statystyki

Kradzież w hotelu. Kto odpowiada za nasz dobytek?

28.06.2018, 11:22; Aktualizacja: 28.06.2018, 12:44
Odszkodowania możemy oczekiwać także wtedy, gdy straty dostrzeżemy dopiero po powrocie do domu.

Odszkodowania możemy oczekiwać także wtedy, gdy straty dostrzeżemy dopiero po powrocie do domu.źródło: Materiały Prasowe

Turysta w hotelu, pensjonacie czy gospodarstwie agroturystycznym powinien czuć się jak w domu. Bezpieczny powinien też być jego dobytek. A zatem ktoś, kogo okradziono w hotelu, może zażądać odszkodowania od właściciela obiektu.

Wszystkie firmy i osoby prywatne prowadzące usługi noclegowe w celach zarobkowych ponoszą odpowiedzialność za rzeczy należące do osób korzystających z ich usług. Nie ma przy tym znaczenia, czy utracone (albo zniszczone) przedmioty znajdowały się w wynajmowanym pokoju, czy w przestrzeni wspólnej, dostępnej także dla innych gości. Właściciel obiektu noclegowego odpowiada zarówno za pierścionek, który zginął z pokoju, laptopa pozostawionego w świetlicy, buty turystyczne, które suszyły się w holu, czy rower zdeponowany w garażu. Nie mają znaczenia ani wywieszka, ani zapis w regulaminie obiektu, że za rzeczy pozostawione bez dozoru hotel nie odpowiada. Wyjątkami od tej reguły są jedynie szkody powstałe w wyniku działania siły wyższej (np. powódź zalała świetlicę), niemożliwe do przewidzenia (np. atak terrorystyczny) lub zawinione wyłącznie przez poszkodowanego (np. zostawił rower w garażu, ale nie zamknął drzwi prowadzących wprost na ulicę). Nie ma też co liczyć na odszkodowanie, jeśli zawini gość zaproszony przez poszkodowanego do hotelu.

Stukrotność ceny


Pozostało 49% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane