Do udziału w I edycji rankingu, która odbyła się w 2015 roku, zgłosiło się 57 gmin. Jury oraz internauci dzięki wyłonili zwycięzców.
Zobacz: Przyznaliśmy Samorządowe Perły Internetu 2015
II edycja
Użyteczność, dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych czy obecność e-urzędu – m.in. na te funkcjonalności samorządowych stron internetowych będziemy zwracać uwagę, wybierając Samorządową Perłę Internetu 2016.
W rankingu będą mogły wziąć udział zainteresowane samorządy lokalne, które zgłoszą swoją stronę www w jednej z czterech kategorii:
- gmina wiejska
- wiejsko-miejska
- miasto poniżej 100 tys. mieszkańców
- miasto powyżej 100 tys. mieszkańców
Odpowiedni formularz zgłoszeniowy będzie dostępny na stronie rankingu w terminie od 23 marca do 15 kwietnia 2016 roku.
Zgłoszone strony będą oceniane przez jury, które weźmie pod uwagę m. in. : interesujący layout, przejrzystość strony głównej, gwarantującą intuicyjność i łatwość w docieraniu przez obywatela do poszukiwanych treści, użyteczność strony i jej odpowiedź na praktyczne potrzeby obywatela, obecność mechanizmu ePUAP , dostępność dla każdego użytkownika.
Niezależnie od decyzji jury, głosami internautów wybrana zostanie jedna strona samorządowa.
Głosowanie internautów na wybraną stronę samorządową rozpocznie się 18 kwietnia o godzinie 10 i potrwa do 29 kwietnia 2016 roku do godziny 12.
Rozstrzygnięcie rankingu nastąpi 24 maja 2016 roku. Wyniki zostaną ogłoszone podczas gali finałowej, która odbędzie się w Warszawie.
Wyróżnione gminy zostaną nagrodzone tytułem „Samorządowa Perła Internetu”.