Przepisy regulujące sprzedaż papierosów mniej restrykcyjne

autor: Aleksandra Kurowska20.07.2016, 07:15; Aktualizacja: 20.07.2016, 08:30
Papierosy

Przepisy, nad którymi pracuje obecnie Senat, implementują unijną dyrektywę.źródło: ShutterStock

Handlowcy dostaną więcej czasu na usunięcie reklam wyrobów tytoniowych. Tak zdecydowała wczoraj senacka komisja zdrowia, która zajmowała się ustawą o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych.

Zgodnie z przyjętą poprawką handlowcy do końca roku będą mieli czas na usunięcie informacji o sprzedawanych wyrobach tytoniowych (wcześniej było to tylko 14 dni od publikacji nowych przepisów w Dzienniku Ustaw). Poprawkę do projektu zaproponowało Ministerstwo Zdrowia, które uwzględniło w tym zakresie uwagi przedsiębiorców.

Ustawa zrównuje także rynek e-papierosów z wyrobami tradycyjnymi. Ma to nastąpić poprzez wprowadzenie zakazów ich reklamy oraz palenia w miejscach publicznych. Wprowadza też zakaz sponsorowania przez firmy związane z branżą tytoniową działalności sportowej, kulturalnej, oświatowej, zdrowotnej i społeczno-politycznej.


Pozostało 69% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane