Jorgen Bang-Jensen, prezes P4, operatora sieci Play, podczas konferencji na targach MWC 2014 w Barcelonie podał główne założenia strategii na 2014 rok. Kluczem do walki o klientów ma być internet LTE.

Prezes Bang-Jensen poinformował, że liczba 1300 stacji bazowych w 2013 roku zostanie powiększona do końca bieżącego roku do 3700, aby objąć 70 procent populacji Polski. "Na rynku LTE chcemy być challengerem. Skupimy się też na aukcji (na częstotliwości 800 i 2400 MHz - przyp. red.), ale za wcześnie odpowiadać, czy staniemy do niej sami, czy wspólnie z innym operatorem" - twierdzi Bang-Jensen. Aktualnie 10 procent ruchu internetowego w Play to LTE, a połowa urządzeń mobilnych w Play obsługuje tę technologię.

Prezes P4 wskazał na zwiększenie sprzedaży tabletów w związku z rozwojem ofert internetowych. Stwierdził również, że nadchodzi koniec feature phone'ów (telefonów z wieloma dedykowanymi funkcjami odróżniającymi ich od zwykłych telefonów, ale nie smartfonów - przyp. red.). "Wielu wystawców na MWC zaprezentowało świetne urządzenia za 50 dolarów. To koniec feature phone'ów na rynku" - powiedział Bang-Jensen. Aktualnie 90 procent urządzeń sprzedawanych przez operatora to smartfony. Najpopularniejszymi, flagowymi telefonami w 2013 roku w Play były Samsung Galaxy S3, HTC One, Nokia Lumia 625, LG Swift l5 oraz Sony Xperia.

Reklama

Prezes Play zauważył również, że polski rynek pod względem ofert no limit jest unikatowy, a nielimitowane oferty stały się dla polskich klientów normą.