ustawa konsumencka reklamacja

Baza artykułów znajdująca się w serwisie dotycząca tematu ustawa konsumencka reklamacja. Najnowsze wiadomości i informacje dotyczące ustawa konsumencka reklamacja.
Znajdź informacje dla siebie w naszym katalogu tematów.


  • Platforma ODR w przygotowaniu, ale link zamieścić trzeba

    Platforma ODR w przygotowaniu, ale link zamieścić trzeba

    Niewiele e-sklepów wypełniło obowiązek poinformowania o stronie internetowej służącej do pozasądowego rozstrzyganiu sporów z konsumentami. Ale też nowa inicjatywa Komisji Europejskiej w pełni ruszy 15 lutego

    czytaj więcej

  • Prawa konsumentów: Najczęściej popełniane błędy

    Prawa konsumentów: Najczęściej popełniane błędy

    Mimo że ustawa o prawach konsumenta obowiązuje od ponad roku, to sprzedawcy nie zawsze potrafią zastosować nowe przepisy w praktyce. Nawet jeśli je znają, to często niewłaściwie je rozumieją, co w konfrontacji z UOKiK może sporo kosztować.

    czytaj więcej

  • Internetowe rozwiązywanie sporów ze sprzedawcami nie dla Polaków

    Internetowe rozwiązywanie sporów ze sprzedawcami nie dla Polaków

    Nasi konsumenci nie skorzystają na razie z unijnej platformy do rozstrzygania sporów ze sprzedawcami internetowymi. Chyba że chodzić będzie o przedsiębiorców z zagranicy.

    czytaj więcej

  • Spór pomiędzy firmą a konsumentem ma być rozstrzygnięty w 90 dni

    Spór pomiędzy firmą a konsumentem ma być rozstrzygnięty w 90 dni

    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotował projekt ustawy implementującej dyrektywę w sprawie alternatywnych metod rozstrzygania sporów konsumenckich. Dyrektywa o ADR (Alternative Dispute Resolution) powinna zostać wdrożona już 9 lipca 2015 r.

    czytaj więcej

  • Jak egzekwować prawa naruszone klauzulami

    Jak egzekwować prawa naruszone klauzulami

    Nowe przepisy mają spowodować, że niedozwolone postanowienia umowne będą szybciej eliminowane z obiegu. Teraz zajmować się tym będzie prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który zakaże ich stosowania. Nie oznacza to jednak, że konsument został pozbawiony prawa do samodzielnego egzekwowania swoich praw.

    czytaj więcej

  • Klienci pożyczkodawców piszą skagi do rzecznika finansowego

    Klienci pożyczkodawców piszą skagi do rzecznika finansowego

    Około 7 proc. skarg na sektor bankowo-kapitałowy kierowanych do rzecznika finansowego dotyczy działalności firm pożyczkowych.

    czytaj więcej

  • Wadliwe produkty: Brak rozpatrzenia reklamacji z korzyścią dla konsumenta

    Wadliwe produkty: Brak rozpatrzenia reklamacji z korzyścią dla konsumenta

    Jeśli po 14 dniach od złożenia reklamacja nie zostanie rozpatrzona, uznaje się ją za uzasadnioną. Sprzedawca nie może zatem stwierdzić, że rzecz nie ma wad lub, że powstała ona z naszej winy.

    czytaj więcej

  • Bobrowicz: Kiedy niemożliwe staje się możliwe

    Bobrowicz: Kiedy niemożliwe staje się możliwe

    Przyciągnął mnie tytuł publikacji „Sędziowie powinni rozstrzygać tylko najważniejsze spory” (Prawnik z 26 lipca 2016 r.). Pomyślałem, że to artykuł o brytyjskim wymiarze sprawiedliwości. A kiedy okazało się, że to wywiad z sędzią Rafałem Puchalskim zapowiadającym, że będzie „zajmować się wdrożeniem mediacji”, uważa ją bowiem za jedyny skuteczny sposób na załatwienie rosnącej lawiny spraw sądowych, stwierdziłem, że tak entuzjastycznych słów na temat mediacji padających z ust urzędnika Ministerstwa Sprawiedliwości chyba jeszcze nie słyszałem. To po pierwsze.

    czytaj więcej

  • Jak skutecznie reklamować buty kupione przez internet za granicą

    Jak skutecznie reklamować buty kupione przez internet za granicą

    Pan Krzysztof wybierał się w Dolomity. Przed wyjazdem kupił markowe buty turystyczne w sklepie internetowym austriackiego przedsiębiorcy. Zapłacił słono, ale i tak mniej, niż wydałby w krajowym sklepie. Był przekonany, że dobrze ulokował pieniądze. Niestety, już na drugiej górskiej wycieczce buty się rozkleiły. Turysta natychmiast złożył reklamację u sprzedawcy, wysłał nawet zdjęcie zrobione telefonem komórkowym, ale firma wysyłkowa zaproponowała jedynie obniżenie ceny o około 10 euro, czyli nieco ponad 40 zł. – To zaledwie znikoma część ceny, jaką zapłaciłem za wadliwe buty – oburza się czytelnik. – Czy mam szansę wygrać konflikt z zagranicznym przedsiębiorcą – pyta.

    czytaj więcej

  • E-zakupy: Sprawdź firmę, zanim kupisz w Chinach

    E-zakupy: Sprawdź firmę, zanim kupisz w Chinach

    Błędne jest myślenie, że skoro witryna internetowa sklepu jest prowadzona po polsku i został podany krajowy adres kontaktowy, to mamy do czynienia z rodzimą firmą. Brak regulaminu czy informacji o prawie do zwrotu powinien skutecznie zniechęcić do transakcji.

    czytaj więcej

  • Można zmienić sprzedawcę gazu - dystrybutor pozostanie ten sam

    Można zmienić sprzedawcę gazu - dystrybutor pozostanie ten sam

    Do moich drzwi zapukał akwizytor, przedstawił się jako przedstawiciel handlowy firmy dystrybuującej gaz i namawiał do podpisania nowej umowy, która miała pozwolić mi na obniżenie rachunków – opowiada pani Halina. – Twierdził, że nic się dla mnie nie zmieni, nie trzeba żadnych nowych przyłączy, a samo podpisanie umowy spowoduje, że płacić będę mniej. Nie do końca mu uwierzyłam, bo coś wyraźnie kręcił. Na czym polega zmiana sprzedawcy gazu? Czy jest to możliwe i bezpieczne – pyta czytelniczka.

    czytaj więcej

  • Sejm: Będzie łatwiej polubownie rozstrzygnąć spór na linii firma-konsument

    Sejm: Będzie łatwiej polubownie rozstrzygnąć spór na linii firma-konsument

    Ułatwienie konsumentom polubownego rozwiązywania sporów z przedsiębiorcami, zakłada ustawa uchwalona w piątek przez Sejm. Przewiduje ona m.in. powołanie Rzecznika Praw Pasażera Kolei przy UTK oraz uporządkowanie systemu istniejących instytucji mediacyjnych.

    czytaj więcej

  • "Przekręcony licznik" to wada towaru. Można żądać obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy

    "Przekręcony licznik" to wada towaru. Można żądać obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy

    Zakup takiego auta można reklamować korzystając z uprawnień na gruncie rękojmi. Zgodnie z przepisami kupujący ma prawo w takiej sytuacji złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy. Jeśli sprzedawca odmówi, pozostaje droga sądowa.

    czytaj więcej

  • Uwaga! Nowe obowiązki informacyjne dla przedsiębiorców

    Uwaga! Nowe obowiązki informacyjne dla przedsiębiorców

    Nowe prawo o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich nakłada na przedsiębiorców nowe obowiązki. Czy dotyczą one także osoby prowadzącej małą, jednoosobową firmę?

    czytaj więcej

  • Pozasądowe rozwiązywanie sporów: Nadchodzi nowa platforma

    Pozasądowe rozwiązywanie sporów: Nadchodzi nowa platforma

    Pozasądowe rozwiązywanie sporów między przedsiębiorcami a konsumentami ma stać się łatwiejsze, szybsze i znacznie tańsze niż postępowania sądowe. A przy tym postępowania przed podmiotami ADR (czyli podmiotami zajmującymi się rozstrzyganiem sporów z wykorzystaniem alternatywnych metod rozwiązywania sporów) mają być jednakowe dla konsumentów we wszystkich krajach Wspólnoty.

    czytaj więcej

  • Firmy pożyczkowe gubią się w oświadczeniach złożonych drogą elektroniczną

    Firmy pożyczkowe gubią się w oświadczeniach złożonych drogą elektroniczną

    Uproszczone składanie oświadczeń woli, m.in. za pośrednictwem e-maila i SMS-ów, to zmora firm pożyczkowych. Zaczynają tracić kontrolę nad reklamacjami

    czytaj więcej

  • Firmy mogą wpaść w pułapkę reklamacji

    Firmy mogą wpaść w pułapkę reklamacji

    Nie będzie już można lekceważyć żadnej z nich. Przedsiębiorcy wykorzystujący dziś to, że przepisy nie mówią, do kiedy trzeba odpowiedzieć na żądania klienta, będą na to mieli 30 dni

    czytaj więcej

  • Reklamacje: Jak udzielić odpowiedzi na pismo niezadowolonego klienta?

    Reklamacje: Jak udzielić odpowiedzi na pismo niezadowolonego klienta?

    PROBLEM: Od 10 stycznia 2017 r. do ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.; dalej: u.p.k.) wprowadzono art. 7a, który ma zdyscyplinować przedsiębiorców udzielających odpowiedzi konsumentom na ich reklamacje. Zgodnie z jego brzmieniem – jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej – przedsiębiorca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania. Udzielenie jej jest bardzo ważne, zgodnie bowiem z art. 7a ust. 2 u.p.k. jej brak będzie traktowany tak, jak gdyby przedsiębiorca uznał reklamację. W związku z wprowadzeniem nowego przepisu przedsiębiorcy mają wątpliwości. Poniżej odpowiadamy na wybrane pytania.

    czytaj więcej

  • zobacz więcej wyników

Galeria

Inne

e-Booki - elektroniczne poradniki Gazety Prawnej