Trzeci pas na A2 dopiero za 20 lat?

autor: Krzysztof Śmietana18.09.2018, 08:00; Aktualizacja: 18.09.2018, 08:34
W polskiej sieci autostrad wreszcie zniknie najważniejsza dziura.

W polskiej sieci autostrad wreszcie zniknie najważniejsza dziura.źródło: Agencja Gazeta
autor zdjęcia: Fot. Mikołaj Kuras Agencja Gazeta

Na odcinku z Łodzi do Warszawy natężenie ruchu sięga nawet 80 tys. pojazdów na dobę.

W polskiej sieci autostrad wreszcie zniknie najważniejsza dziura. Chodzi o 81-kilometrowy odcinek A1 z podłódzkiego Tuszyna do Częstochowy. Podpisano już umowy na budowę czterech z pięciu odcinków, na które podzielono inwestycję. Wkrótce zostanie zawarty kontrakt na budowę ostatniego fragmentu – z Kamieńska do Piotrkowa Trybunalskiego.

– Czekamy, aż Urząd Zamówień Publicznych skończy kontrolę przetargu – mówi Maciej Zalewski z łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Łukasz Smółka, szef gabinetu politycznego Ministerstwa Infrastruktury, zapowiedział w piątek, że umowa na ten odcinek A1 zostanie podpisana jeszcze we wrześniu. Za 687 mln zł wykona go konsorcjum firm z grupy Mirbud. To jedno z niewielu przedsiębiorstw budujących najważniejsze drogi w Polsce, za którym nie stoją zagraniczne koncerny. Największym udziałowcem i prezesem spółki jest Jerzy Mirgos. Na szersze wody firma wypłynęła dzięki budowie odcinka A1 ze Strykowa do Torunia.

źródło: Dziennik Gazeta Prawna


Pozostało jeszcze 73% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Komentarze (2)

  • O CO CHODZI ? ! ? !(2018-09-19 05:46) Zgłoś naruszenie 23

    dzisiaj w Polsce nie ma życia bez własnego samochodu, bo praktycznie regionalny publiczny transport zbiorowy istnieje tylko na głównych szlakach, tak działa ustawa o publicznym transporcie zbiorowym, DLACZEGO JEJ NIE ZMIENIAJĄ ?

    Odpowiedz
  • ZŁOM DLA POLSKI .(2018-09-19 05:40) Zgłoś naruszenie 25

    z artykułu wynikałoby ,że auta " średnio" mieszczą się na autostradach, wydaje się że korzystniej byłoby zmniejszyć liczbę aut niż poszerzać autostrady istniejące, pierwszym krokiem dla osiągnięcia takiego celu byłoby napisanie od nowa normalnej , czyli porównywalnej z innymi pąństwami UE, ustawy o publicznym transporcie zbiorowym w zakresie drogowego regionalnego pozamiejskiego publicznego transportu zbiorowego, a ten projekt UD 126 z dnia 13.06.2018 należałoby wywalić na śmietnik, gdyż, wydaje się że zaproponowane w nim przepisy , z pewnością szkodziłyby rodakom. Ponadto , wydaje się , że taniej byłoby napisać dobry projekt ustawy niż poszerzać autostrady, no i oczywiście , nawet najszersze autostrady nie załatwiają problemu zakorkowanych miast, trujących spalin i hałasu, ciągle poszerzających się białych plam, wykluczenia społecznego itd. Z takich przepisów cieszą się tylko producenci i sprzedawcy nowych i używanych aut osobowych.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie