Wiadomości

5 grudnia 2016 r.

Maciej Miłosz

Miłosz: Biznes już odczuwa twarde lądowanie caracala5 grudnia 2016 r.

Sprawa niekupienia śmigłowców Caracal przez polski rząd w zasadzie przycichła. Kurz powoli opada. Pomijając fakt, że tak naprawdę opinia publiczna do dziś nie poznała powodów tej decyzji (dokumentów nikt nie odtajnił, mamy narracje dwóch stron: MON i producenta śmigłowców Airbusa, często sprzeczne i niedające się zweryfikować), konsekwencje wirtualnego przetargu stają się coraz bardziej realne.

2 grudnia 2016 r.

Łukasz Bąk

Bąk: Jesteś świetny. Brakuje ci tylko kultury [Mercedes E220d]2 grudnia 2016 r.

Zdecydowana większość samochodów z segmentu premium jest dziś tak dobra, że porównywanie ich ze sobą i wybieranie najlepszego nie ma sensu. Doskonale zdają sobie z tego sprawę nawet sami producenci. Oczywiście w oficjalnych rozmowach ich przedstawiciele będą temu głośno zaprzeczali i przekonywali, że to ich model wyznacza standardy i zasługuje na koronę. Ale gdy tylko wypijecie z nimi po butelce wina, a następnie odciągniecie na bok, usłyszycie: „Szczerze? Jest taki sam jak BMW” albo „Taki sam jak Audi”.

29 listopada 2016 r.

Po każdym przejeździe, użytkownik ma obowiązek oceny kierowcy i przejazdu od jednego do pięć - w sytuacji, w której średnia partnera jest poniżej 4.6, zostaje on dezaktywowany z platformy.

Problem z kierowcą Ubera? Sprawdź, jakie masz prawa29 listopada 2016 r.

Korzystając z alternatywnych do taksówek przewoźników klienci mogą spotkać się z różnymi praktykami, nie zawsze zgodnymi z naszymi oczekiwaniami. Kierowca Ubera przyjmuje zlecenie, a następnie oddzwania, że nie zrealizuje kursu ponieważ mu się nie opłaca? A co w przypadku kiedy kierowca nie jest w stanie odnaleźć klienta za pośrednictwem aplikacji i rezygnacja z kursu oznacza koszt po stronie konsumenta? Postanowiliśmy zapytać Ubera co w takiej sytuacji powinien zrobić użytkownik i jakie ma prawa.

25 listopada 2016 r.

Łukasz Bąk

Bąk: Środkowy palec Szwedów [Volvo S60 Polestar]25 listopada 2016 r.

Nie dalej niż w środę od sympatycznej Basi, dyrektorki przedszkola, do którego chodzi nasz trzyletni syn, odebraliśmy wstrząsającą wiadomość: „Miłosz się pobił. Z Pawełkiem”. Reakcja moja i żony była niemal identyczna. Ona zapytała, czy nasz pierworodny chociaż oddał Pawełkowi, ja – czy wygrał.

22 listopada 2016 r.

Piotr Szymaniak

Szymaniak: Boso, ale z widelcami22 listopada 2016 r.

W ubiegłym tygodniu Komisja Europejska skierowała skargę przeciwko Polsce do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w związku z niedostosowaniem sieci drogowej do nośności 11,5 t/oś. Nasze Ministerstwo Infrastruktury zareagowało zdziwieniem. Zaskoczenie to nie jest spowodowane faktem, że Unia nie ma powodów do wytykania nam stanu dróg.

21 listopada 2016 r.

Szmit nie udzielił jednak jednoznacznej odpowiedzi, czy dojazd do miejsc załadunku lub rozładunku drogami 8- i 10-tonowymi nadal będzie wymagał uzyskania zezwolenia.

KE skarży Polskę do TSUE za zbyt małą nośność dróg21 listopada 2016 r.

Komisja Europejska oskarża Polskę o niewykonanie tzw. dyrektywy naciskowej. W naszym kraju nadal bowiem obowiązują ograniczenia uniemożliwiające poruszanie się pojazdami o nacisku 11,5 tony na oś. Zgodnie z polskimi przepisami przejazd ciężarówką załadowaną według unijnych standardów drogami z ograniczeniem do 8 lub 10 t/oś wymaga uzyskania specjalnego zezwolenia na przejazd pojazdem nienormatywnym. Za jego brak grożą kary administracyjne. KE, na skutek skarg przewoźników, prowadzi w tej sprawie postępowanie od 2012 r.

21 listopada 2016 r.

Każda z linii komunikacyjnych zostanie oznaczona specjalnymi symbolami

Nowe rozkłady jazdy od 1 stycznia 201721 listopada 2016 r.

W nowych rozkładach musi zostać oznaczona droga przejazdu z uwzględnieniem odległości w kilometrach pomiędzy przystankami komunikacyjnymi, długość poszczególnych odcinków na obszarze województw czy kategoria dróg na poszczególnych odcinkach.

18 listopada 2016 r.

Łukasz Bąk

Bąk: Mercedesie, przydałoby ci się lanie [OPINIA]18 listopada 2016 r.

Jest kilka prozaicznych rzeczy, które doprowadzają mnie do frustracji. Pierwsza z nich to nieudane jajko sadzone. Uwielbiam, gdy białko jest dobrze ścięte, lecz żółtko pozostaje rzadkie. Do perfekcji opanowałem sztukę smażenia go w taki sposób. A także jego spożywania – żółtą przyjemność zostawiam sobie zawsze na koniec, gdy biała część jest już dokładnie odkrojona. Nasuwam to jądro rozkoszy delikatnie na widelec, ostrożnie wykładam na język i delikatnie, bez odrobiny pośpiechu, rozgniatam o podniebienie. Smak przyprawionego szczyptą soli atłasowego, ciepłego nektaru wypełnia całe usta, a umieszczone w nich receptory wysyłają do rdzenia kręgowego sygnał, że nadszedł właściwy moment, by uwolnić hektolitry endorfin...

Prawo na co dzień

Reklama