Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nowa ustawa konsumencka: 10 najważniejszych zmian

Ten tekst przeczytasz w mniej niż minutę
1. Rozszerzony obowiązek informacyjny - Klient musi wiedzieć Będzie dotyczył zarówno sklepów stacjonarnych jak i umów zawieranych przez Internet, telefon czy choćby na pokazach garnków. Sprzedawca zobowiązany będzie do pełnej informacji o łącznej cenie do zapłaty, kosztach zwrotu produktu w przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, czy poza lokalem.
1. Rozszerzony obowiązek informacyjny - Klient musi wiedzieć Będzie dotyczył zarówno sklepów stacjonarnych jak i umów zawieranych przez Internet, telefon czy choćby na pokazach garnków. Sprzedawca zobowiązany będzie do pełnej informacji o łącznej cenie do zapłaty, kosztach zwrotu produktu w przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, czy poza lokalem. / ShutterStock
Reklama

Komentarze (9)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów .
  • Jolanta Bilska
    2015-10-03 21:33
    Dzien dobry,
    Kupilam bluzke 3/10/15 w sklepie na ulicy Lukowska 46 w Warszawie tel 22 673 16 59. Bluzka okazala sie za mala
    (mierzylam) ale po zmierzeniu w domu stwierdzilam ze jest za mala.

    Nastepnego dnia 4/10/15 poszlam do sklepu z mysla ze otrzymam zwrot pieniedzy. Prawie zostalam wysmiana.
    Pokazano mnie stojacy napis mowiacy zeby wybierac dokladnie bo nie ma zwrotow.

    Chcialabym otrzymac zwrot gotowki.
    Pozdrawiam
    0
    zgłoś
  • autor1
    2014-12-26 00:01
    Te wszystkie ustawy spowodowaly, ze wieksza czesc produktow staje sie jednorazowym - tj. do pierwszej awarii. Wiadomo czym to skutkuje - wzrostem cen. Poza tym nie rozumiem jak mozna reklamowac produkt spozywczy przez 2 lata, jak sklep ma udowodnic, ze konsument przechowywal go zgodnie z zaleceniami? To jest po prostu idiotyczne...
    0
    zgłoś
  • Mag
    2014-12-20 09:56
    W punkcie 3 powinno raczej byc ze w przypadku wady produktu konsument bedzie mogl zazadac od razu obnizenia ceny lub bedzie mogl oswiadczyc ze odstepuje od umowy chyba ze sprzedawca niezwlocznie i bez nadmiernych niedogodnosci dla konsumenta wymieni rzecz albo wade usunie. Ta kolejnosc ma znaczenie bo wczesniej nie mogl od razu odstapic.
    0
    zgłoś
  • nairam
    2014-12-18 21:31
    Teraz czekam na prawo zakazujące celowego skracania żywotności towarów. Myślę, że wszyscy wiedzą o co chodzi. Może "zieloni" wreszcie się czymś wykażą.
    0
    zgłoś
  • kwakwa
    2014-12-16 18:52
    czyli będzie drożej.
    0
    zgłoś
  • robi
    2014-12-16 15:02
    Super- bedzie koniec z przesyłakmi nie rejestrowanymi - gdyż to sprzedawca bedzie obarczony winą za zginięcie przesyłki aż do odbioru jej przez zamawiającego.
    0
    zgłoś
  • cer
    2014-12-16 13:43
    Ludzie nie dajcie się więcej oszukiwać polskim bankom. Ciężko dzisiaj znaleźć w internecie rzetelne informacje, ja prowadzę swoją małą prywatną stronkę na której możecie się dowiedzieć o oszustwach banków. Wstawcie kropki w miejsce spacji: polskiebanki cba pl
    1
    zgłoś
  • aaa
    2014-12-16 10:05
    Skąd wzięliście rewelację, że na reklamacje żywności będą teraz 2 lata? Jakoś nie widzę nigdzie, żeby rozporządzenie, które wprowadziło 3-dniowy termin, zostało uchylone.
    0
    zgłoś
  • Marcin
    2014-12-16 08:24
    Tyle literówek to już dawno nie mieliście
    0
    zgłoś
Reklama
Reklama

Zobacz więcej