Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nowa ustawa konsumencka: 10 najważniejszych zmian

1. Rozszerzony obowiązek informacyjny - Klient musi wiedzieć Będzie dotyczył zarówno sklepów stacjonarnych jak i umów zawieranych przez Internet, telefon czy choćby na pokazach garnków. Sprzedawca zobowiązany będzie do pełnej informacji o łącznej cenie do zapłaty, kosztach zwrotu produktu w przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, czy poza lokalem.
1. Rozszerzony obowiązek informacyjny - Klient musi wiedzieć Będzie dotyczył zarówno sklepów stacjonarnych jak i umów zawieranych przez Internet, telefon czy choćby na pokazach garnków. Sprzedawca zobowiązany będzie do pełnej informacji o łącznej cenie do zapłaty, kosztach zwrotu produktu w przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, czy poza lokalem. / ShutterStock

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Powiązane

Komentarze(9)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Marcin
    2014-12-16 08:24:25
    Tyle literówek to już dawno nie mieliście
    0
  • aaa
    2014-12-16 10:05:12
    Skąd wzięliście rewelację, że na reklamacje żywności będą teraz 2 lata? Jakoś nie widzę nigdzie, żeby rozporządzenie, które wprowadziło 3-dniowy termin, zostało uchylone.
    0
  • Mag
    2014-12-20 09:56:41
    W punkcie 3 powinno raczej byc ze w przypadku wady produktu konsument bedzie mogl zazadac od razu obnizenia ceny lub bedzie mogl oswiadczyc ze odstepuje od umowy chyba ze sprzedawca niezwlocznie i bez nadmiernych niedogodnosci dla konsumenta wymieni rzecz albo wade usunie. Ta kolejnosc ma znaczenie bo wczesniej nie mogl od razu odstapic.
    0
  • robi
    2014-12-16 15:02:44
    Super- bedzie koniec z przesyłakmi nie rejestrowanymi - gdyż to sprzedawca bedzie obarczony winą za zginięcie przesyłki aż do odbioru jej przez zamawiającego.
    0
  • kwakwa
    2014-12-16 18:52:38
    czyli będzie drożej.
    0
  • nairam
    2014-12-18 21:31:15
    Teraz czekam na prawo zakazujące celowego skracania żywotności towarów. Myślę, że wszyscy wiedzą o co chodzi. Może "zieloni" wreszcie się czymś wykażą.
    0
  • autor1
    2014-12-26 00:01:27
    Te wszystkie ustawy spowodowaly, ze wieksza czesc produktow staje sie jednorazowym - tj. do pierwszej awarii. Wiadomo czym to skutkuje - wzrostem cen. Poza tym nie rozumiem jak mozna reklamowac produkt spozywczy przez 2 lata, jak sklep ma udowodnic, ze konsument przechowywal go zgodnie z zaleceniami? To jest po prostu idiotyczne...
    0
  • Jolanta Bilska
    2015-10-03 21:33:05
    Dzien dobry,
    Kupilam bluzke 3/10/15 w sklepie na ulicy Lukowska 46 w Warszawie tel 22 673 16 59. Bluzka okazala sie za mala
    (mierzylam) ale po zmierzeniu w domu stwierdzilam ze jest za mala.

    Nastepnego dnia 4/10/15 poszlam do sklepu z mysla ze otrzymam zwrot pieniedzy. Prawie zostalam wysmiana.
    Pokazano mnie stojacy napis mowiacy zeby wybierac dokladnie bo nie ma zwrotow.

    Chcialabym otrzymac zwrot gotowki.
    Pozdrawiam
    0
  • cer
    2014-12-16 13:43:00
    Ludzie nie dajcie się więcej oszukiwać polskim bankom. Ciężko dzisiaj znaleźć w internecie rzetelne informacje, ja prowadzę swoją małą prywatną stronkę na której możecie się dowiedzieć o oszustwach banków. Wstawcie kropki w miejsce spacji: polskiebanki cba pl
    1
Reklama

Zobacz więcej

image for background

Przejdź do strony głównej