Kamil Sijko z Instytutu Badań Edukacyjnych tłumaczył, że uczniowie musieli rozwiązać zadania o różnym stopniu trudności, dzięki czemu łatwiej było wyłapać, z czym radzą sobie dobrze, a z czym słabiej. To były rzeczy proste - na przykład odczytanie adresata z nagłówka wiadomości e-mail, ale również nieco bardziej skomplikowane - przykładowo formatowanie informacji znalezionych w internecie.
Jak dodał Sijko, wynik polskich gimnazjalistów może cieszyć, choć mają oni też pewne braki. Nieco gorzej wypadają w zadaniach, wymagających większego zaawansowania - w programowaniu czy projektowaniu grafiki. Doskonale radzą sobie natomiast z czytaniem i selekcją informacji.
Najlepszym rezultatem mogą pochwalić się Czesi. Międzynarodowe Badanie Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych przeprowadzono w 20 krajach. W Polsce wzięło w nim udział 2870 uczniów II klasy gimnazjum ze 157 szkół.