Wiadomości

26 sierpnia 2014 r.

Piotr Buczek, zastępca szefa działu Dziennik

Buczek: Partnerstwo z o.o.26 sierpnia 2014 r.

Sieć dróg krajowych wciąż u nas dziurawa jak ser szwajcarski, ale że się poprawia, nikt zaprzeczyć nie śmie. Chociaż oczywiście o tempie, jakości, kosztach inwestycji, które czasami przywołują skojarzenia z Bizancjum, i wyśrubowanych opłatach za podróże autostradami dyskusje trwają i trwać będą w nieskończoność. Fakt, że przyzwyczajamy się do standardu podróżowania, który jeszcze niedawno niejeden uznałby za fanaberię. Dlaczegóż więc nie miałoby się poprawić pod tym względem i w tej bardziej wojewódzkiej, ba – nawet gminnej Polsce?

22 sierpnia 2014 r.

W polskich kolejach lepiej już było.

Koleje jak ze snu22 sierpnia 2014 r.

Najnowocześniejsze na świecie lokomotywy produkowane w Polsce, komfortowe wagony, nigdy niespóźniające się ekspresy, fachowa kadra i rekordowe zyski. Ta wyliczanka nie jest wybieganiem marzeniami w przyszłość. Tak, niestety, już było.

22 sierpnia 2014 r.

Na co może liczyć pasażer, który utknął na lotnisku?

Przymusowy postój na lotnisku? Sprawdź, co przysługuje pasażerowi22 sierpnia 2014 r.

Uprawnienia przysługujące pasażerom linii lotniczych określają przepisy prawa UE, a konkretnie rozporządzenie (WE) nr 261/2004. Ustala ono podstawowe zasady otaczania ich opieką przez przewoźników lotniczych i reguluje wypłaty odszkodowań tym, których loty zostały odwołane, opóźnione lub gdy odmówiono im przyjęcia na pokład samolotu.

22 sierpnia 2014 r.

Stare tramwaje dodają Lizbonie wielkiego uroku

Tramwaj synonimem obciachu? To już nieaktualne22 sierpnia 2014 r.

Francuzi dużą wagę przywiązują do wyglądu taboru i przystanków. W Szwajcarii liczy się gęstość sieci. Niemcy za priorytet uznają jak najkrótszy czas podróży. Świat wraca do tramwajów, które jeszcze niedawno były synonimem obciachu

20 sierpnia 2014 r.

autostrada, Niemcy, droga

GDDKiA zmniejsza liczbę ekranów akustycznych20 sierpnia 2014 r.

Koniec z tunelami ekranów akustycznych na polskich drogach? Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje o 70 procent zmniejszyć liczbę barier dźwiękochłonnych przy powstającej autostradzie A4 między Tarnowem, a Rzeszowem. Co więcej GDDKiA rozważa pójście o krok dalej i zdjęcie - ich zdaniem - nie potrzebnych ekranów z już wybudowanych tras.