statystyki

Rzecznik finansowy podsumowuje działalność: Już niemal dwa miliony reklamacji

autor: Łukasz Wilkowicz09.04.2020, 07:38; Aktualizacja: 09.04.2020, 07:55
PZU informuje w ostatnim raporcie rocznym, że w terminie nieprzekraczającym 28 dni rozpatrzyło w ubiegłym roku 97,4 proc. reklamacji klientów

PZU informuje w ostatnim raporcie rocznym, że w terminie nieprzekraczającym 28 dni rozpatrzyło w ubiegłym roku 97,4 proc. reklamacji klientówźródło: ShutterStock

We wnioskach klientów o interwencję rzecznika finansowego najczęściej pojawiają się ubezpieczyciele. Ale ich udział maleje.

1,8 mln – taka była w ubiegłym roku liczba reklamacji złożonych przez klientów instytucji finansowych. W stosunku do 2018 r. przybyło niespełna 70 tys. To liczby ze sprawozdania z działalności rzecznika finansowego. Podmioty działające na tym rynku mają obowiązek corocznego przekazywania informacji na temat otrzymanych reklamacji.

Ze sprawozdania RzF wynika, że w ubiegłym roku zarzuty klientów – przynajmniej w części – zostały uznane w 57,7 proc. przypadków. Rok wcześniej podmioty rynku finansowego przyznały rację klientom w 55,4 proc. spraw.


Pozostało 81% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane