Możemy z powodzeniem stanowić nowoczesną, ciekawą alternatywę dla dotychczas dostępnych na rynku marek i modeli. Chcemy przyciągać klientów poszukujących wyjątkowego połączenia stylu, wydajności i przystępnej ceny – mówi Eric Zheng, dyrektor krajowy OMODA & JAECOO Polska.

Marka OMODA & JAECOO przypadła Polakom do gustu?
ikona lupy />
Eric Zheng, dyrektor krajowy OMODA & JAECOO Polska / Materiały prasowe

Zadebiutowaliśmy w Polsce w połowie 2024 r. Klienci na pojawienie się nowej marki zareagowali bardzo ciepło. Z naszych dotychczasowych badań i ankiet wynika, że szczególnie są pod wrażeniem nowoczesnego designu samochodów, zaawansowanej technologii dostępnej już w standardzie, komfortu, systemów bezpieczeństwa i znakomitej relacji ceny do wyposażenia. Ponadto doceniają, że wciąż oferujemy auta z tradycyjnym silnikiem benzynowym.

Widzicie już trend przechodzenia od starych, popularnych marek do waszych salonów?

Dzięki dobrej komunikacji i ofercie udało się nam zaistnieć w świadomości klientów i rzeczywiście widzimy trend przepływu klientów od marek tradycyjnych do naszej marki. Polscy klienci chętnie próbują nowości i są bardzo otwarci, co doceniamy. Marka OMODA & JAECOO ma wiele do zaoferowania, a nasze produkty zyskują od razu przy bezpośrednim zapoznaniu, dlatego trzeba je po prostu przetestować. Sądzimy, że możemy z powodzeniem stanowić nowoczesną, ciekawą alternatywę dla dotychczas dostępnych na rynku marek i modeli. Chcemy przyciągać klientów poszukujących wyjątkowego połączenia stylu, wydajności i przystępnej ceny.

To jak sprzedają się benzynowe modele OMODA 5 i JAECOO 7?

Dane sprzedażowe w Polsce już świadczą o tym, że szybko udało się nam zbudować dobrą wyjściową pozycję na polskim rynku motoryzacyjnym, co daje świetną podstawę do dalszego jej umacniania i rozwoju. Sądzimy, że ten rok zakończymy ze sprzedażą na poziomie ponad 1500 sztuk, a mówimy przecież o kilkumiesięcznej obecności na rynku i dwóch modelach.

Czym wasze auta wyróżniają się na tle marek europejskich, japońskich czy koreańskich?

Modele OMODA 5 i JAECOO 7 przyjęły się w Polsce bardzo dobrze m.in. właśnie dzięki temu, że mają silnik benzynowy. Ale oczywiście nie tylko. Nasze auta są znakomicie wyposażone. Silnik benzynowy 1.6 T-GDI jest połączony w obu modelach z automatyczną skrzynią biegów w standardzie. Samochody mają duże ekrany dotykowe, zostały wyposażone w najnowocześniejszy system bezpieczeństwa (JAECOO 7 ma też kamerę 540 stopni, która wyświetla samochód od podłoża) czy asystenta głosowego. Znakomity design to również mocna strona. Wszystko to sprawia, że klient może się cieszyć najwyższym komfortem i zaawansowaną technologią za bardzo atrakcyjną cenę w porównaniu z markami europejskimi, japońskimi czy koreańskimi. OMODA 5 w świetnie wyposażonej wersji Comfort kosztuje 115 500 zł, a JAECOO 7 w wersji Urban 139 900 zł. Ponadto nie przewidujemy dopłaty za kolor czy kontrastowy dach. Ocena pięciu gwiazdek w rygorystycznych testach Euro NCAP dla modelu OMODA 5 najlepiej świadczy o bezpieczeństwie. Nasze samochody wyróżniają się także świetnymi warunkami gwarancji: na 7 lat lub 150 000 km. Te elementy doceniają zarówno klienci indywidualni, jak i korporacyjni. Ze strony firm ostatnio obserwujemy wzmożone zainteresowanie, zwłaszcza że szybko rośnie nasza sieć serwisów, która dla firm i większych flot jest kluczowa. Mamy też atrakcyjną ofertę leasingu dla przedsiębiorców.

Ile punktów dilerskich obejmuje sieć OMODA & JAECOO?

Mamy już 30 punktów dilerskich (salony i serwisy) strategicznie zlokalizowanych w głównych miastach w Polsce. Takie rozmieszczenie zapewnia naszym klientom wygodny dostęp i kompleksowe wsparcie sprzedaży i serwisu. Proszę pamiętać o tym, że tę sieć zbudowaliśmy tylko w pół roku, także dzięki wspaniałemu zaangażowaniu dilerów, którzy po prostu chcą sprzedawać nasze auta i widzą potencjał marki OMODA & JAECOO. Żeby sprostać popytowi, w 2025 r. planujemy rozszerzyć sieć do 50 salonów i serwisów.

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać unijna regulacja CAFE z ostrzejszym limitem emisji z samochodów spalinowych. Jak te zmiany wpłyną na waszą ofertę?

Marka OMODA & JAECOO dokłada wszelkich starań, aby sprostać nowym normom poprzez ciągłą optymalizację technologii silników i systemów kontroli emisji. Dla kierowców oznacza to, że nasze modele benzynowe będą zgodne z najnowszymi przepisami, zachowując jednocześnie znakomitą wydajność i oszczędność paliwa. Ponadto skupiamy się na dywersyfikacji oferty produktowej poprzez wprowadzenie w 2025 r. do oferty pojazdów hybrydowych i elektrycznych, takich jak: JAECOO 7 Super Hybrid (C-SUV), OMODA 9 Super Hybrid (D-SUV), OMODA 7 Super Hybrid (C-SUV) czy JAECOO 5 (B-SUV), co gwarantuje, że kierowcy w niedalekiej przyszłości będą mieli do wyboru więcej niskoemisyjnych opcji. Samochody z napędem hybrydowym będą droższe w podstawie niż samochody benzynowe, jednakże ich cena w porównaniu z konkurencją o takim samym napędzie będzie bardzo atrakcyjna.

Wspomniał pan o technologii plug-in. Dlaczego miałbym wybrać wasz model PHEV?

Nasz system SHS Super Hybrid jest oparty na trzeciej generacji technologii hybrydowej i łączy zalety pojazdów spalinowych z komfortem jazdy aut elektrycznych. Wyróżniają go wydajność, zwiększony zasięg, minimalna emisja spalin oraz wysoki poziom bezpieczeństwa akumulatora. Filary technologii SHS to silnik 1.5 TDGI piątej generacji ze skrzynią 1 DHT dedykowaną dla układów hybrydowych oraz baterią wysokonapięciową o pojemności 18,3 kWh z możliwością ładowania prądem stałym o mocy 40 kW. Łączna moc układu wynosi 347 KM. JAECOO 7 Super Hybrid oferuje znakomity zasięg 1200 km (WLTP) przy średnim zużyciu paliwa na poziomie zaledwie 6l/100 km w trybie tradycyjnej hybrydy. Wprowadzenie produktów wyposażonych w technologię Super Hybrid oddaje nasze zaangażowanie w wyprzedzanie trendów w branży i zaspokajanie zmieniających się potrzeb kierowców w Polsce. To rozwiązanie ma ogromny potencjał, ponieważ łączy w sobie zalety napędu plug-in hybrid z klasyczną hybrydą. Z tą technologią dostępne będą także modele OMODA 9 czy OMODA 7.

ikona lupy />
OMODA 9 / Materiały prasowe
Plany na 2025 r.? Największe wyzwania?

W 2025 r. naszym głównym celem będzie rozszerzenie i stabilizacja obecności OMODA & JAECOO w Polsce. Rok 2024 należał zwłaszcza do modeli benzynowych, rok 2025 będzie natomiast należał przede wszystkim do modeli hybrydowych, aczkolwiek wciąż będziemy oferować silniki benzynowe, modernizację przejdzie OMODA 5. Szeroka oferta modeli i napędów pomoże nam przyciągnąć do marki nowe grupy klientów. Wprowadzając nowe, przełomowe technologie, zamierzamy jednocześnie utrzymać wysoką konkurencyjność cenową. Wyzwaniem będzie na pewno poruszanie się po konkurencyjnym rynku motoryzacyjnym i utrzymanie dynamiki. Dlatego poza rozszerzaniem gamy modelowej skupimy się na działaniach marketingowych i medialnych, budujących świadomość marki. Chcemy, aby marka OMODA & JAECOO trwale zagościła na polskim rynku, będąc atrakcyjnym wyborem dla polskich kierowców poszukujących innowacji, jakości, bezpieczeństwa i komfortu.

Co z ofertą samochodów elektrycznych? Nie wierzycie w zakaz sprzedaży nowych aut spalinowych od 2035 r.?

Marka OMODA & JAECOO jest w pełni zaangażowana w przejście na mobilność elektryczną i aktywnie rozszerza swoją ofertę pojazdów EV, by sprostać przyszłym wymaganiom rynku. Sądzimy, że planowany zakaz sprzedaży samochodów z silnikiem spalinowym od 2035 r. spowoduje znaczące zmiany w branży i przygotowujemy się do odpowiedniego dostosowania się dzięki gamie innowacyjnych pojazdów elektrycznych. Jednak aby elektromobilność w Polsce nabrała realnego rozpędu kilka czynników musi ulec poprawie. Najważniejsze wyzwania to rozwój kompleksowej infrastruktury ładowania, rządowe zachęty dla nabywców pojazdów elektrycznych i zwiększona edukacja konsumentów na temat korzyści płynących z użytkowania pojazdów elektrycznych. Pokonanie tych barier będzie kluczowe dla zwiększenia popularności pojazdów elektrycznych i budowania zaufania kierowców do mobilności elektrycznej. W OMODA & JAECOO nie skupiamy się wyłącznie na dostarczaniu zaawansowanych pojazdów elektrycznych, ale także na współpracy z lokalnymi partnerami w celu wsparcia ekosystemu niezbędnego do zrównoważonego rozwoju elektromobilności.

Jesteście zainteresowani produkcją samochodów w Polsce?

Nieustannie badamy możliwości wzmocnienia obecności w Polsce i na szerszym rynku europejskim. Obecnie skupiamy się głównie na rozbudowie naszej sieci dystrybucji i bazy klientów, oceniamy również przyszłe możliwości inwestycji, w tym lokalną produkcję i inne inicjatywy strategiczne. Wierzymy, że inwestowanie w Polsce mogłoby jeszcze bardziej zwiększyć naszą zdolność do obsługi klientów, poprawić wydajność łańcucha dostaw oraz przyczynić się do rozwoju lokalnej gospodarki. Jednak każda taka decyzja będzie zależeć od warunków rynkowych, popytu i zgodności z naszymi długoterminowymi celami strategicznymi. Będziemy rozwijać markę OMODA & JAECOO w Polsce i jesteśmy otwarci na eksplorację wszystkich realnych możliwości wspierania naszego dalszego sukcesu w regionie.

ikona lupy />
OMODA 7 / Materiały prasowe
Wyobraża pan sobie, że za 5–10 lat będziecie na 1. miejscu w rankingu sprzedaży? Jak wtedy może wyglądać branża automotive?

Za 5–10 lat z pewnością ekscytującą perspektywą dla OMODA & JAECOO będzie znalezienie się na czele polskiego rynku motoryzacyjnego. Osiągnięcie pozycji wśród top 5 w sprzedaży z pewnością mieści się w naszych ambicjach. Jesteśmy przekonani, że nasze innowacyjne podejście, zaangażowanie w jakość i silne relacje z klientami przyczynią się do naszego dalszego wzrostu i sukcesu. Jeśli chodzi o przemysł motoryzacyjny, spodziewamy się, że przejdzie on znaczną transformację. Postęp w technologiach elektrycznych i hybrydowych prawdopodobnie zmieni kształt rynku, a głównymi czynnikami będą zrównoważony rozwój i innowacja. Zmiana w kierunku cyfryzacji, autonomicznej jazdy i inteligentnych rozwiązań mobilnych zdefiniuje na nowo sposób interakcji konsumentów z pojazdami. Naszym celem jest bycie w centrum tej zmiany, oferowanie najnowocześniejszych technologii i reagowanie na zmieniające się potrzeby kierowców przy jednoczesnym utrzymaniu konkurencyjności. Oczywiście planujemy naszą strategię długoterminowo, natomiast obecnie, lokalnie skupiamy się przede wszystkim na opracowaniu strategii operacyjnej na rok 2025. Ponieważ właśnie wchodzimy w ten nowy rok, chciałbym przy tej okazji podziękować naszym Klientom i Czytelnikom za wspólny rok 2024, a na nadchodzący rok życzyć zdrowia, radości, sukcesów i wspaniałych podróży.

TS

PARTNER

ikona lupy />
Materiały prasowe