Miliony Polaków do końca tego miesiąca otrzymają listy z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Świadczeniobiorcy nie powinni zignorować przesyłki, gdyż zawierać ona będzie ważne dokumenty. Co wysyła ZUS?
Przesyłki z ZUS-u dotrą do końca lutego
Warto sprawdzać swoje skrzynki pocztowe. Do końca lutego 2024 roku ZUS wysyła bowiem do swoich świadczeniobiorców przesyłki, w których znajdują się deklaracje PIT, dzięki którym można rozliczyć się rocznie z urzędem skarbowym.
Kto otrzyma list z ZUS-u?
Dokumenty otrzymają osoby, które pobierały w 2023 roku świadczenia z ZUS-u. Szacuje się, że przesyłki trafią nawet do 10 milionów Polaków.
Jakie dokumenty w przesyłce z ZUS-u?
Osoby, które pobierały świadczenia z ZUS-u w 2023 roku mogą otrzymać do końca lutego deklaracjePIT-11, PIT-11A lub PIT-40A.
- PIT-11 otrzymają osoby pobierające w tym czasie zasiłek po osobie zmarłej lub alimenty.
- PIT-11A otrzymają osoby pobierające w tym czasie zasiłek macierzyński, opiekuńczy, chorobowy bądź świadczenie rehabilitacyjne.
- PIT-40A otrzymają emeryci i renciści, których rozliczenie roczne wynosi 0 zł lub mają nadpłatę podatku.
Dokumenty z ZUS-u – co dalej?
Jakie kroki należy podjąć po otrzymaniu przesyłki z ZUS-u? W przypadku otrzymania deklaracji PIT-40A nie są konieczne żadne kolejne kroki. Urząd skarbowy rozlicza takich podatników samodzielnie, bez składania dodatkowych dokumentów.
W przypadku otrzymania deklaracji PIT-11 oraz PIT11A podatnicy muszą się rozliczyć. Mogą to zrobić samodzielnie – osobiście w urzędzie skarbowym lub dzięki usłudze Twój e-PIT, lub też skorzystać ze wsparcia specjalistów – księgowych i biur rachunkowych.