statystyki

Hotel: Dobra obsługa ważniejsza niż cena

autor: Patrycja Otto28.04.2015, 08:51; Aktualizacja: 28.04.2015, 08:53
hotel, recepcja

W tym roku, po oddaniu do użytku co najmniej 40 nowych, liczba hoteli w Polsce zbliży się do 2,3 tys.źródło: ShutterStock

Hoteli przybywa szybciej niż gości. Konkurencja zmusza do utrzymywania niskich stawek, ale jednocześnie zatrudniania personelu gwarantującego jak najwyższy standard

W tym roku, po oddaniu do użytku co najmniej 40 nowych, liczba hoteli w Polsce zbliży się do 2,3 tys. Eksperci firmy doradczej Horwath HTL mówią nawet o dwukrotnie większej liczbie nowych obiektów. Dla przedsiębiorców działających w tej branży oznacza to jeszcze większą konkurencję, a tym samym coraz trudniejsze zabieganie o klienta. Już teraz – w ich ocenie – nie jest łatwo prowadzić działalność. Organizacja Euro 2012 w naszym kraju, przy dużym dostępie do środków unijnych sprawiła, że rynek hotelowy w Polsce bardzo się rozwinął. W ciągu ostatniej dekady liczba funkcjonujących obiektów niemal podwoiła się. Liczba turystów nie zwiększyła się natomiast tak znacząco. Rośnie średnio o kilka procent w skali roku. Do tego rynek uzależniony jest od krajowych gości, którzy ciągle stanowią 70 proc. klientów.

Polskie dobre, ale...

Silna konkurencja przekłada się na agresywną walkę cenową. W lutym w województwie dolnośląskim za pokój dwuosobowy typu standard trzeba było zapłacić średnio 219 zł. To najniższa cena w tym regionie od trzech lat – wynika z raportu przygotowanego przez firmę Trivago, która porównuje ceny ponad 700 tys. hoteli na całym świecie. Zaczyna mieć to odbicie w wynikach przedsiębiorców, którzy by utrzymać atrakcyjną cenę, rezygnują z własnej marży i obniżają standard świadczonych usług. Eksperci nawołują w związku z tym coraz głośniej do poszukiwania przewag konkurencyjnych w innych obszarach takich jak oferty specjalne dla stałych gości oraz poziom obsługi klienta.

Pod względem utrzymania porządku i czystości polskie hotele w niczym nie ustępują zachodnim. Nawet więcej, zajmują czołowe miejsca w zestawieniach. Dowodem może być najnowszy raport opracowany przez portal rezerwacji hotel.info., w którym warszawskie obiekty znalazły się na drugim miejscu pod tym względem za tokijskimi.


Pozostało jeszcze 79% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Polecane