rzecznik praw konsumenta

Baza artykułów znajdująca się w serwisie dotycząca tematu rzecznik praw konsumenta. Najnowsze wiadomości i informacje dotyczące rzecznik praw konsumenta.
Znajdź informacje dla siebie w naszym katalogu tematów.


  • Seniorzy toną w długach. Mają do oddania 2,87 mld zł

    Seniorzy toną w długach. Mają do oddania 2,87 mld zł

    Niewystarczające dochody, zapożyczanie się na rzecz młodszych członków rodziny i śmierć współmałżonka - to najczęstsze powody zadłużania się emerytów. W Krajowym Rejestrze Długów figuruje ponad 233 tys. osób w wieku emerytalnym. Średni dług to 12,3 tys. zł.

    czytaj więcej

  • Prawie 50 mld zł pomocy publicznej dla pięciu firm

    Prawie 50 mld zł pomocy publicznej dla pięciu firm

    Listę największych beneficjentów zdominowały firmy publiczne: z udziałem Skarbu Państwa i samorządowe.

    czytaj więcej

  • UOKiK po stronie klientów Volkswagena

    UOKiK po stronie klientów Volkswagena

    Poszkodowani przez koncern domagają się po 30 tys. zł. Wkrótce do sądów trafią indywidualne pozwy. Stowarzyszenie Osób Poszkodowanych przez Spółki Grupy Volkswagen AG – STOP VW od kilku miesięcy współpracuje z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) w sprawie afery spalinowej.

    czytaj więcej

  • Bank może mailowo zawiadamiać o zmianach w umowie tylko za zgodą klienta

    Bank może mailowo zawiadamiać o zmianach w umowie tylko za zgodą klienta

    Przesyłanie klientom wiadomości na specjalne skrzynki mailowe założone na serwerach banku nie jest właściwym sposobem informowania o zmianach w warunkach umownych. Instytucje finansowe mogą jednak wykorzystywać do tego prywatne adresy mailowe konsumentów, jeśli mają na to ich zgodę – stwierdził Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w Luksemburgu.

    czytaj więcej

  • Produkt polski tonie w domysłach

    Produkt polski tonie w domysłach

    PROBLEM: Nowelizacja ustawy z 21 grudnia 2000 r. o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1604 ze zm.; dalej: u.j.h.a.r.s.) wprowadziła możliwość oznaczania tych produktów specjalnym znakiem „Produkt polski”. Producenci artykułów rolno-spożywczych, którzy wcześniej zarejestrowali podobny znak, nie wiedzą jednak, czy od przyszłego roku będą mogli używać jeszcze własnych oznaczeń, czy też będą musieli stosować te zaprezentowane przez resort rolnictwa (dalej: MRiRW). Wiele wątpliwości związanych z nowo dodanymi przepisami mają również rzecznicy patentowi. Ich rozwianie jest ważne, bo w razie złamania przepisów producentów czekają kary nałożone przez Inspekcję Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych. Padają też pytania: czy przedsiębiorca może mieć roszczenia do Skarbu Państwa z powodu ograniczenia możliwości używania legalnie zarejestrowanego już znaku w Urzędzie Patentowym.

    czytaj więcej

  • Wojna o prowizje pośredników ubezpieczeniowych

    Wojna o prowizje pośredników ubezpieczeniowych

    Projekt nowelizacji ustawy o dystrybucji ubezpieczeń będzie zmieniany. A wszystko za sprawą licznych i ważnych uwag zgłoszonych do niego w trakcie konsultacji.

    czytaj więcej

  • Orange Polska z karą 30 mln złotych. Spółka bezprawnie przedłużała umowy

    Orange Polska z karą 30 mln złotych. Spółka bezprawnie przedłużała umowy

    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Orange Polska karę blisko 30 mln zł, gdyż uznał, że spółka bezprawnie przedłużała umowy o świadczenie usług stacjonarnych o wiele miesięcy bez wyraźnej zgody konsumentów - poinformował UOKiK w komunikacie.

    czytaj więcej

  • Orange Polska nie zgadza się z decyzją UOKiK. Spółka odwołała się do sądu

    Orange Polska nie zgadza się z decyzją UOKiK. Spółka odwołała się do sądu

    Orange Polska nie zgadza się z decyzją Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który nałożył na spółkę karę blisko 30 mln zł. Telekomunikacyjna firma już odwołała się w tej sprawie do sądu - poinformował Orange Polska w przesłanym PAP komentarzu do decyzji Urzędu.

    czytaj więcej

  • Nie pij, bo przytyjesz - tak PiS chce zniechęcić kobiety do picia

    Nie pij, bo przytyjesz - tak PiS chce zniechęcić kobiety do picia

    Piwo bardziej kaloryczne niż cola? Jest pomysł, żeby wartość odżywczą alkoholu podawać na opakowaniu.

    czytaj więcej

  • Reklama porównawcza przed trybunałem

    Reklama porównawcza przed trybunałem

    Dziś wyrok istotny dla całej branży handlu detalicznego. Chodzi o to, na ile biznes może sobie pozwolić przy promowaniu swoich produktów kosztem konkurencji.

    czytaj więcej

  • Na darmowe konta trzeba poczekać. Bankom się nie spieszy

    Na darmowe konta trzeba poczekać. Bankom się nie spieszy

    Unijna dyrektywa daje obywatelom prawo do otworzenia rachunku podstawowego, za który nie trzeba płacić. Ale bankom się do tego nie spieszy. Skrupulatnie wykorzystają półtora roku, które daje im ustawa.

    czytaj więcej

  • RPD i GIODO: By dziecko wyraziło zgodę na przetwarzanie danych, musi rozumieć zapytanie

    RPD i GIODO: By dziecko wyraziło zgodę na przetwarzanie danych, musi rozumieć zapytanie

    Jeśli dziecko ma wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych, musi rozumieć kierowany do niego komunikat i wiedzieć, na co się zgadza - uważają GIODO i RPD, którzy chcą opracować zasady wyrażania przez dzieci zgody na przetwarzanie danych w związku z usługami internetowymi.

    czytaj więcej

  • GIS: System kontroli suplementów diety w Polsce jest bardzo restrykcyjny

    GIS: System kontroli suplementów diety w Polsce jest bardzo restrykcyjny

    System kontroli suplementów diety w Polsce jest bardzo restrykcyjny, często bardziej niż regulacje UE – podkreślił rzecznik Głównego Inspektoratu Sanitarnego w odpowiedzi na opublikowany w czwartek raport NIK dotyczący krajowego rynku suplementów diety.

    czytaj więcej

  • Banki mają już substytut BTE

    Banki mają już substytut BTE

    Likwidacja bankowego tytułu egzekucyjnego nie zniosła uprzywilejowanej pozycji jednostek rynku finansowego. Znalazły one nową drogę do szybkiego egzekwowania swoich należności.

    czytaj więcej

  • Unia kręci bat na call center: Prefiks ostrzeże, że dzwoni telemarketer

    Unia kręci bat na call center: Prefiks ostrzeże, że dzwoni telemarketer

    PROBLEM: Pomysł Komisji Europejskiej, by oznaczać rozmowy o charakterze reklamowym specjalnym prefiksem, może doprowadzić do bankructwa wielu firm zajmujących się wykonywaniem telemarketingiem – ostrzega branża call center. Przypomnijmy: KE w art. 16 ust. 3 projektu rozporządzenia o e-prywatności (e-privacy) proponuje m.in., by przedsiębiorcy dzwoniący do klientów w celach marketingowych korzystali ze specjalnego prefiksu, dzięki czemu odbiorca będzie mógł się zorientować, że rozmowa będzie miała charakter marketingowy (pisaliśmy o tym w tygodniku Firma i Prawo 7 grudnia 2017 r.: „Parasol Unii nad prywatnością” – DGP nr 26).

    czytaj więcej

  • MF za drakońskimi karami za toksyczne polisy

    MF za drakońskimi karami za toksyczne polisy

    MF zapowiada drakońskie kary za oferowanie oszukańczych polis inwestycyjnych dla wszystkich zakładów, agentów ubezpieczeniowych i brokerów.

    czytaj więcej

  • zobacz więcej wyników

Galeria

Inne

e-Booki - elektroniczne poradniki Gazety Prawnej