statystyki

Z Warszawy do Krakowa w niecałe dwie godziny. Pendolino rozpędzi się do 250 km/h

autor: Krzysztof Śmietana10.09.2018, 07:52; Aktualizacja: 10.09.2018, 07:57
Prędkości rzędu 250 km/h będą możliwe do osiągnięcia na całkiem nowych trasach.

Prędkości rzędu 250 km/h będą możliwe do osiągnięcia na całkiem nowych trasach.źródło: ShutterStock

Możliwości pociągów Pendolino wreszcie zostaną wykorzystane. Ale dopiero za pięć lat, kiedy rozpędzą się do 250 km/h.

Według obietnic Ireneusza Merchela, szefa spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, na razie tak szybko mamy jeździć na jednej linii Centralnej Magistrali Kolejowej – tej prowadzącej z Warszawy w stronę Katowic i Krakowa. Oznacza to, że wreszcie będzie można w pełni wykorzystać możliwości składów Pendolino.

Przypomnijmy, że 20 wyprodukowanych przez Alstom pociągów kosztowało 1,7 mld zł. Kolejny miliard ma kosztować ich serwisowanie do 2031 r. Już po zamówieniu składów część komentatorów twierdziła, że Polska kupuje zabawkę, której nie wykorzysta, bo nie mamy odpowiednich torów. Skład otrzymał homologacje dopuszczającą pociąg do jazdy po Polsce właśnie z prędkością 250 km/h. Po rozpoczęciu regularnych kursów z pasażerami w 2014 r. mógł się jednak rozpędzić tylko do 160 km/h, bo tylko na tyle pozwalały wówczas tory.

Na części Centralnej Magistrali Kolejowej prędkość została potem podwyższona do 200 km/h, ale nie spowodowało to skrócenia czasu przejazdu, bo jednocześnie prowadzone są inne prace.


Pozostało jeszcze 74% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie