Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pułapki w nowej ustawie konsumenckiej. O czym należy pamiętać?

Ten tekst przeczytasz w mniej niż minutę
1. Często przy zgłaszaniu reklamacji przedsiębiorcy zaznaczali automatycznie na formularzu - wybieram gwarancję - zamiast rękojmię. Od 25 grudnia takie praktyki będą surowo karane. Warto jednak zwracać na nie uwagę. Choć formularz nie będzie mógł już być wypełniony automatycznie, zawsze będzie można zaznaczyć kratkę długopisem i podać nieświadomemu klientowi do podpisania.
1. Często przy zgłaszaniu reklamacji przedsiębiorcy zaznaczali automatycznie na formularzu - wybieram gwarancję - zamiast rękojmię. Od 25 grudnia takie praktyki będą surowo karane. Warto jednak zwracać na nie uwagę. Choć formularz nie będzie mógł już być wypełniony automatycznie, zawsze będzie można zaznaczyć kratkę długopisem i podać nieświadomemu klientowi do podpisania. / ShutterStock
Reklama

Komentarze (7)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów .
  • 1C122/13
    2015-02-20 16:51
    Mnie również próbowano zmusić do wyboru reklamacji z tytułu gwarancji a nie rękojmi, co się jednak sprzedawcy T-Mobile niezupełnie powiodło . Wówczas sfałszował przy pomocy sprytnej sztuczki dowód oddania sprzętu do naprawy. Pomimo że fałszerstwa nie dało się wiarygodnie utrzymać w postępowaniu przed Sądem Rejonowym, pozew został oddalony, m.in.dlatego, .ze sprzedawca zmienił szyld z Ery na T-Mobile i Sąd Rejonowy nie był pewny, kto jest faktycznym sprzedawcą. Natomiast nie miał wątpliwości co do zasądzenia na korzyść sprzedawcy kwoty 200,00zł tytułem uczestnictwa w procesie. Odwołanie do Sądu Okręg. zostało uznane za niedopuszczalne z powodu rzekomych uchybień prawnych. Dlatego dawno doszedłem do wniosku, że towaru będącego przedmiotem tej reklamacji nie należy odbierać, bo to tylko powiększy koszty .
    0
    zgłoś
  • do rzecznika kosumentów
    2015-02-12 15:09
    Mała uwaga - ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej jeszcze funkcjonuje ale już tylko w zakresie umów zawartych do momentu wejścia w życie ustawy o prawach konsumenta. To oznacza, iż przez jakiś czas zastosowanie będą miały oba akty prawne. Wszystko zależy od tego, kiedy dokonano zakupu. Pozdrawiam. Koleżanka z branży.
    0
    zgłoś
  • rzecznik konsumentów
    2015-01-27 08:18
    do asdfg
    a właśnie ze profesjonalnie! radze poczytać Kodeks cywilny- jest sporo zmian. a ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej już nie ma. ja bym nie krytykowała, gdybym nie miała pojęcia o czym pisze... a jak widać autor nie ma.
    0
    zgłoś
  • prawnik
    2015-01-03 12:25
    "który powinien objąć sprzedawcę nakazem podjęcia korespondencji" - bardzo ciekawa fantazja autora :) nie ma takiej instytucji jak nakazanie podjęcia korespondencji. kto pisze te poradniki ...
    0
    zgłoś
  • slawek
    2014-12-30 18:08
    Mysle ze im lepiej oszukamy urzad skarbowy tym bardziej oslabimy mafie PO
    0
    zgłoś
  • J.M.
    2014-12-30 16:21
    My , z naszych podatków utrzymujemy urzędników , a oni za to wymyślają ustawy z pułapkami na nas.
    Kiedyś wyglądał tak handel ze Związkiem Radzieckim . My dawaliśmy im masło , a oni za to zabierali od
    na węgiel. Czyżby dalej obowiązywały POdobne zasady tylko z NASZYMI urzędnikami. Możemy sobie
    POgratulować !
    0
    zgłoś
  • asdfg
    2014-12-30 15:12
    Z tą rękojmią w przypadku konsumentów to żeście profesjonalnie *********
    0
    zgłoś
Reklama
Reklama

Zobacz więcej