Swojej strony internetowej nie ma wciąż 4 na 10 polskich przedsiębiorstw. A to błąd, bo internet daje ogromne szanse na zdobycie nowych klientów i rozszerzenie działalności poza granice kraju.
Im firma większa, tym bardziej jest świadoma wagi internetu w promocji. Doskonale to widać po statystykach. Z raportu „Rzeczpospolita internetowa w roku 2011” przygotowanego przez HBI Polska wynika, że kiedy ponad 90 proc. spółek akcyjnych (czyli firm dużych) ma już własną witrynę, to tych jednoosobowych ze swoją stroną jest zaledwie 40 proc. Ale to właśnie małym firmom internet może bardzo pomóc w codziennej działalności.
– Mitem jest, że zaistnienie w internecie i pozyskiwanie klientów jest drogie. Podstawowa obecność – czyli wizytówka na mapach Google, gdzie zawarte są najważniejsze informacje o firmie, takie jak rodzaj działalności, godziny otwarcia i zdjęcia, jest darmowa, a stworzenie wizytówki zajmuje kilka godzin – mimo to nadal prawie połowa polskich MSP nie korzysta z tej możliwości – mówi Piotr Zalewski z polskiego oddziału firmy Google.