reklamacja konsumencka

Baza artykułów znajdująca się w serwisie dotycząca tematu reklamacja konsumencka. Najnowsze wiadomości i informacje dotyczące reklamacja konsumencka.
Znajdź informacje dla siebie w naszym katalogu tematów.


  • Prawa konsumentów: Najczęściej popełniane błędy

    Prawa konsumentów: Najczęściej popełniane błędy

    Mimo że ustawa o prawach konsumenta obowiązuje od ponad roku, to sprzedawcy nie zawsze potrafią zastosować nowe przepisy w praktyce. Nawet jeśli je znają, to często niewłaściwie je rozumieją, co w konfrontacji z UOKiK może sporo kosztować.

    czytaj więcej

  • Internetowe rozwiązywanie sporów ze sprzedawcami nie dla Polaków

    Internetowe rozwiązywanie sporów ze sprzedawcami nie dla Polaków

    Nasi konsumenci nie skorzystają na razie z unijnej platformy do rozstrzygania sporów ze sprzedawcami internetowymi. Chyba że chodzić będzie o przedsiębiorców z zagranicy.

    czytaj więcej

  • Spór pomiędzy firmą a konsumentem ma być rozstrzygnięty w 90 dni

    Spór pomiędzy firmą a konsumentem ma być rozstrzygnięty w 90 dni

    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotował projekt ustawy implementującej dyrektywę w sprawie alternatywnych metod rozstrzygania sporów konsumenckich. Dyrektywa o ADR (Alternative Dispute Resolution) powinna zostać wdrożona już 9 lipca 2015 r.

    czytaj więcej

  • Jak egzekwować prawa naruszone klauzulami

    Jak egzekwować prawa naruszone klauzulami

    Nowe przepisy mają spowodować, że niedozwolone postanowienia umowne będą szybciej eliminowane z obiegu. Teraz zajmować się tym będzie prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który zakaże ich stosowania. Nie oznacza to jednak, że konsument został pozbawiony prawa do samodzielnego egzekwowania swoich praw.

    czytaj więcej

  • Teleściema: Co czwarta skarga do UOKiK dotyczy sektora telekomunikacyjnego

    Teleściema: Co czwarta skarga do UOKiK dotyczy sektora telekomunikacyjnego

    Na 6,5 tys. różnych sygnałów i skarg, które w zeszłym roku dotarły do UOKiK, niemal 1,5 tys. dotyczyło sektora telekomunikacyjnego.

    czytaj więcej

  • Klienci pożyczkodawców piszą skagi do rzecznika finansowego

    Klienci pożyczkodawców piszą skagi do rzecznika finansowego

    Około 7 proc. skarg na sektor bankowo-kapitałowy kierowanych do rzecznika finansowego dotyczy działalności firm pożyczkowych.

    czytaj więcej

  • Wadliwe produkty: Brak rozpatrzenia reklamacji z korzyścią dla konsumenta

    Wadliwe produkty: Brak rozpatrzenia reklamacji z korzyścią dla konsumenta

    Jeśli po 14 dniach od złożenia reklamacja nie zostanie rozpatrzona, uznaje się ją za uzasadnioną. Sprzedawca nie może zatem stwierdzić, że rzecz nie ma wad lub, że powstała ona z naszej winy.

    czytaj więcej

  • Gdy linie lotnicze zawiodą. Krok po kroku

    Gdy linie lotnicze zawiodą. Krok po kroku

    Ostatnia moja podniebna podróż okazała się koszmarem – opowiada pan Kamil. – W tamtą stronę linia lotnicza zgubiła mój bagaż. Zostałem, jak stałem – w dżinsach i swetrze, a miałem ważne spotkanie następnego dnia. Musiałem więc kupić garnitur. Bagaż znalazł się po dwóch dniach, ale uszkodzony. Z kolei gdy wracałem, samolot się spóźnił i czekałem pół dnia na lotnisku. Przewoźnik powiedział, że to z powodu strajku, więc nawet obiad mi się nie należy. Byłem zmęczony i zdegustowany. Mam zamiar zażądać od linii lotniczej odszkodowania. Co powinienem zrobić – pyta czytelnik.

    czytaj więcej

  • UOKiK interesuje się Iplą. Czy niezadowoleni klienci odzyskają pieniądze?

    UOKiK interesuje się Iplą. Czy niezadowoleni klienci odzyskają pieniądze?

    Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafiło już co najmniej kilkanaście skarg na Cyfrowy Polsat. Powód? Wielu Polaków, którzy wykupili za blisko 100 zł pakiet sportowy umożliwiający oglądanie meczów mistrzostw Europy, w praktyce nie może z niego korzystać.

    czytaj więcej

  • Jak zareklamować nocleg na Malcie

    Jak zareklamować nocleg na Malcie

    Zarezerwowałam poprzez internet pokój hotelowy na Malcie. Warunkiem zamieszkania było wpłacenie 100 euro kaucji. W dniu wyjazdu okazało się, że kaucja nie będzie nam zwrócona, ponieważ uszkodziliśmy brodzik i nie spływa woda. Woda z brodzika nie odpływała od początku pobytu, ale nam to w zasadzie nie przeszkadzało i niczego nie zgłaszaliśmy właścicielowi. Po powrocie do Polski wysłaliśmy e-mailem pismo, że nie zgadzamy się z taką sytuacją i czekamy na wyjaśnienia oraz zwrot całej kaucji – pisze pani Joanna. Kto może nam pomóc w załatwieniu naszej sprawy?

    czytaj więcej

  • Bobrowicz: Kiedy niemożliwe staje się możliwe

    Bobrowicz: Kiedy niemożliwe staje się możliwe

    Przyciągnął mnie tytuł publikacji „Sędziowie powinni rozstrzygać tylko najważniejsze spory” (Prawnik z 26 lipca 2016 r.). Pomyślałem, że to artykuł o brytyjskim wymiarze sprawiedliwości. A kiedy okazało się, że to wywiad z sędzią Rafałem Puchalskim zapowiadającym, że będzie „zajmować się wdrożeniem mediacji”, uważa ją bowiem za jedyny skuteczny sposób na załatwienie rosnącej lawiny spraw sądowych, stwierdziłem, że tak entuzjastycznych słów na temat mediacji padających z ust urzędnika Ministerstwa Sprawiedliwości chyba jeszcze nie słyszałem. To po pierwsze.

    czytaj więcej

  • Ochrona inwestorów to wiedza i zaufanie, a nie tylko regulacje

    Ochrona inwestorów to wiedza i zaufanie, a nie tylko regulacje

    Problemy z kredytami walutowymi i polisami inwestycyjnymi pokazały, że konieczna jest większa troska o interesy inwestorów

    czytaj więcej

  • Prawa pasażerów wobec linii lotniczych i biur podróży

    Prawa pasażerów wobec linii lotniczych i biur podróży

    Wakacje powinny być czasem relaksu. Niestety opóźniony lot, czy niezgodny z umową standard hotelu, w którym się zatrzymaliśmy, może zepsuć wyjazd. Dlatego warto zapoznać się jakie prawa przysługują konsumentowi i kiedy możemy domagać się odszkodowania.

    czytaj więcej

  • Wakacyjna fala skarg konsumenckich

    Wakacyjna fala skarg konsumenckich

    Liczba zażaleń na zaniedbania przedsiębiorców wzrosła w tym roku o 30 proc. - informuje Europejskie Centrum Konsumenckie. Najczęstsze przypadki to niezgodność oferty touroperatorów ze stanem faktycznym oraz niechęć sklepów internetowych do uznania reklamacji.

    czytaj więcej

  • Jak skutecznie reklamować buty kupione przez internet za granicą

    Jak skutecznie reklamować buty kupione przez internet za granicą

    Pan Krzysztof wybierał się w Dolomity. Przed wyjazdem kupił markowe buty turystyczne w sklepie internetowym austriackiego przedsiębiorcy. Zapłacił słono, ale i tak mniej, niż wydałby w krajowym sklepie. Był przekonany, że dobrze ulokował pieniądze. Niestety, już na drugiej górskiej wycieczce buty się rozkleiły. Turysta natychmiast złożył reklamację u sprzedawcy, wysłał nawet zdjęcie zrobione telefonem komórkowym, ale firma wysyłkowa zaproponowała jedynie obniżenie ceny o około 10 euro, czyli nieco ponad 40 zł. – To zaledwie znikoma część ceny, jaką zapłaciłem za wadliwe buty – oburza się czytelnik. – Czy mam szansę wygrać konflikt z zagranicznym przedsiębiorcą – pyta.

    czytaj więcej

  • E-zakupy: Sprawdź firmę, zanim kupisz w Chinach

    E-zakupy: Sprawdź firmę, zanim kupisz w Chinach

    Błędne jest myślenie, że skoro witryna internetowa sklepu jest prowadzona po polsku i został podany krajowy adres kontaktowy, to mamy do czynienia z rodzimą firmą. Brak regulaminu czy informacji o prawie do zwrotu powinien skutecznie zniechęcić do transakcji.

    czytaj więcej

  • Można zmienić sprzedawcę gazu - dystrybutor pozostanie ten sam

    Można zmienić sprzedawcę gazu - dystrybutor pozostanie ten sam

    Do moich drzwi zapukał akwizytor, przedstawił się jako przedstawiciel handlowy firmy dystrybuującej gaz i namawiał do podpisania nowej umowy, która miała pozwolić mi na obniżenie rachunków – opowiada pani Halina. – Twierdził, że nic się dla mnie nie zmieni, nie trzeba żadnych nowych przyłączy, a samo podpisanie umowy spowoduje, że płacić będę mniej. Nie do końca mu uwierzyłam, bo coś wyraźnie kręcił. Na czym polega zmiana sprzedawcy gazu? Czy jest to możliwe i bezpieczne – pyta czytelniczka.

    czytaj więcej

  • Sejm: Będzie łatwiej polubownie rozstrzygnąć spór na linii firma-konsument

    Sejm: Będzie łatwiej polubownie rozstrzygnąć spór na linii firma-konsument

    Ułatwienie konsumentom polubownego rozwiązywania sporów z przedsiębiorcami, zakłada ustawa uchwalona w piątek przez Sejm. Przewiduje ona m.in. powołanie Rzecznika Praw Pasażera Kolei przy UTK oraz uporządkowanie systemu istniejących instytucji mediacyjnych.

    czytaj więcej

  • zobacz więcej wyników

Galeria

Inne

e-Booki - elektroniczne poradniki Gazety Prawnej