Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Szkoła 2015: Jakie zmiany czekają uczniów w nowym roku?

Ten tekst przeczytasz w mniej niż minutę
Sprawdzian przeprowadzany w VI klasie szkoły podstawowej: Sprawdzian będzie się składał z dwóch części, przeprowadzanych jednego dnia. W części pierwszej sprawdzane będą wiadomości i umiejętności z języka polskiego oraz z matematyki, w tym wykorzystanie wiadomości i umiejętności z tych przedmiotów w zadaniach osadzonych w kontekście historycznym lub przyrodniczym (w zadaniach zamkniętych i otwartych). Na rozwiązanie zestawu zadań uczeń będzie miał 80 minut. Druga część sprawdzianu obejmuje wiadomości i umiejętności z języka obcego nowożytnego, którego uczeń uczy się w szkole, jako przedmiotu obowiązkowego, do wyboru z następujących: angielski, francuski, hiszpański, niemiecki, rosyjski, włoski. Będą to tylko zadania zamknięte, czas trwania - 45 minut. Wyniki sprawdzianu będą wyrażane w procentach, odrębnie z części pierwszej, z wyszczególnieniem wyniku dla zadań z języka polskiego i z matematyki, oraz z części drugiej - języka obcego nowożytnego. Zmienia się zatem łączny czas trwania egzaminu - z 60 do 125 minut - z przerwą między częściami oraz jego struktura. Zostaje przeniesiony akcent z ponadprzedmiotowego charakteru egzaminu na sprawdzanie wiadomości i umiejętności z przedmiotów kluczowych dla dalszej nauki, tj. na język polski i matematykę, odpowiednio z wykorzystaniem kontekstów historycznych oraz przyrodniczych.
Sprawdzian przeprowadzany w VI klasie szkoły podstawowej: Sprawdzian będzie się składał z dwóch części, przeprowadzanych jednego dnia. W części pierwszej sprawdzane będą wiadomości i umiejętności z języka polskiego oraz z matematyki, w tym wykorzystanie wiadomości i umiejętności z tych przedmiotów w zadaniach osadzonych w kontekście historycznym lub przyrodniczym (w zadaniach zamkniętych i otwartych). Na rozwiązanie zestawu zadań uczeń będzie miał 80 minut. Druga część sprawdzianu obejmuje wiadomości i umiejętności z języka obcego nowożytnego, którego uczeń uczy się w szkole, jako przedmiotu obowiązkowego, do wyboru z następujących: angielski, francuski, hiszpański, niemiecki, rosyjski, włoski. Będą to tylko zadania zamknięte, czas trwania - 45 minut. Wyniki sprawdzianu będą wyrażane w procentach, odrębnie z części pierwszej, z wyszczególnieniem wyniku dla zadań z języka polskiego i z matematyki, oraz z części drugiej - języka obcego nowożytnego. Zmienia się zatem łączny czas trwania egzaminu - z 60 do 125 minut - z przerwą między częściami oraz jego struktura. Zostaje przeniesiony akcent z ponadprzedmiotowego charakteru egzaminu na sprawdzanie wiadomości i umiejętności z przedmiotów kluczowych dla dalszej nauki, tj. na język polski i matematykę, odpowiednio z wykorzystaniem kontekstów historycznych oraz przyrodniczych. / ShutterStock

Powiązane

Reklama

Komentarze(6)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • wszystkie reformy to były klapy
    2014-11-26 07:54:42
    W korzyści z reform wierzymy jak w UFO.
    W pierwszej klasie dla 6-latków miał być dywanik, miała być zabawa, dzieci miały być traktowane ulgowo z uwagi na wiek... a co jest??? Dzieciom tłoczy się materiał dl 7-latków w tempie takim, że obserwując to jestem w szoku.
    0
  • pin
    2014-11-25 10:57:51
    Przeładowany program i przeładowane klasy /30 uczniów w klasie/ nauczycielowi trudno ogarnąć zwłaszcza w gimnazjum
    0
  • mama drugoklasisty
    2014-11-24 14:59:56
    A już myślałam, że naprawdę szykują się zmiany... Niestety, znowu sprawdziany, testy i rywalizacja. I zastanawiam się jak to jest, że w takiej np. Finlandii w szkołach podstawowych nie ma ocen, prac domowych, testów oraz klasówek, a ich system edukacji oceniany jest jako najlepszy w Europie? Podobnego rozwiązania życzyłabym sobie dla naszych dzieci...
    0
  • KNP
    2014-11-24 17:59:04
    W Polsce to państwo dyktuje nam w jaki sposób nauczyciele mają oceniać uczniów i sprawdzać stan ich wiedzy. Żaden rodzic nie ma prawa decydować o dobru dziecka, nawet jeśli chciałby uczyć je sam lub w ogóle je nie uczyć.
    Obecny socjaldemokratyczny reżim powinien zostać obalony, gdyż to właśnie w państwie niewolniczym nasze dzieci nie są nasze.
    0
  • nauczyciel akademicki
    2014-11-24 23:49:42
    Czas trwania egzaminów, pozostaje nadal! w rozbieżności z badaniami psychologii poznawczej- CZAS KONCENTRACJI A POZIOM UZYSKIWANYCH WYNIKÓW . W toku nauki szkolnej, nie prowadzi się kontroli wg organizacji egzaminów. Uzyskiwane wyniki, pozostają rozbieżne, z wiedzą uczniów. Bardzo dobry nauczyciel, trafnie diagnozuje zdolności i umiejętności ucznia. Właśnie istota tychże braków, stanowi o patologizacji młodzieży!- na każdym etapie kształcenia. Nadto przeładowanie programów - wypełnianie ich niepotrzebną, a nawet szkodliwą treścią.
    0
  • emma
    2014-12-01 09:02:36
    Nie rozumiem histerii rodziców 6-latków, którzy mają posłać dzieci do szkoły.

    Kiedyś zerówka była już obowiązkowa, wszyscy uczyliśmy się czytać w zerówce (i liczyć) i nikt z tym nie miał problemu.
    Rodzice! Macie tępe dzieci? Czy sami jesteście na tyle niezaangażowani w ich rozwój, że tak panikujecie?
    1
Reklama
Reklama

Zobacz więcej