statystyki

Konsumenci rzadziej się skarżą na przedłużone gwarancje

autor: Patrycja Otto21.06.2018, 07:30; Aktualizacja: 21.06.2018, 09:38
Na poprawę jakości przedłużonej gwarancji miały wpływ działania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który w 2014 r. dokładnie sprawdził ten rynek.

Na poprawę jakości przedłużonej gwarancji miały wpływ działania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który w 2014 r. dokładnie sprawdził ten rynek.źródło: ShutterStock

W ubiegłym roku konsumenci poskarżyli się 518 razy na dodatkową ochronę sprzętu AGD, RTV i IT realizowaną w formie ubezpieczenia – wynika z najnowszych danych Rzecznika Finansowego.

źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Liczba zażaleń w porównaniu z rekordowym pod tym względem rokiem 2016 zmalała o ponad 10 proc. To jednocześnie pierwszy spadek od 2009 r.

Najczęściej powodem skargi jest oczekiwanie szerszego zakresu ochrony, niż wynika to z umowy. Chodzi o sytuację, gdy klient wykupił ubezpieczenie w podstawowym zakresie (gwarantującym naprawę szkody powstałej nie z jego winy) i oczekuje wymiany urządzenia na nowe.


Pozostało 83% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane