Projekt zakłada m.in. umożliwienie zawierania przez wojewodę z organizatorem przewozów już nie tylko rocznych umów z dofinansowaniem z FRPA, lecz także wieloletnich, nie dłuższych niż na 10 lat.
Przepis otwierający przewozy szkolne dla innych pasażerów zniknął z nowelizacji po uwagach Ministerstwa Edukacji i Nauki dotyczących bezpieczeństwa uczniów. Zmianę kolejności przyznawania dopłat z FRPA postulował natomiast Związek Powiatów Polskich (pisaliśmy o tym w artykule „Autobusami szkolnymi pojadą jednak tylko uczniowie”, DGP nr 42/2023). – Zaczynamy od tych najmniejszych i teoretycznie najsłabszych. Co jeśli starosta nie będzie chciał realizować usług przewozowych na swoim terenie? Wtedy bierze to na siebie wójt – komentuje Rafał Weber, wiceminister infrastruktury.©℗
Podstawa prawna
Etap legislacyjny
Projekt nowelizacji przyjęty przez rząd