługi klienta nie mogą być wyższe
niż stawki za zwykłe rozmowy telefoniczne –
uznał trybunał w Luksemburgu.
czytaj więcej
![Prezes UOKiK: KRRiT powinna zająć się prasą [WYWIAD]](http://g9.gazetaprawna.pl/p/_wspolne/pliki/2881000/2881189-marek-niechcial-145-107.jpg)
- My możemy
wyznaczyć niemalże linijką udziały w rynku
na podstawie wielkości nakładów czy
sprzedaży, ale nie badamy treści. A to kontent jest
kluczowy - uważa Marek Niechciał, prezes UOKiK.
czytaj więcej

Urzędy celne mogą przechwytywać nieoryginalne towary zamawiane z innego
kraju. Jeśli dojdzie do takiej transakcji, konsument powinien żądać
zwrotu kosztów od sprzedawcy.
czytaj więcej

Przymilają się, poniżają, szukają autorytetu. Coraz więcej Polaków twierdzi, że kontakt ze sprzedawcą to najlepszy sposób na odreagowanie i poprawę samopoczucia.
czytaj więcej

Osoby, które nie mogły zająć wykupionych miejsc
numerowanych na koncercie Guns N' Roses w Gdańsku, mogą liczyć na
rekompensatę – zapewniają przedstawiciele organizatora koncertu Live
Nation.
czytaj więcej

Uderzenie w nieuczciwych przedsiębiorców, którzy naciągają ludzi, może rykoszetem odbić się na legalnie działającym polskim biznesie. Twierdzi tak ZPP w opinii do kluczowego projektu resortu cyfryzacji.
czytaj więcej

Choć mają być zrozumiałe i pisane prostym językiem, to nierzadko są nielogiczne i skomplikowane do granic możliwości. Bywa, że instrukcji obsługi nie rozumieją nawet językoznawcy.
czytaj więcej

Od czerwca do września 2017 r. do Europejskiego Centrum
Konsumenckiego Polska wpłynęło o 15 proc. więcej skarg na usługi
wakacyjne niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Jak poinformowało
wczoraj ECK, największy wzrost odnotowano w kategorii rezerwacji
hotelowych.
czytaj więcej

Co piąty produkt kupowany przez Polaków w sklepie nie zawiera składnika, który jest podany na etykiecie, lub zawiera coś, czego być w nim nie powinno.
czytaj więcej

Rośnie liczba uprawnionych do odszkodowania za opóźniony lub niezrealizowany lot. Chaos w Ryanairze, który odwoływał nawet 40–50 lotów dziennie,
bankructwo Air Berlin czy awaria systemu informatycznego w British
Airways to zdarzenia, które w tym roku zakłóciły pracę europejskich,
a przy okazji i naszych lotnisk.
czytaj więcej

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał pięć firm sprzedających towary podczas prezentacji i pokazów. Aby skłonić starszych, schorowanych ludzi do zakupu, ukrywały one prawdziwy cel spotkań, wprowadzały w błąd co do właściwości produktów, wykorzystywały sprzeczne z prawem weksle.
czytaj więcej

W razie problemów z instytucją finansową musimy być cierpliwi, działać metodycznie i wykorzystać wszystkie możliwości.
czytaj więcej

Pamiętaj, że masz 14 dni na odstąpienie od umowy – mówi Bartłomiej Wodzicki, dyrektor Departamentu Prawnego w Provident Polska.
czytaj więcej
- zobacz więcej wyników