statystyki

Kupując przez internet, nie zawsze można odstąpić od umowy

autor: Piotr Pieńkosz12.05.2015, 19:00
detektyw, internet, oszustwo, śledztwo, analiza

Nowe przepisy, o których wspomina czytelnik, jeszcze bardziej ułatwiły życie konsumentom stawiającym na zakupy online.źródło: ShutterStock

Słyszałem, że obowiązujące od grudnia 2014 r. przepisy dotyczące zakupów w internecie wprowadziły katalog sytuacji, w których nie można odstąpić od umowy. Jestem tym mocno zdziwiony, bo możliwość zwrotu towaru nabytego w sieci traktowałem jako sztandarowe prawo internetowych konsumentów – pisze pan Adrian

Rzeczywiście, możliwość zwrotu pełnowartościowych towarów bez konieczności tłumaczenia tego faktu sprzedawcy to jedna z największych zalet zakupów w internecie (prawo do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy). Trzeba bowiem pamiętać, że rzeczy nabyte w tradycyjnym sklepie nie podlegają zwrotowi, chyba że zgodzi się na to właściciel sklepu. W tym drugim przypadku można więc co do zasady jedynie reklamować towar, jeśli ten jest wadliwy. Inaczej niż w internecie, nie można ot tak odstąpić od raz zawartej umowy.


Pozostało 81% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane