Wiadomości

8 stycznia 2020 r.

Od Nowego Roku nie tylko diagności na stacjach kontroli pojazdów, ale i policjanci podczas kontroli drogowej wpisują stan licznika auta do Centralnej Ewidencji Pojazdów. Natomiast już niedługo dostęp do tych danych będzie mógł mieć praktycznie każdy, dzięki usługom: „Mój Pojazd” oraz „Historia Pojazdu”.

Centralna Ewidencja Pojazdów. Dane o przebiegu auta na kliknięcie8 stycznia 2020 r.

Od Nowego Roku nie tylko diagności na stacjach kontroli pojazdów, ale i policjanci podczas kontroli drogowej wpisują stan licznika auta do Centralnej Ewidencji Pojazdów. Natomiast już niedługo dostęp do tych danych będzie mógł mieć praktycznie każdy, dzięki usługom: „Mój Pojazd” oraz „Historia Pojazdu”.

8 stycznia 2020 r.

Tomasz Żuchowski, szef Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad  fot. Wojtek Górski

Szef GDDKiA: Nie boimy się pozwów od wykonawców [WYWIAD]8 stycznia 2020 r.

Przetargów na nowe drogi jest mniej, ale to była świadoma decyzja. Jeśli na rynek wrzucimy kolejne zadania o wartości kilku miliardów złotych, to nie będzie na nie chętnych albo dostaniemy oferty trzy razy droższe - mówi Tomasz Żuchowski, szef Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

5 stycznia 2020 r.

Zgodnie z nowymi przepisami zabronione jest prowadzenie pośrednictwa w zakresie przewozów okazjonalnych pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż siedmiu osób łącznie z kierowcą

Obowiązkowa licencja i brak taksometru. Oto wszystkie zmiany w Lex Uber 20205 stycznia 2020 r.

Rosnąca w ostatnich latach popularność aplikacji do zamawiania przewozu osób, przede wszystkim Ubera, doprowadziła do przyjęcia 16 maja 2019 r. nowelizacji ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1180). Potocznie określa się ją mianem lex Uber, a jej uregulowania weszły w życie 1 stycznia 2020 r. Eksperci nie mają wątpliwości: to prawdziwa rewolucja na rynku przewozu osób. No i efekt konsensusu wypracowanego przez ustawodawcę – usilnie dążącego do wprowadzenia przepisów w tym zakresie – dzięki którym i wilk będzie syty, i owca cała.

30 grudnia 2019 r.

Oceniono, że "co gorsza, jest to utrzymanie trendu z 2018 r., gdy udział polskich przedsiębiorstw międzynarodowego transportu drogowego w przewozach europejskich zmalał o 6,3 proc., gdy spadek w całej UE wyniósł 2,9 proc.".

Maleje udział rodzimych transportowców w europejskich przewozach drogowych 30 grudnia 2019 r.

"Branża transportu drogowego złapała zadyszkę. Na kluczowym w Europie rynku niemieckim polscy przedsiębiorcy tracą pozycję: po 11 miesiącach zwiększyli przewozy o 8,1 proc., gdy cały rynek urósł o 9,1 proc. Przewozy litewskich firm wzrosły o 23,2 proc., łotewskich o 13,5 proc., niemieckich o 11,5 proc. - wynika z danych Niemieckiego Urzędu Transportu BAG" - napisano w "Rzeczpospolitej.