Początek roku szkolnego to także powrót do nauki... dla rodziców. Niemal 95 proc. z nich pomaga dzieciom. Głównie w matematyce.
83 proc. pytanych rodziców uważa, że pomoc dzieciom w nauce jest ich obowiązkiem. Tylko 28 proc. opiekunów utrzymuje, że za wykształcenie odpowiadać powinna wyłącznie placówka edukacyjna – to wyniki najnowszego badania „Wsparcie rodziców w nauce matematyki” przeprowadzonego przez Kantar Millward Brown na zlecenie mFundacji.
Co czwarty rodzic (z tych, którzy pomagają) ślęczy nad lekcjami z dziećmi codziennie. W sumie spędzają razem średnio na odrabianiu lekcji i dalszej nauce ponad 1,5 godziny dziennie, z czego najwięcej, bo prawie 40 minut, poświęcają matematyce. Im starsze dzieci, tym bardziej się ten czas wydłuża. Kłopot polega na tym, że opiekunowie nie zawsze dają sobie radę z pomocą: pomimo że badanie było prowadzone w grupie rodziców dzieci od 5 do 12 roku życia – jedna czwarta przyznawała, że ma trudności z tym, żeby udzielić wsparcia.