statystyki

Trzeba się reklamować w internecie, tylko trzeba wiedzieć jak

autor: Aleksandra Puch17.03.2015, 08:43; Aktualizacja: 17.03.2015, 08:50
internet-waluty-kantor

W 2014 r. przedsiębiorcy wydali na reklamę w sieci 2,56 mld zł, co oznacza, że ok. 17 proc. budżetów marketingowych przeznaczono na tego rodzaju działania – wynika z analiz firmy IAB.źródło: ShutterStock

Strona internetowa i aktywny e-mailing już nie wystarczą. Obecnie konsument oczekuje bardziej bezpośredniej, a jednocześnie nienatarczywej komunikacji marketingowej

W 2014 r. przedsiębiorcy wydali na reklamę w sieci 2,56 mld zł, co oznacza, że ok. 17 proc. budżetów marketingowych przeznaczono na tego rodzaju działania – wynika z analiz firmy IAB. Chociaż telewizja wciąż pozostaje najważniejszym medium reklamowym, udział wydatków w internecie w 2019 r. będzie stanowić jedną piątą wszystkich nakładów na reklamę, co oznacza, że wydatki te będą większe niż ponoszone na telewizję – szacuje specjalizująca się w zakupach czasu i powierzchni reklamowej firma Sparc Media.

Ale sama obecność z przekazem w sieci nie gwarantuje już sukcesu, jak to było jeszcze kilka lat temu. Wielu odbiorców nauczyło się ignorować tego rodzaju treści, choćby ze względu na ich ogromną ilość we wszelkiego rodzaju przekazach.

Nie znaczy to jednak, że jakakolwiek obecność w sieci mija się z celem. Podobnie jak w przypadku reklamy telewizyjnej, komunikat promocyjny w internecie przeszkadza w absorpcji treści stosunkowo małej grupie internautów. Większość zdaje sobie sprawę z tego, że jest to forma opłaty, do przekazów podchodzi wybiórczo i także w nich próbuje znaleźć interesujące zagadnienia. Istnieją także sposoby mniej inwazyjnego przekazu, kierowanego w dodatku do ściślej sprofilowanych grup odbiorców. – Coraz powszechniejsza jest świadomość, że z komunikatem reklamowym należy docierać do właściwych odbiorców i proponować produkt konkretnym, zainteresowanym nim właśnie, konsumentom – uważa Wout van Damme, prezes Sparc Media. – Można częściowo to osiągnąć poprzez lepsze wykorzystanie reklam, marketing natywny, czyli moduły bardziej przypominające treści na stronach internetowych, serwisy społecznościowe czy wreszcie lepszą personalizację.


Pozostało jeszcze 82% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Polecane