statystyki

Przepisy regulujące sprzedaż papierosów mniej restrykcyjne

autor: Aleksandra Kurowska20.07.2016, 07:15; Aktualizacja: 20.07.2016, 08:30
Papierosy

Przepisy, nad którymi pracuje obecnie Senat, implementują unijną dyrektywę.źródło: ShutterStock

Handlowcy dostaną więcej czasu na usunięcie reklam wyrobów tytoniowych. Tak zdecydowała wczoraj senacka komisja zdrowia, która zajmowała się ustawą o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych.

Zgodnie z przyjętą poprawką handlowcy do końca roku będą mieli czas na usunięcie informacji o sprzedawanych wyrobach tytoniowych (wcześniej było to tylko 14 dni od publikacji nowych przepisów w Dzienniku Ustaw). Poprawkę do projektu zaproponowało Ministerstwo Zdrowia, które uwzględniło w tym zakresie uwagi przedsiębiorców.

Ustawa zrównuje także rynek e-papierosów z wyrobami tradycyjnymi. Ma to nastąpić poprzez wprowadzenie zakazów ich reklamy oraz palenia w miejscach publicznych. Wprowadza też zakaz sponsorowania przez firmy związane z branżą tytoniową działalności sportowej, kulturalnej, oświatowej, zdrowotnej i społeczno-politycznej.


Pozostało jeszcze 69% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane