reklama

Reklama (z łac. reclamo, reclamare) – informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np. promowanie marki).


  • Quo Vadis hazardzie w Polsce?

    Quo Vadis hazardzie w Polsce?

    1 kwietnia 2017 roku weszła w życie nowelizacja ustawy hazardowej, której nadrzędnym celem jest ograniczenie występującej na szeroką skalę szarej strefy oraz ochrona samych graczy, którzy często popadają w uzależnienie od hazardu.

    czytaj więcej

  • Sejmowa komisja za zmianami PiS w ustawie o wycince drzew

    Sejmowa komisja za zmianami PiS w ustawie o wycince drzew

    Sejmowa komisja środowiska poparła w środę projekt noweli Prawa ochrony środowiska autorstwa PiS. Nowe przepisy mają zaostrzyć obowiązujące od 1 stycznia liberalne prawo dotyczące wycinki drzew na prywatnych gruntach.

    czytaj więcej

  • Samorządy: U nas nie ma klik ani patologii

    Samorządy: U nas nie ma klik ani patologii

    Samorząd nie jest taki, jak rysuje go PiS – miasta zbierają pieniądze na kampanię medialną, w której chcą przekonać do swojej tezy społeczeństwo.

    czytaj więcej

  • Raiffeisen Bank Polska kontra UOKiK. SN: Bank musi ponosić konsekwencje błędów swych poprzedników

    Raiffeisen Bank Polska kontra UOKiK. SN: Bank musi ponosić konsekwencje błędów swych poprzedników

    Korporacja, która przejęła inną spółkę, pozyskuje nie tylko klientów, budynki i pracowników, lecz także niekorzystne dla przejmowanego decyzje prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. Taki wniosek płynie z dzisiejszego wyroku Sądu Najwyższego.

    czytaj więcej

  • Określenie „najlepszy” w reklamie nie musi stanowić czynu nieuczciwej konkurencji

    Określenie „najlepszy” w reklamie nie musi stanowić czynu nieuczciwej konkurencji

    Popularne sformułowania w sloganach nie są istotne z punktu widzenia procesu decyzyjnego konsumenta. Społeczeństwo przyzwyczaiło się już do z wszechobecnych spotów, a wyboru dokonuje po analizie produktu – wskazał Sąd Okręgowy w Częstochowie.

    czytaj więcej

  • Bank musi ponosić konsekwencje błędów swoich poprzedników

    Bank musi ponosić konsekwencje błędów swoich poprzedników

    Korporacja, która przejęła inną spółkę, pozyskuje nie tylko klientów, budynki i pracowników, lecz także niekorzystne dla przejmowanego decyzje prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. Taki wniosek płynie z wyroku Sądu Najwyższego.

    czytaj więcej

  • Fundacja Republikańska: Finanse ZAiKS-u powinny być bardziej transparentne

    Fundacja Republikańska: Finanse ZAiKS-u powinny być bardziej transparentne

    Finanse polskich organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi (OZZ), m.in. ZAiKS-u wymagają lepszego nadzoru i większej transparentności - przekonuje Fundacja Republikańska. ZAiKS wykazuje ponad 1 mld zł na kontach; dzieli je tak, że kwota ta zamiast maleć, rośnie - wskazuje.

    czytaj więcej

  • Lech Poznań chce być jak FC Barcelona. Dzięki beaconom

    Lech Poznań chce być jak FC Barcelona. Dzięki beaconom

    PROBLEM: Ulubiony klub piłkarski strzela właśnie bramkę drużynie przeciwnej, emocje kibiców sięgają zenitu i... To idealny moment, by zaoferować im zakup koszulki klubowej po promocyjnej cenie. Tak będzie już nie tylko na meczu FC Barcelony, lecz także Lecha Poznań. A to dlatego, że wprowadza on na swoim stadionie technologię beaconów (z ang. sygnał naprowadzający). Klub rozmieścił w różnych punktach obiektu 54 małe nadajniki, które pozwalają się komunikować ze smartfonami kibiców. W momencie wejścia na stadion przesyłają powiadomienia powitalne z informacjami o drużynie, w czasie meczu – komunikat o rabacie na koszulki, w przerwie – zachętę do skorzystania z promocji w lokalu gastronomicznym, a na koniec – prośbę o wystawienie opinii o rozgrywce. Klub liczy na zwiększenie obrotów i zysków. Podobne urządzenia wykorzystują coraz częściej inni przedsiębiorcy. Z najnowszego raportu „Deloitte TMT Predictions 2017” wynika, że obecnie stosuje się beacony w ok. 5 proc. wszystkich budynków na świecie, do 2022 r. ma to być już 25 proc. Niestety dziś przedsiębiorcy zapominają w praktyce o obowiązkach prawnych, m.in. o uzyskiwaniu zgody klientów na przetwarzanie danych osobowych i na wyświetlanie reklam czy o zakazie przesyłania spamu. A od 25 maja 2018 r., kiedy stosowane będą przepisy unijnego rozporządzenia RODO, liczba ograniczeń i obowiązków wzrośnie. Jak zatem poinformować konsumentów o chęci zbierania danych? Jakie informacje można im przesyłać? Co się zmieni w przyszłości? Odpowiadamy na te i inne pytania.

    czytaj więcej

  • Aptekarze chcą znać numer telefonu do pacjenta

    Aptekarze chcą znać numer telefonu do pacjenta

    Postulują, by lekarz miał możliwość lub obowiązek wpisywania go na recepcie w specjalnej rubryce. Po to, by farmaceuta mógł łatwiej dotrzeć do osoby, której wydano lek niewłaściwy lub taki, który został wycofany z rynku.

    czytaj więcej

  • Jerofiejew, Delacourt, Sakuraba. Głośne nazwiska na Big Book Festival

    Jerofiejew, Delacourt, Sakuraba. Głośne nazwiska na Big Book Festival

    Podróżujący poeta z Londynu, drapieżna komentatorka z Turcji, idol fantastyki z Rosji, autorka duńskiej recepty na szczęście, wybitny biolog z USA, olśniewająca autorka z Japonii, niderlandzki mistrz powieści i wielu innych. Piąty Big Book Festival szykuje spotkania z niesamowitymi twórcami literatury światowej.

    czytaj więcej

  • UOKiK: Konsumenci powinni uważać na Forex

    UOKiK: Konsumenci powinni uważać na Forex

    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przestrzega przed inwestowaniem w produkty o wysokim ryzyku finansowym. Nawiązując do reklamy instrumentów finansowych na rynku Forex, UOKiK poinformował w komunikacie, że wszczął trzy postępowania wyjaśniające w tej sprawie.

    czytaj więcej

  • Moskwa skontroluje cały internet

    Moskwa skontroluje cały internet

    Ponad połowa Rosjan zgadza się na zakaz korzystania z sieci społecznościowych przez osoby mające mniej niż 14 lat.

    czytaj więcej

  • Hejt i hajs w sądzie. Rusza proces „Gimpera"

    Hejt i hajs w sądzie. Rusza proces „Gimpera"

    Dziś przed Sądem Rejonowym dla Warszawy-Mokotowa rozpoczyna się proces Tomasza D., ps. Gimper – vlogera, o którym DGP pisał w tekście „Hejt i hajs” z 6 listopada 2015 r. Prokurator oskarża 23-letniego mężczyznę o czyn z art. 209a par. 1 k.k., czyli uporczywe nękanie (stalking).

    czytaj więcej

  • Produkt polski - czyli jaki? Prawo rozumie to inaczej niż klienci

    Produkt polski - czyli jaki? Prawo rozumie to inaczej niż klienci

     Moda na kupowanie polskich wyrobów, na patriotyzm gospodarczy zatacza coraz szersze kręgi. Nic dziwnego, że handlowcy i producenci próbują tę modę wykorzystywać.

    czytaj więcej

  • "Szukamy talentów cybernetycznych". Rosja stawia na szwadrony hakerów

    "Szukamy talentów cybernetycznych". Rosja stawia na szwadrony hakerów

    Szukamy talentów cybernetycznych. W pozytywnym znaczeniu tego słowa. Nasza akcja jest uwarunkowana potrzebami, jakie armia będzie miała w ciągu kolejnych lat – takim ogłoszeniem rosyjskiego ministra obrony zaczął się zaciąg ludzi, których dziś nie może namierzyć FBI

    czytaj więcej

  • zobacz więcej wyników

Galeria

Inne