statystyki

Lex uber: MF chce większych kar dla kierowców

autor: Piotr Szymaniak25.04.2018, 20:00
Tzw. lex uber oprócz wprowadzenia definicji pośrednika i licencji na wykonywanie takich usług przewiduje karę w wysokości 40 tys. zł zarówno za brak tych uprawnień, jak i niedopełnienie obowiązków wynikających z posiadania licencji

Tzw. lex uber oprócz wprowadzenia definicji pośrednika i licencji na wykonywanie takich usług przewiduje karę w wysokości 40 tys. zł zarówno za brak tych uprawnień, jak i niedopełnienie obowiązków wynikających z posiadania licencjiźródło: ShutterStock

Kierowcy korzystający ze zleceń firmy nieposiadającej licencji na pośrednictwo w przewozie osób powinni ponosić odpowiedzialność wykroczeniową lub karno-administracyjną – twierdzi resort finansów. Takie sankcje powinny, jego zdaniem, znaleźć się w projekcie nowelizacji ustawy o transporcie drogowym (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 2200 ze zm.), nad którym pracuje Ministerstwo Infrastruktury.

Tzw. lex uber oprócz wprowadzenia definicji pośrednika i licencji na wykonywanie takich usług przewiduje karę w wysokości 40 tys. zł zarówno za brak tych uprawnień, jak i niedopełnienie obowiązków wynikających z posiadania licencji. Przykładowo za nieprzechowywanie przez okres trzech lat elektronicznego rejestru zleceń, ewidencji pracowników czy nieprzekazanie dokumentacji Inspekcji Transportu Drogowego i Krajowej Administracji Skarbowej.

Ministerstwo Finansów wychodzi jednak z założenia, że przepisy muszą też działać odstraszająco na osoby współpracujące z podmiotami bez licencji. – Kary te powinny dotyczyć wszystkich kierowców wykonujących przewóz pasażerów samochodami osobowymi, w tym również posiadających licencję taxi. Wysokość sankcji powinna zostać ustalona na poziomie zapewniającym skuteczną prewencję (np. do 5 tys. zł) – postuluje MF. Zaznaczając jednocześnie, że w przypadku taksówkarzy wielokrotne ukaranie powinno skutkować odebraniem im licencji.


Pozostało jeszcze 57% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Komentarze (15)

  • Kuba(2018-04-30 09:55) Zgłoś naruszenie 151

    Kiedy wejdzie ta ustawa? Bo juz zbyt dlugo to trwa a nielegalny uber dalej oszukuje panstwo....

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • Niedźwiedź (2018-05-13 14:01) Zgłoś naruszenie 104

    Ale Adam nie masz papierow na transport osob. Tu lamiesz prawo. Art 18 ustawy o transporcie drogowym . A taksonetr ma legalizacje jak waga czy dystrybutor paliwa. Pokaz swoje papiery legalizacji na tablet .

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Nie taksiasz(2018-05-14 04:48) Zgłoś naruszenie 80

    To nie powinno się nazywać Uber a Szaber. Nie płaca podatków i nie mają kosztów więc dampinguja cenę do minimum. Klient płaci i następuje podział kradzionych łupów, 30% transwerowanych jest do firmy Szaber do Amsterdamu a następnie do US. 60% bierze Ukrainiec i wysyła do swoich na Ukraine aby nie padli z głodu, 10% to zakup paliwa w Polsce. Polski podatnik czyli ja , ty i my wszyscy mamy z tego wielkie G. Mafia Watowska to bardzo podobny proceder wyprowadzania nielegalnie zarobionych pieniędzy z kraju. US i polski budżet przez trzy lata złodziejskiego procederu stracił miliony złotych i traci nadal ... Przez trzy lata działalności firmy Szaber zlikwidowano na skutek nie rentowności tysiące Polskich taksówkarzy płacących podatki. O jakim postępie mówisz :klocku" z Octawi ? Z takim postępem działają legalnie na rynku My taxi i i taxi oraz wiele innych firm, legalnie i bez przekrętów... Jesteście zorganizowana grupą przestępczą i ujadanie nic tu nie zmieni.

    Odpowiedz
  • Jack(2018-04-26 16:10) Zgłoś naruszenie 72

    Brawo

    Odpowiedz
  • ZdrowoMyślący(2018-05-14 09:01) Zgłoś naruszenie 54

    Uwielbiam czytac te wszystkie ameby umysłowe, które uważają, że uber jest zły... fakt licencji nie ma. Ale licencja to relikt lat 80 ! Uber udowadnia, że nie są żadne taksometry i fasy fiskalne potrzebne w dzisiejszych czasach... przejazdy są ZAWSZE rejestrowane, jak kierowca jechał, znane są stawki za kilometr, minute itp itd... jesli kierowca zrobil jakis blad na trasie i nabije wiecej pieniedzy, to zalatwia sie taką sprawe w doslownie pare minut z obsluga ubera i oddaja pieniadze bez problemu zadnego. Uber to uczciwość wobec klientów i również państwa, bo mało kto wie, z tego co widze, że na maila przychodzi automatycznie po zakonczeniu kursu FAKTURA, nastepnie kazdy kierowca lub partner Ubera MUSI się rozliczyc z kazdego jednego przejazdu z fiskusem. Pozatym w uberze widac kto Cie wiezie, jaka o nim jest opinia itp oraz w drugą strone apropo pasażera. Jedyna rzecz dzisiaj ktora gryzie się z prawem to ten relikt, który o niczym dzisiaj nie świadczy, licenca która powinna być nowelizowana do dzisiejszych czasów!

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Adam (2018-05-04 14:24) Zgłoś naruszenie 314

    Sam czekam na tą ustawę chociaż wykonuje usługi z aplikacją Uber ale to nie znaczy że ja oszukuję państwo płacę podatki jak każdy inny obywatel panie taksówkarz chyba że twój taksometr oszukuję

    Pokaż odpowiedzi (3)Odpowiedz
  • Skoda Fabia 😂(2018-05-13 19:15) Zgłoś naruszenie 213

    Postępu nie unikniemy...dobrze uber ruszył ten skostialy zacofany rynek przewozu taxi. Już nie te czasy...każdy chce jeździć i płacić normalnie A nie złodziejskie stawki a państwo jest dla obywateli A nie od ściągania podatków

    Odpowiedz
  • Marcin(2018-06-04 21:13) Zgłoś naruszenie 00

    Czekam na ustawę a Tu cisza i spokój może przed burzą

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie