Od dzisiaj pół miliona klientów byłego Kredyt Banku przechodzi na system transakcyjny nowego właściciela tej instytucji – BZ WBK. W przyszły weekend zmiany czekają ponad 330 tys. posiadaczy kont w Nordea Banku
500 tys. użytkowników rachunków rozliczeniowych, posiadaczy kart kredytowych, depozytów i kredytów zakładanych w dawnym Kredyt Banku już nie zaloguje się na swój rachunek za pośrednictwem serwisu KB24. Podczas przerwy technologicznej w ten weekend BZ WBK, nowy właściciel Kredyt Banku, przeprowadził wielki transfer jego klientów na swój system transakcyjny. Czy operacja się udała, okaże się wkrótce. Na razie klientów logujących się do KB24 czeka niespodzianka. – Są proszeni o aktywację usług elektronicznych w BZ WBK – wyjaśnia Tomasz Niewiedział, szef bankowości internetowej i mobilnej w tej instytucji.
Aktywacja przebiega w kilku krokach. Klienci są proszeni m.in. o zaakceptowanie nowej umowy o świadczenie usług elektronicznych, obowiązującej w BZ WBK. Są także zobowiązywani do podania numeru telefonu komórkowego. – To dlatego, że w BZ WBK do autoryzacji transakcji używamy wiadomości tekstowych, przesyłanych na komórkę. W byłym Kredyt Banku stosowane były papierowe listy haseł jednorazowych bądź tokeny sprzętowe – mówi Tomasz Niewiedział. Jeżeli ktoś nie ma telefonu komórkowego, będzie musiał skorzystać ze specjalnych rozwiązań przygotowanych przez bank, ale w tym celu musi się zgłosić do oddziału.