W ramach szkoleń piloci LOT-u wykonają ćwiczenia startów i lądowań oraz szkolenia przelotowe. Przewidziana jest także prezentacja samolotu, organizowana przez przedstawicieli portów w danym mieście.
Lotnisko Kraków Airport będzie pierwszym polskim portem regionalnym, do którego przyleci nowy boeing o numerach rejestracyjnych SP-LRA. W dniach 23-26 listopada w godzinach 9-14 samolot będzie tam wykonywał starty i lądowania - w sumie 15 dziennie. Ćwiczenia zostaną powtórzone w dniach 9-13 grudnia. W przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych szkolenie może zostać przeniesione do innego portu.
Jak poinformowała spółka, od 28 listopada do 8 grudnia piloci na pokładzie dreamlinera LOT-u przejdą szkolenie przelotowe na trasach pomiędzy polskimi portami lotniczymi. Większość lotów odbędzie się na trasie Kraków-Bydgoszcz-Kraków, choć - jak zaznacza LOT - nie jest to jedyna zakładana trasa i plany mogą się zmienić.
1 grudnia dreamliner wyląduje we wrocławskim Porcie Lotniczym im. Mikołaja Kopernika.
Boeing 787 dreamliner do Polski ze Stanów Zjednoczonych przyleciał w ubiegły czwartek. Maszyna w swój pierwszy rejs komercyjny z pasażerami poleci 14 grudnia z Warszawy do Pragi, następnie przez miesiąc będzie podróżowała do ośmiu miast w Europie - oprócz Pragi także do Wiednia, Monachium, Frankfurtu, Hanoweru, Kijowa, Budapesztu oraz Brukseli.
W sumie PLL LOT ma otrzymać osiem maszyn tego typu. Drugi egzemplarz 787 LOT ma dostać na początku stycznia 2013 r., trzeci w końcu stycznia, czwarty na początku lutego, a piąty z początkiem marca. Kolejne trzy samoloty mają być dostarczone w latach 2014-2015.
W zamówionych przez PLL LOT samolotach są trzy klasy: biznes z 18 fotelami rozkładanymi do pozycji leżącej, klasa premium economy mieszcząca 21 foteli oraz klasa ekonomiczna z 213 miejscami.
Boeing 787 Dreamliner, zbudowany głównie z materiałów kompozytowych, jest pierwszym samolotem średniego rozmiaru, który może latać na dalekich trasach. Zasięg maszyny wynosi od 14,2 tys. km do 15,2 tys. km; można nią polecieć bezpośrednio np. z Warszawy do Nowego Jorku czy do Pekinu. Samolot tego typu będzie mógł przewieźć od 210 do 330 pasażerów. Rozpiętość skrzydeł B787 to 60 metrów, a długość maszyny wynosi 57 m.