statystyki

Płatności mobilne: Telefon komórkowy - nasza portmonetka, nasz kasjer

autor: Jacek Uryniuk30.03.2015, 07:24; Aktualizacja: 30.03.2015, 09:33
Z danych uzyskanych w największych polskich bankach wynika, że już ponad 3,5 mln klientów aktywnie korzysta z różnych rozwiązań mobilnych, umożliwiających obsługę rachunku przez smartfony.

Z danych uzyskanych w największych polskich bankach wynika, że już ponad 3,5 mln klientów aktywnie korzysta z różnych rozwiązań mobilnych, umożliwiających obsługę rachunku przez smartfony.źródło: ShutterStock

Dynamicznie rośnie liczba operacji wykonywanych przez klientów za pomocą smartfonów

Z danych uzyskanych w największych polskich bankach wynika, że już ponad 3,5 mln klientów aktywnie korzysta z różnych rozwiązań mobilnych, umożliwiających obsługę rachunku przez smartfony. Przy czym mowa jest o lekkich wersjach internetowych serwisów transakcyjnych, jak również o aplikacjach instalowanych na urządzeniach mobilnych. Tych pobrano już ponad 3,6 mln (nie wszystkie są aktywne). Największą liczbą pobrań pochwalić się może ING Bank Śląski – 749 tys. Aplikacje mBanku ściągnięto 732 tys. razy. Na kolejnych miejscach znajdują się BZ WBK, Pekao, Millennium i PKO BP.

W ciągu ostatniego roku przybyło ponad milion osób korzystających z banku w komórce. Między innymi tym można więc tłumaczyć znaczny wzrost liczby transakcji wykonywanych przez klientów za pomocą smartfonów. Zalicza się do nich przelewy zdefiniowane i jednorazowe, doładowania telefonów czy składane wnioski o pożyczki. BZ WBK podaje, że tylko u niego w IV kw. ubiegłego roku klienci dokonali 937 tys. tak zdefiniowanych transakcji, co oznacza wzrost w stosunku do III kw. o 46 proc.

Podobną dynamikę zaobserwować można w Millennium czy ING Banku Śląskim. Z danych ośmiu banków, które zdecydowały się pochwalić „transakcyjnością” swoich aplikacji, wynika, że w całym ubiegłym roku klienci tych instytucji wykonali 8,9 mln transakcji. Z czego na IV kw. ubiegłego roku przypada ponad 3,1 mln operacji. Informacji o transakcjach udzieliły nam Pekao, Millennium, PKO BP, BZ WBK, Raiffeisen Polbank, BNP Paribas, Citi oraz BPH.

Eksperci uważają, że dla zwiększenia transakcyjności w bankowości mobilnej kluczowe znaczenie ma łatwy sposób logowania do banku w komórce. Stąd w ostatnim czasie sporo aktualizacji, których zadaniem jest właśnie uproszczenie tego procesu. Wśród banków, które zamierzają to zrobić, jest m.in. Millennium.

– W przyszłym miesiącu nasi klienci będą mogli zalogować się do aplikacji za pomocą odcisku palca – deklaruje Ricardo Campos, szef bankowości elektronicznej tej instytucji. Dotyczy to tych osób, które dysponują telefonami wyposażonymi w odpowiedni czytnik linii papilarnych.


Pozostało jeszcze 46% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

  • gość(2015-04-11 23:44) Zgłoś naruszenie 00

    płatności telefonem to jest dopiero wygodna rzecz. sama korzystam z tej formy płatności bo używam bankowości mobilnej getin mobile. szybko, sprawnie i wygodnie.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane