Zgodnie z art. 25 ust. 3 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 594 ze zm.) pracodawca ma obowiązek zwolnić radnego z pracy w celu umożliwienia mu udziału w pracach organów gminy. Formalnie oznacza to np. obowiązek zwolnienia radnego na czas trwania sesji rady wraz z czasem potrzebnym na dojazd i powrót. Przepis nie wskazuje jednak, jak często oraz, w jakim wymiarze powinno owo zwolnienie pracownika następować. Wniosek o zwolnienie pracownik radny może złożyć w każdym momencie. Przepisy nie wymagają, aby z taką prośbą występował z odpowiednim wyprzedzeniem. W praktyce często powoduje to dezorganizację pracy u pracodawcy. Dlatego powinien on wymagać, aby radny informował o swojej nieobecności jak najwcześniej.
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama