statystyki

Hotel: Dobra obsługa ważniejsza niż cena

autor: Patrycja Otto28.04.2015, 08:51; Aktualizacja: 28.04.2015, 08:53
hotel, recepcja

W tym roku, po oddaniu do użytku co najmniej 40 nowych, liczba hoteli w Polsce zbliży się do 2,3 tys.źródło: ShutterStock

Hoteli przybywa szybciej niż gości. Konkurencja zmusza do utrzymywania niskich stawek, ale jednocześnie zatrudniania personelu gwarantującego jak najwyższy standard

W tym roku, po oddaniu do użytku co najmniej 40 nowych, liczba hoteli w Polsce zbliży się do 2,3 tys. Eksperci firmy doradczej Horwath HTL mówią nawet o dwukrotnie większej liczbie nowych obiektów. Dla przedsiębiorców działających w tej branży oznacza to jeszcze większą konkurencję, a tym samym coraz trudniejsze zabieganie o klienta. Już teraz – w ich ocenie – nie jest łatwo prowadzić działalność. Organizacja Euro 2012 w naszym kraju, przy dużym dostępie do środków unijnych sprawiła, że rynek hotelowy w Polsce bardzo się rozwinął. W ciągu ostatniej dekady liczba funkcjonujących obiektów niemal podwoiła się. Liczba turystów nie zwiększyła się natomiast tak znacząco. Rośnie średnio o kilka procent w skali roku. Do tego rynek uzależniony jest od krajowych gości, którzy ciągle stanowią 70 proc. klientów.

Polskie dobre, ale...

Silna konkurencja przekłada się na agresywną walkę cenową. W lutym w województwie dolnośląskim za pokój dwuosobowy typu standard trzeba było zapłacić średnio 219 zł. To najniższa cena w tym regionie od trzech lat – wynika z raportu przygotowanego przez firmę Trivago, która porównuje ceny ponad 700 tys. hoteli na całym świecie. Zaczyna mieć to odbicie w wynikach przedsiębiorców, którzy by utrzymać atrakcyjną cenę, rezygnują z własnej marży i obniżają standard świadczonych usług. Eksperci nawołują w związku z tym coraz głośniej do poszukiwania przewag konkurencyjnych w innych obszarach takich jak oferty specjalne dla stałych gości oraz poziom obsługi klienta.

Pod względem utrzymania porządku i czystości polskie hotele w niczym nie ustępują zachodnim. Nawet więcej, zajmują czołowe miejsca w zestawieniach. Dowodem może być najnowszy raport opracowany przez portal rezerwacji hotel.info., w którym warszawskie obiekty znalazły się na drugim miejscu pod tym względem za tokijskimi.


Pozostało 79% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Polecane