Emerytury byłych policjantów i żołnierzy ciągle rosną

autor: Grzegorz Osiecki18.08.2014, 07:23; Aktualizacja: 18.08.2014, 09:55
Dobrze być emerytem resortowym

Dobrze być emerytem resortowymźródło: Dziennik Gazeta Prawna

Emerytury byłych policjantów i żołnierzy rosną nie tylko szybciej niż pensje ich kolegów w czynnej służbie. Zwiększają się również różnice między świadczeniami mundurowymi a tymi pobieranymi z ZUS

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Reklama

Komentarze (87)

  • zx(2014-08-18 07:43) Zgłoś naruszenie 00

    Jak mogą rosnąć emerytury Panie autorze Świadczenia emerytowanych mundurowych są waloryzowane tak jak w systemie powszechnym tylko o stopę inflacji/+ ułamek wzrostu płac/ więc skoro przez ostatnie lata inflacja była wysoka to i stopa waloryzacji była proporcjonalna.Inflacja teraz jest niska więc emerytury nie będą waloryzowane lub sama waloryzacja będzie symboliczna dla mundurowych

    Odpowiedz
  • nie zgadzam się na takie traktowanie(2014-08-18 08:05) Zgłoś naruszenie 00

    Żałuję, że nie wyjechałem z tego kraju 8 lat temu.
    Zostając tu wyszedłem na frajera, który do 67 lat będzie zasuwał na młodocianych emerytów, sam po 67 latach uzyskując śmiesznie niską emeryturę. Ale może jeszcze nie jest za późno na emigrację gdzieś, gdzie pieniądze dzieli się sprawiedliwie a wysokość emerytury zależy od lat pracy.

    Odpowiedz
  • krzysiek(2014-08-18 08:09) Zgłoś naruszenie 00

    Jak zwykle materiał propagandowy przed wyborami. Najlepiej dodać nierobom i poprawić warunki dla kryminalistów. Najważniejsze aby podzielić nie swoje i pochwalić się przed swoim elektoratem odbywającym odpoczynek w kryminale.

    Odpowiedz
  • qwerty(2014-08-18 08:49) Zgłoś naruszenie 00

    Czy autor nie rozumie, że nie ma żadnego zyskiwania na emeryturach wyższych wskutek waloryzacji procentowej ? Te nominalne "zyski" są równoważone przez wczesniej poniesione wyższe nominalne straty wartości emerytur ponoszone wskutek inflacji ! Zmiana wartości emerytury (siły nabywczej) wskutek waloryzacji procentowej, dla kazdej emerytury, i wyższej i niższej, wynosi ZAWSZE ZERO !!!

    Odpowiedz
  • ui(2014-08-18 09:04) Zgłoś naruszenie 00

    oczywista oczywistość od dyktatury do tzw. demokracji wszyscy wiedzą że potrzebne są "służby" by ogłupiony ludek utrzymać w ryzach, a by służby były posłuszne i wiedziały że i teraz i w przyszłości mogą dużo stracić popierając ludek a nie władzę tworzy się przywileje za które ludek ma karnie płacić. Tylko w POlandii uczciwie pracujący ma widok na głodową emeryturkę i "prawo do dorobienia na emeryturce do kwoty" , jeśli zdrowie w wieku +67 pozwoli, natomiast "uprzywilejowany" idzie na "świadczenie w wysokości min. 40% płacy < dla porównania emeryturka jego równolatka czyli 40+ ma wynieść góra 20% ostatniej płacy> i dorabia bez ograniczeń. A jeśli popracuje sobie kilka latek wystąpi do ZUS... po drugą emeryturkę bo jemu się należy Pracując zabrał miejsce pracy nieuprzywilejowanemu, pobierał świadczenie które cały czas było waloryzowane. A ludek cóż ludek ma zaszczyt głodować i płacić na polityków z debetem "ynteligencji" i przywileje służb które utrzymają takich "przedstawicieli ludu przy władzy" - by żyło się lepiej...pytanie komu?

    Odpowiedz
  • akuku(2014-08-18 09:08) Zgłoś naruszenie 00

    Tym wszystkim którzy cierpią na wielki ból d*** pragnę przypomnieć, ze nikt nikomu nie zabraniał zostać mundurowym

    Odpowiedz
  • dseaw(2014-08-18 09:33) Zgłoś naruszenie 00

    Najciekawsze sa takie artykuły w których zamiast danych rzeczywistych podaje sie dane statystyczne, procenty do danych statystycznych itp. - material typowo propagandowy, bez żadnych danych konkretnych, zadnego punktu odnieisienia. Do samego końca artykułu nie wiemy o jakich kwotach mówimy. Bravo za propagande

    Odpowiedz
  • niuniek(2014-08-18 09:34) Zgłoś naruszenie 00

    Artykuł powyższy potwierdza szeroko głoszona tezę o tym iż nie warto w Polsce układać sobie życia. To oszukańcze , złodziejskie i partyjniackie państwo . Tu jest utrwalony podział obywateli na tych uprzywilejowanych ( mundurowi , sędziowie , prokuratorzy , politycy , górnicy , rolnicy ...) i tych których oszukuje się na każdym kroku , wulgarnie mówiąc "wali się w rogi". Jeżeli jesteś uczciwy , masz dobry zawód , umiejętności , znasz język i chcesz godnie żyć za swoją pracę a nie jesteś mundurowym , sędziom , prokuratorem , górnikiem , rolnikiem ... to nie bądź jeleniem i wyjeżdżaj z tego piekła jak najszybciej - tutaj nic dobrego Cię nie spotka. Rozważ czy warto ciężko pracować za grosze do śmierci i to z poczuciem gorszego traktowania ( obywatel gorszej kategorii ) i poniewierania przez zakłamanych oszukańczych karierowiczów partyjno -politycznych.

    Odpowiedz
  • Robotnik do Tuska(2014-08-18 09:38) Zgłoś naruszenie 00

    "Tusk na odmianę stwierdził w przypadku emerytur wojskowych i policji, że „nie zmienia się reguł podczas gry -tak się nie godzi „ i dlatego dla tych grup zmiany będą dotyczyć tylko nowo zatrudnionych w tych służbach” .
    Dziwna ta Wasza wrażliwość i jakże nieuczciwie POdła!.
    Nam robotnikom ukradliście Nasze prawa ."

    Odpowiedz
  • @ akuku(2014-08-18 09:49) Zgłoś naruszenie 00

    Ktoś musi na Twoją emeryturę pracować. I tu rodzi się pytanie, czy sprawiedliwe jest założenie, że 67 latek ma pracować na emeryturę 40 latka, któremu jeszcze w dodatku wliczono SZKOŁĘ do stażu pracy! Przywileje służb mundurowych mogą być uzasadnione narażaniem życia i zdrowia. No ale w tym przypadku przedstawiciele innych zawodów biją policję i wojsko na głowę statystyką wypadkową. Obecne nieproporcjonalnie duże przywileje to spuścizna poprzedniego ustroju, gdzie służby mundurowe miały utrwalać władzę ludową, jakby ludowi się jego władza ludowa nie podobała.
    I teraz zadaj sobie pytanie, jaki jest Twój wkład w dobrobyt społeczny, żeby uzasadniać to tak wczesnym przejściem na emeryturę na tak korzystnych warunkach. Co dałeś społeczeństwu tak wartościowego, że powinno cie utrzymywać przez kilkadziesiąt lat na emeryturze. Czy twoja praca była społecznie więcej warta niż praca budowlańca, pielęgniarki, kominiarza, rolnika, kierowcy?

    Odpowiedz
  • co to za artykuł?(2014-08-18 09:56) Zgłoś naruszenie 00

    Gazeta Prawna napuszcza jednych na drugich, sugerując, że bieda emerytów z ZUS jest wynikiem wypłacanych wysokich emerytur mundurowych. GP zamienia się w tani brukowiec...

    Odpowiedz
  • gosc(2014-08-18 10:11) Zgłoś naruszenie 00

    Jeżeli tak jest, to niech mundurowi mają kwotową waloryzację a pozostali %-tową. Jeżeli mundurowi są w innym systemie to waloryzacja kwotowa jest jak najbardziej na miejscu.

    Odpowiedz
  • zx(2014-08-18 10:18) Zgłoś naruszenie 00

    Autor pisze że emerytury powszechne z FUS "wzrosły" od 2008 roku 35% a mundurowe 30% no to ja jestem głupi czy autor sugerujący że mundurowe wzrosły więcej

    Odpowiedz
  • policjant2013(2014-08-18 10:21) Zgłoś naruszenie 00

    W normalnej pracy nikt do ciebie nie strzela i ty do nikogo nie strzelasz z broni palnej. Skoro za narażanie życia zarabiamy grosze to chociaż na emeryturze człowiek te kilka stów będzie miał więcej - kwestia ile będzie żył.
    Ja jestem za tym, żeby policjant pracował do 67r. życia ale za to zarabiał godnie. i policjantów z doświadczeniem przesuwać do biur, na stanowiska kierownicze, a póki co w biurach siedzą plecaki i lizodupy.

    Odpowiedz
  • norman(2014-08-18 10:28) Zgłoś naruszenie 00

    Zwykła bolszewicka propaganda. Najlepiej jest wskazać winnych tego, że powszechne emerytury są i będą bardzo niskie. Zgadzam się z krzyśkiem Polska to kraj dla przekręciarzy i kryminalistów a działanie rządu zachęca do łamanie prawa dając sygnał obywatelowi - nie masz co jeść idź sobie ukradnij.

    Odpowiedz
  • adam(2014-08-18 10:30) Zgłoś naruszenie 00

    Pan autor zapewne przypadkiem zapomniał dodać że obecny wiek emerytalny mundurowych to 55 lata,że 40% żołnierzy nie dostanie jakiejkolwiek emerytury bo służy na kontraktach i jest zwalnianych przed nabyciem praw emerytalnych.Pan autor pisze o jakimś sposobie podwyższenia emerytury przed odejściem no to stawiam Panu Panie autorze wczasy na wyspach kanaryjskich jak Pan powie jak to zrobić w armii, powyrywał Pan z poszczególnych słuzb jakieś skrawki i sklecił artykuł.To w końcu jakie emerytury bardziej wzrosly bo pan pisze że cywilne 35% a mundurowe 30%




























    5

    Odpowiedz
  • ja(2014-08-18 10:55) Zgłoś naruszenie 00

    nikt nikomu nie zabrania zostać mundurowym

    Odpowiedz
  • piw(2014-08-18 11:00) Zgłoś naruszenie 00

    Mundurowi nie płacą składek emerytalnych i są finansowani z "systemu zaopatrzeniowego". Oznacza to, że można im w każdej chwili zmienić zasady wypłacania tzw. emerytur, ciężko wypracowanych w trakcie spania po pijaku na komendzie albo w radiowozie gdzieś pod lasem. Jestem za obcięciem świadczeń o 50% dla tych darmozjadów i nierobów.

    Odpowiedz
  • mocno zdziwiony(2014-08-18 11:01) Zgłoś naruszenie 00

    No, tekst na poziomie Goebelsa. Rozymiem, że jest to artykuł sponsorowany, głównie politycznie.

    Odpowiedz
  • Znawca(2014-08-18 11:07) Zgłoś naruszenie 00

    POdział Narodu na niewolników i uprzywilejowanych Tuskoebusa rośnie do POtęgi PO.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Polecane