- Obecnie trwają prace komisji z udziałem ekspertów Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych. Jak te prace się zakończą to zakomunikujemy o ich wyniku - dodał Bittel.
Minister zapewnił, że proces badania przyczyn uszkodzeń pociągów zostanie przeprowadzony sprawnie i merytorycznie.
Agnieszka Serbeńska, rzeczniczka PKP Intercity powiedziała, że przewoźnik dysponuje obecnie 16 składami typu Pendolino, które są w eksploatacji. Pozostałe cztery są w naprawach i na okresowych przeglądach.
Pod koniec stycznia PKP Intercity poinformowały, że musiały wyłączyć sześć składów typu Pendolino ze względu na uszkodzenia podwozi przez tłuczeń.
Pasażerowie, którzy odbyli podróż w składach zastępczych, mają prawo do złożenia reklamacji. Podstawą do jej uznania jest zachowanie biletu. Reklamację można złożyć korespondencyjnie (wysyłając na adres siedziby PKP Intercity), w każdej kasie biletowej sprzedającej bilety PKP Intercity lub poprzez formularz reklamacyjny na stronie internetowej.
PKP Intercity kupiło 20 pociągów Pendolino od Alstomu w maju 2011 r. Koszt wyniósł ok. 400 mln euro. Kontrakt miał jednak wartość 665 mln euro i obejmował też budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymania technicznego pociągów przez 17 lat.