statystyki

Jest parę sposobów, by łatwiej sprzedać się w internecie

autor: Patrycja Otto08.09.2015, 12:48; Aktualizacja: 08.09.2015, 13:09
Zakupy on-line coraz popularniejsze

Zakupy on-line coraz popularniejszeźródło: Dziennik Gazeta Prawna

Dynamiczny rozwój e-commerce dla klientów oznacza większy wybór, dla sprzedawców większą konkurencję i konieczność szukania skuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorcy.

Prognozy rozwoju sprzedaży internetowej na najbliższe lata są bardzo dobre. Według szacunków firmy Sociomantic Labs krajowy e-commerce będzie rósł w tempie dwucyfrowym. W tym roku dynamika ma sięgnąć przynajmniej 15 proc., co oznacza, że wartość rynku na koniec tego roku przekroczy 31 mld zł. Serwis Sklepy24.pl szacuje, że na koniec ubiegłego roku w polskim internecie funkcjonowało już ponad 14 tys. sklepów. O 47 proc. więcej niż przed pięcioma laty.

Nie tylko nowym graczom, ale i tym od dawna działającym coraz trudniej przebić się z ofertą do klienta. Szczególnie że asortyment bardzo często jest identyczny albo bardzo podobny. Niska cena już nie wystarcza, by skusić klientów, a poza tym sprzedawcy mają świadomość, że najtańszy towar to droga donikąd, bo zwykle oznacza lata oczekiwania na przyzwoite zyski. Co zatem zrobić, żeby zostać zauważonym w sieci?

Trzeba się wyróżnić

– Od początku trzeba dobrze zdefiniować swoją ofertę. Postawiłem na herbaty wysokiej jakości sprowadzane z Chin. Wiedziałem, że handel będzie opłacalny tylko wówczas, gdy zaproponuję odpowiednio wysoką cenę, szczególnie że import nie jest tani. Nie było więc mowy o dołączeniu do grona firm stawiających na agresywną politykę cenową czy sprzedaż za pośrednictwem Allegro – opowiada o swoich początkach Dariusz Kulpaka, właściciel firmy BacaraArt, prowadzący sklep www.herbatyartystczne.com. – Dlatego od razu zainwestowałem w nowatorskie opakowanie w formie bomboniery, atrakcyjny znak towarowy i ekskluzywnie wyglądającą stronę. To chwyciło, nasza sprzedaż z miesiąca na miesiąc rośnie. Wejście w biznes było jednak droższe, niż ma to miejsce zwykle w internecie – tłumaczy Dariusz Kulpaka.


Pozostało 86% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

  • http://bit.ly/1UCuGRt(2015-09-08 18:59) Zgłoś naruszenie 00

    Jestem po przeczytaniu ebooka, który w przedsprzedaży dostałem od mojego przyjaciela - http://bit.ly/1UCuGRt - zawiera mnóstwo porad i pomysłów na temat generowania dużych przychodów w internecie - od prostych zagadnień i historii do generowania stałego, pasywnego dochodu. Zacząłem już pierwszy etap prac i w ciągu pierwszych 3 dni od uruchomienia małego sklepu osiągnąłem dochód rzędu 2 tysięcy złotych. A to dopiero początek, bo zamierzam NAPRAWDĘ rozwinąć skrzydła! Chciałbym upowszechnić tą informację - gorąco polecam to wydawnictwo, bo jest tego warte!

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Polecane