statystyki

Gala finałowa „Eureka! DGP”: Ryzyko, porażka, sukces

autor: Jakub Kapiszewski19.06.2015, 07:25; Aktualizacja: 19.06.2015, 09:26
nauka-technologie-laboratorium

Nauka musi więc popracować nad aspektem marketingowym – wynalazek już jest, teraz trzeba go dobrze opakować.źródło: ShutterStock

Podczas wtorkowej gali finałowej II edycji konkursu „Eureka! DGP – Odkrywamy polskie wynalazki” odbyła się debata „Wynalazki już są. Co dalej? O komercjalizacji nauki w Polsce”

20 lat DGP Eureka psav

20 lat DGP Eureka psav

źródło: GazetaPrawna.pl

Jakub Kapiszewski: Problem komercjalizacji osiągnięć naukowych to temat rzeka, ale jeden wątek ciągle powraca: niedopasowanie nauki i biznesu.

Jakub Moskal, dyrektor departamentu projektów własnych Agencji Rozwoju Przemysłu: To m.in. dlatego działania agencji pomagają w komunikacji tych środowisk. Biznes musi lepiej formułować potrzeby, z kolei jeśli idzie o ofertę prezentowaną przez jednostki badawcze, to sposób jej prezentacji, wycena i potencjalne zastosowania również musi się odbywać językiem zrozumiałym dla przedsiębiorców.

Nauka musi więc popracować nad aspektem marketingowym – wynalazek już jest, teraz trzeba go dobrze opakować.

J.M.: Kluczowe jest wyjście od dobrze zakomunikowanych portfeli potrzeb. Stąd w ramach systemu, który budujemy – platformy służącej wymianie technologii – będziemy starać się dostarczać przedsiębiorcom informacji, jak takie portfele budować i jak dokonywać wewnętrznych audytów związanych z pożądanymi technologiami i obszarami współpracy. W pierwszej wersji portalu znalazło się ponad 500 technologii, mamy nadzieję, że uda nam się doprowadzić do transferu technologii między jednostką naukową a przedsiębiorcą, który może wprowadzić nowy produkt albo innowację procesową.

Polpharma prowadzi biznes, który opiera się na nauce. Prowadzicie wszystkie badania sami czy zlecacie ich część na zewnątrz?


Pozostało jeszcze 61% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Polecane