bankomat

Bankomat – automatyczne urządzenie służące przede wszystkim do wypłaty gotówki za pomocą magnetycznej lub inteligentnej (mikroprocesorowej, chipowej) karty płatniczej.


  • Przewodnik po Tajlandii w 6 krokach

    Przewodnik po Tajlandii w 6 krokach

    Tajskie Ministerstwo Turystyki podaje, że 50% turystów, którzy odwiedzili Tajlandię, wkrótce do niej wraca. Nic dziwnego, Tajlandia to kraj niezwykle przyjazny, idealny na pierwszą podróż do Azji, a w dodatku obfitujący w światowej klasy zabytki i niebiańskie plaże! Podpowiadamy jak zorganizować pobyt, na co uważać i czego absolutnie nie można przegapić.

    czytaj więcej

  • Długosz: Chcemy, aby z BLIKA skorzystało kolejnych kilka milionów osób [WYWIAD]

    Długosz: Chcemy, aby z BLIKA skorzystało kolejnych kilka milionów osób [WYWIAD]

    - Nikt nie lubi płacić, ale każdy lubi kupować. Mam głęboką wiarę w to, że telefon stanie się urządzeniem, na którym robimy wszystko i że już naprawdę rzadko siadamy do laptopa, aby dokończyć transakcję płatniczą. Wierzę, że przede wszystkim będziemy to robić przez banki gdzie mamy swoje rachunki i nie będzie trzeba otwierać kolejnych pięciu portmonetek i zasilać ich, aby zapłacić za poszczególne usługi. Moim zdaniem to jest właśnie przyszłość - uważa Grzegorz Długosz, prezes zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora płatności Blik.

    czytaj więcej

  • Alimenciarki. Kobiety też nie płacą alimentów. Dlaczego?

    Alimenciarki. Kobiety też nie płacą alimentów. Dlaczego?

    Orzecznictwo sądów w Polsce jest jasne. Dzieci zostają przy matce. Dlatego problem niepłacenia alimentów i alienacji rodzicielskiej najczęściej jest poruszany w kontekście mężczyzn. Utarło się, że to zły ojciec unika płacenia na dzieci, a zła matka nie pozwala na kontakty z dzieckiem. Ale bywa też odwrotnie, a „dłużnicy alimentacyjni” (niezależnie od płci) nie zawsze zasługują na potępienie.

    czytaj więcej

  • Francja: Zamieszki na manifestacjach zorganizowanych przeciwko przemocy

    Francja: Zamieszki na manifestacjach zorganizowanych przeciwko przemocy

    Czwartkowe manifestacje w Paryżu "przeciwko przemocy policyjnej" przerodziły się w "przemoc i gwałt" - zwracają w piątek uwagę francuskie media. Dziennik "Le Parisien" opisuje, jak zamaskowani demonstranci niszczyli samochody i próbowali rozbijać bankomaty.

    czytaj więcej

  • Petru: Nie wystarczy być totalną opozycją, trzeba mieć też propozycje na przyszłość

    Petru: Nie wystarczy być totalną opozycją, trzeba mieć też propozycje na przyszłość

    Nie wystarczy być totalną opozycją, trzeba mieć też propozycje na przyszłość - powiedział w czwartek wieczorem w Radomiu przewodniczący Nowoczesnej. Ryszard Petru podkreślił, że podczas spotkań z mieszkańcami wskazuje błędy, jakie popełnia PiS, ale także pokazuje sposoby ich naprawienia.

    czytaj więcej

  • Majszyk: PKP - Padł Kolejny Prezes

    Majszyk: PKP - Padł Kolejny Prezes

    PKP zamieniły się w kolej dużych prędkości. Niestety, na razie pod względem tempa zmian kadrowych. Od informacji prokuratury o zarzutach dla czworga członków zarządu PKP do ich dymisji i wskazania nowego – na razie jednoosobowego – kierownictwa minęło w piątek zaledwie kilka godzin.

    czytaj więcej

  • Poczty Polska wybrana w przetargu na ochronę Portu Lotniczego Katowice

    Poczty Polska wybrana w przetargu na ochronę Portu Lotniczego Katowice

    Oferta Poczty Polskiej, warta ponad 30 mln zł, została uznana za najkorzystniejszą w przetargu na kontrolę bezpieczeństwa w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Katowice w Pyrzowicach, podało Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa.

    czytaj więcej

  • UKE: SMS-y popularne wśród seniorów w Polsce

    UKE: SMS-y popularne wśród seniorów w Polsce

    Według badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej przeprowadzonego na konsumentach w wieku 50+ wynika, że 59,8 proc. seniorów nie korzysta z Internetu, a 60,2 proc. nie posiada komputera. Osoby starsze najbardziej cenią sobie możliwość korzystania z telefonii komórkowej, gdzie dominującymi usługami są połączenia głosowe na numery komórkowe (71,6 proc.) oraz SMS-y (47,9 proc.). Z połączenia z Internetem za pomocą telefonu korzysta zaledwie 15,9 proc. seniorów. Oznacza to, że krótkie wiadomości tekstowe mogą być narzędziem, które zapewni skuteczne dotarcie do seniorów z ofertą określonego produktu lub usługi.

    czytaj więcej

  • Już nie tylko myślimy o tym, jak zarobić na chleb, ale też ile wydać na igrzyska

    Już nie tylko myślimy o tym, jak zarobić na chleb, ale też ile wydać na igrzyska

    Nie czytamy książek, ale coraz częściej chodzimy do kina. Narzekamy na ceny płyt, ale co roku słono płacimy za słuchanie muzyki podczas letnich festiwali. Myśleniu, jak zarobić na chleb, towarzyszy myśl, ile wydać na igrzyska

    czytaj więcej

  • MSWiA i policja: Możliwość płacenia kartą za mandat - jeszcze w tym roku

    MSWiA i policja: Możliwość płacenia kartą za mandat - jeszcze w tym roku

    Prawdopodobnie jeszcze przed wakacjami zostanie uchwalona ustawa, która wprowadzi możliwość płacenia za mandat kartą płatniczą - powiedział w piątek szef MSWiA Mariusz Błaszczak. Policja zapowiada, że zrobi wszystko, by rozwiązanie było wdrożone w całym kraju do końca roku.

    czytaj więcej

  • Wszyscy jesteśmy więźniami nowych technologii i rozwoju gospodarczego

    Wszyscy jesteśmy więźniami nowych technologii i rozwoju gospodarczego

    Panoptykon istnieje. Powstał jako sprzężenie nowych technologii i rozwoju gospodarczego z niskim szacunkiem dla prywatności i zaborczością państwa.

    czytaj więcej

  • Mandat zapłacisz na miejscu - kartą

    Mandat zapłacisz na miejscu - kartą

    Policja zostanie wyposażona w terminale płatnicze, dzięki którym będzie można zapłacić mandat bezpośrednio u funkcjonariusza drogówki. Kierowca nie będzie jednak zobligowany do natychmiastowej zapłaty grzywny.

    czytaj więcej

  • UOKiK: Nieprawidłowości w relacjach Credit Agricole Bank Polska z klientami

    UOKiK: Nieprawidłowości w relacjach Credit Agricole Bank Polska z klientami

    Credit Agricole Bank Polska dokonywał jednostronnych zmian postanowień umownych i do kontaktów z klientami wykorzystywał wewnętrzny system e-bankowości, który nie posiadał cech trwałego nośnika - poinformował UOKiK w piątkowym komunikacie. Dodał, że bank zobowiązał się do usunięcia zakwestionowanych praktyk.

    czytaj więcej

  • zobacz więcej wyników

Galeria

Inne

Reklama

Zapisz się na bezpłatny newsletter