statystyki

Czy kurier odpowiada za źle zapakowany towar?

autor: Sławomir Wikariak18.05.2017, 19:00
Zdaniem sądu przesyłka nie została też właściwie opisana

Zdaniem sądu przesyłka nie została też właściwie opisanaźródło: ShutterStock

Sprzedawca źle zapakował towar i nie oznaczył go jako przesyłkę specjalną? W takim wypadku firma kurierska nie odpowiada za jego zniszczenie.

Reklama


Z pozwem do warszawskiego sądu wystąpił użytkownik serwisu, który kupił na aukcji koło rowerowe. Po rozpakowaniu przesyłki okazało się, że jest ono tak uszkodzone, że nie nadaje się do używania. Folia bąbelkowa, w którą było zapakowane, nie nosiła śladów rozerwania, a sprzedawca zapewniał, że wysłał koło w idealnym stanie. Nabywca zażądał więc zwrotu pieniędzy od firmy kurierskiej. Sąd, do którego spór trafił, oddalił pozew, uznając, że przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia. Po pierwsze dlatego, że towar był w sposób niewłaściwy opakowany, po drugie zaś nie został należycie opisany jako wymagający specjalnego traktowania podczas transportu.


Pozostało jeszcze 65% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama