marketing

Marketing – handel aktywny, wychodzący naprzeciw potrzeb klienta, próbujący odgadnąć skryte potrzeby klienta, usiłujący te potrzeby uświadamiać oraz pobudzać a nawet kreować, i zaspokajać je.


  • MIB złożył do prokuratury zawiadomienie w związku z raportem NIK o PKP

    MIB złożył do prokuratury zawiadomienie w związku z raportem NIK o PKP

    Minister Infrastruktury i Budownictwa złożył do prokuratury zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez osoby upoważnione do zajmowania się sprawami majątkowymi w spółkach z Grupy PKP, w sprawie wydatków na usługi doradcze.

    czytaj więcej

  • Kopacz: Jestem potrzebna Polsce [WYWIAD]

    Kopacz: Jestem potrzebna Polsce [WYWIAD]

    O tym, czy Ewa Kopacz czuje się odpowiedzialna za przegraną Platformy. I czy jej partii grozi unicestwienie.

    czytaj więcej

  • Polska jazda na Polski Bus: PKS walczy elastycznymi cenami biletów i luksusem

    Polska jazda na Polski Bus: PKS walczy elastycznymi cenami biletów i luksusem

    Szkocki przewoźnik musi stawić czoła Pekaesom, które walczą z nim jego własną bronią – elastycznymi cenami biletów i luksusem, a przy tym manifestują narodowe pochodzenie. Właściciel Polskiego Busa Brian Souter przeciera pewnie oczy ze zdumienia. Dawne Pekaesy nie chcą być już chłopcami do bicia. Inwestują w nowy tabor i kopiują jego agresywną politykę cenową. Właśnie zaczyna się rynkowe pospolite ruszenie na Polskiego Busa.

    czytaj więcej

  • Hadaj: Zarządzanie przez odwlekanie

    Hadaj: Zarządzanie przez odwlekanie

    Radykalny zakaz aborcji nie wejdzie w Polsce w życie. PiS, choć znany z wyrazistych poglądów, także w kwestiach obyczajowych, nie zaryzykuje postawienia wszystkiego na jedną kartę i poparcia obywatelskiego projektu ustawy, który odbierałby kobietom możliwość usuwania ciąży. Bez wątpienia jednak rządząca partia będzie tą kartą grała tak długo, jak się da. Ostatecznie zapewne dopuści projekt pod głosowanie, ale kiedy to się stanie, dzisiaj zupełnie nie wiadomo.

    czytaj więcej

  • Darmowe programy dla firmy? Jasna sprawa

    Darmowe programy dla firmy? Jasna sprawa

    Koszty prowadzenia własnego biznesu są niebagatelne. Czynsze, media, pensje, podatki, usługi zewnętrzne. Coraz bardziej znikomy ułamek działalności może też obyć się bez korzystania z komputerów i programów. I u znowu pojawiają się koszty sprzętu i licencji. Na szczęście są też programy, które swobodnie można użyć w celach komercyjnych za darmo.

    czytaj więcej

  • Zmiany w ochronie danych osobowych. Jakie zyskamy prawa?

    Zmiany w ochronie danych osobowych. Jakie zyskamy prawa?

    W dniu 8 kwietnia 2016 roku Rada Unii Europejskiej przyjęła Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i swobodnym przepływem takich danych (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz Dyrektywę w sprawie ochrony danych osobowych przetwarzanych na potrzeby ścigania przestępstw. 14 kwietnia 2016 roku Rozporządzenie i Dyrektywa zostały przyjęte przez Parlament Europejski. Urzędowe teksty zostaną wkrótce opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej we wszystkich językach urzędowych. Nowe przepisy zaczną obowiązywać za dwa lata.

    czytaj więcej

  • Poczta Polska musi przyspieszyć, by dogonić erę 2.0

    Poczta Polska musi przyspieszyć, by dogonić erę 2.0

     Z tradycyjnych przesyłek nie sposób się wyżywić. Ale jest inne źródło dochodów: budowa usług cyfrowych dla administracji. Tyle że choć poczta ma tu wszelkie atuty, to o swój kawałek tortu nie umie zawalczyć

    czytaj więcej

  • Amazon bardziej otwarty na Polskę

    Amazon bardziej otwarty na Polskę

    Polscy sprzedawcy mogą teraz oferować swoje towary we wszystkich pięciu europejskich sklepach tej firmy – brytyjskim, francuskim, włoskim, hiszpańskim i niemieckim. Towar mogą dostarczyć do jednego z 29 centrów dystrybucyjnych giganta. Wysyłką do klienta zajmują się już zatrudnieni w nich pracownicy Amazona.

    czytaj więcej

  • Silna marka to potęga

    Silna marka to potęga

    Zbudowanie silnej marki Polski jest jednym z priorytetów wicepremiera Mateusza Morawieckiego. Kierowany przez niego resort zapowiedział prace nad ustawą, która powoła do życia Agencję Promocji Gospodarki. Wykorzystując branding narodowy, Polska mogłaby zrobić duży krok w stronę globalnej ekstraklasy gospodarczej.

    czytaj więcej

  • Ostre strzyżenie studentów. Uczelnie zarabiają na rekrutacji, choć nie powinny

    Ostre strzyżenie studentów. Uczelnie zarabiają na rekrutacji, choć nie powinny

    Szkoły wyższe każą płacić za rekrutację więcej, niż wynikałoby z rzeczywistych kosztów jej przeprowadzenia – stwierdzili kontrolerzy NIK. Tylko pięć uczelni zarobiło na tym 900 tys. zł.

    czytaj więcej

  • IAB 2016: Jak tworzyć rozwiązania, które konsumenci pokochają?

    IAB 2016: Jak tworzyć rozwiązania, które konsumenci pokochają?

    Brian Solis – futurysta i antropolog digitalu, Anna Sakowicz – Data & Analytics Officer w SMG Polska, Yuri Drabent – Creative Director w Isobar Polska, Krzysztof Sobieszek – Chief Strategy Officer w ZenithOptimedia Group Poland oraz 60 innych ekspertów marketingu internetowego wystąpi podczas 10., jubileuszowej edycji Forum IAB.

    czytaj więcej

  • Eksport polskiej żywności zagrożony. Przez Brukselę

    Eksport polskiej żywności zagrożony. Przez Brukselę

    Komisja Europejska chce, aby na niektórych produktach pojawiły się oznaczenia informujące o tym, w jakim stopniu szkodliwe dla środowiska było ich wytworzenie.

    czytaj więcej

  • Wojtalik, IGO: Lokalni dostawcy polegną przy zamówieniach publicznych

    Wojtalik, IGO: Lokalni dostawcy polegną przy zamówieniach publicznych

    TTIP ma objąć kwestie wzajemnego dostępu do rynków zamówień publicznych państw UE oraz Stanów Zjednoczonych. Celem umowy jest uproszczenie i zwiększenie przejrzystości procedur, rozszerzony wzajemny dostęp do rynku zamówień publicznych na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym, z uwzględnieniem działalności przedsiębiorstw lokalnych, lecz z zapewnieniem o równym traktowaniu wszystkich dostawców usług. Zmierza się też do likwidacji barier wynikających z wymogów lokalnego pochodzenia. Krytycy twierdzą, że usługi publiczne powinny być wyłączone w tekście umowy, by globalne koncerny nie mogły wymusić korzystnych dla siebie rozwiązań. Dostawy wody czy ochrona zdrowia mogą być przedmiotem zainteresowania firm z USA. Jeśli zażądają takiego samego traktowania jak podmiotów krajowych, mogą przejąć część sektora zamówień publicznych.

    czytaj więcej

  • Odpowiedzialność to nie pikniki dla klientów

    Odpowiedzialność to nie pikniki dla klientów

    W wypowiedziach o branży pożyczkowej można usłyszeć zupełnie skrajne opinie. I choć w sensie prawnym sytuacja klienta nieustannie zmienia się na lepsze, reputacja firm pożyczkowych nadal pozostawia wiele do życzenia.

    czytaj więcej

  • Kukiz'15 proponuje zmiany w prawie dot. niepełnosprawnych. "Koniec z ubezwłasnowolnieniem"

    Kukiz'15 proponuje zmiany w prawie dot. niepełnosprawnych. "Koniec z ubezwłasnowolnieniem"

    Klub Kukiz’15 złożył do Marszałka Sejmu projekt ustawy wprowadzającej instytucje opiekuna prawnego i medycznego osób niepełnosprawnych intelektualnie w miejsce ich ubezwłasnowolnienia. Jak zaznaczyła poseł Agnieszka Ścigaj, to odpowiedź na postulaty środowiska.

    czytaj więcej

  • Przekazanie prezentów w ramach kompleksowej usługi marketingowej stanowi jej integralny element. Niektórzy podatnicy wciąż o tym zapominają

    Przekazanie prezentów w ramach kompleksowej usługi marketingowej stanowi jej integralny element. Niektórzy podatnicy wciąż o tym zapominają

    OPIS SYTUACJI: Dermokow SA zajmuje się dystrybucją kosmetyków, suplementów diety itp. W związku z taką działalnością firma organizuje różne akcje promocyjne, sprzedażowe, w tym programy akcji premiowych. Co do zasady organizacją promocji i działań marketingowych zajmowali się pracownicy spółki, korzystając jedynie w niewielkim zakresie z pomocy zewnętrznych podmiotów. Od pewnego czasu w firmie dyskutuje się o nieco innym modelu promowania dystrybuowanych towarów. Stało się to za sprawą nowego dyrektora sprzedaży, który przyszedł do Dermokow SA z innej firmy działającej w tej samej branży i po wstępnym zapoznaniu się z sytuacją panującą w spółce zaproponował zmiany w modelu promowania towarów. Dyrektor, pan Jacek, przedstawił zarządowi opracowane przez siebie rozwiązania, które – jak to podkreślił – w przeszłości z dużym powodzeniem stosował u swojego wcześniejszego pracodawcy.

    czytaj więcej

  • Zawodowcy zawodzą już na starcie: Co trzeci uczeń nie zdaje egzaminów praktycznych

    Zawodowcy zawodzą już na starcie: Co trzeci uczeń nie zdaje egzaminów praktycznych

    W 2015 r. już 55,5 proc. gimnazjalistów zdecydowało się na szkoły zawodowe. Od kilku lat MEN konsekwentnie promuje taką ścieżkę kształcenia. Nowe władze resortu zapowiadają, że będą kontynuować tę politykę. Tymczasem, jak pokazują wyniki egzaminacyjne, zachęcenie uczniów do szkół zawodowych to dopiero początek. Trzeba jeszcze sprawić, że zdobędą tam zawód. A z tym łatwo nie jest: 30 proc. przystępujących do egzaminów zawodowych nie otrzymało w ubiegłym roku świadectwa.

    czytaj więcej

  • zobacz więcej wyników

Galeria

Inne

e-Booki - elektroniczne poradniki Gazety Prawnej