Zmiany na drogach: Jazda na suwak będzie obowiązkowa

autor: Piotr Szymaniak30.08.2016, 07:40; Aktualizacja: 30.08.2016, 07:57
Uliczny korek

Jazda na suwak to jeden z najlepszych sposobów na ograniczenie korków w miejscach, w których występują zwężenia drogi.źródło: ShutterStock

Ministerstwo Infrastruktury zamierza wprowadzić nowy znak regulujący sposób poruszania się w miejscach zwężenia dróg. Planuje też montaż sekundników na światłach.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Reklama

Komentarze (44)

  • m.(2016-08-30 08:08) Zgłoś naruszenie 6653

    Prawdziwy Polak - Katolik prędzej padnie na swój tłusty, świecący od tłuszczu i piwska pysk niż wpuści kogokolwiek na drodze. Uprzejmości nie da się wpoić paragrafami. Tutaj trzeba lać batem :-)

    Pokaż odpowiedzi (9)Odpowiedz
  • sekundniki pomysł na 5(2016-08-30 10:37) Zgłoś naruszenie 411

    Sekundniki na światłach - pomysł bardzo dobry. Świetnie się z ty jeździ, bo można sobie wyliczyć, czy przejedzie się jeszcze przez skrzyżowanie, czy można sobie spokojnie zwolnić. Najgorsze jest jak żółte człowieka zaskoczy tuż przed. Bo wtedy nie wiadomo czy gaz, czy po hamulcach. A jak po hamulcach, to czy nic za nami nie jedzie.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • sdrt(2016-08-30 08:11) Zgłoś naruszenie 2514

    A może warto wprowadzić mrugające zielone światło - tak jaki np w Austrii ???? a nie sekundniki ??????????

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • Cross099(2016-08-30 09:22) Zgłoś naruszenie 244

    Przypuszczam że to krok w dobra stronę lecz może zostać wykorzystany przez nieuczciwych. Wymuszajacym odszkodowania będzie łatwiej bo z tekstu wynika że choć pierwszeństwo ma jadący pasem na który chcemy wjechać to w przypadku jazdy na suwak będzie sprawa trochę cięższa. I już nie będzie jednoznacznej winy...

    Odpowiedz
  • Matkd(2016-08-30 15:40) Zgłoś naruszenie 2129

    A po co ma wpuszczać kogoś kto jechał kilometr pasem zanikania by ominąć korek i teraz się chce wepchać.

    Odpowiedz
  • ~kodar(2016-08-30 09:56) Zgłoś naruszenie 184

    wpuszczanie to jedno, a światła to drugie. Faktycznie zniecierpliwionym kierowcom ciężko jest wpuszczać osoby jadące pasem, na którym jest zjazd. Każdy patrzy jak na cwaniaka... Co do świateł, to zielone mrugające jest ok, ale chyba za tanie w rozwiązaniu, bo nikt nie zarobi na minutnikach...

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Karakoram(2016-08-30 15:37) Zgłoś naruszenie 155

    Ciekawe kiedy wezmą się za tych, którzy specjalnie jadą bardzo wolno kończącym się pasem, kiedy przed nimi pusto, aby przypadkiem nikt nie dojechał do końca z normalną prędkością. Nagminnie to robią barany na ciężarówkach. Kiedyć jednaego (ale to w osobowym akurat) obtrąbiłem długo i solidnie - nic nie pomogło.

    Odpowiedz
  • Radzę spróbować jazdy z przepisową prędkością....(2016-08-30 09:21) Zgłoś naruszenie 155

    To po kilku km ........ kierowcy wyładują sobie frustrację a mogą i zabić.

    Odpowiedz
  • Im więcej regulacji ...(2016-08-30 09:12) Zgłoś naruszenie 137

    ... tym więcej wypadków ! Szofer o przeciętnej intelygencji nie jest w stanie zapanować nad gęstwiną przepisów.

    Odpowiedz
  • Adam(2016-08-30 11:30) Zgłoś naruszenie 131

    A za znakiem będzie stał w krzakach będzie policjant i będzie lepił mandaty, bo wg. niego ktoś nie zastosował się do znaku. Ludzie - przepisy nie zastąpią zdrowego rozsądku i kultury. Jeżeli już coś zmieniamy to przenieśmy dobre rozwiązania z innych krajów, gdzie się one sprawdziły. I trzeba zdiagnozować przyczyny zachowań a dopiero wówczas po diagnozie stosować odpowiednie rozwiązania prawne - nic nie zwalnia z myślenia. A nasi myśliciele uważają że wydadzą nowy przepis i sprawa rozwiązana. A zacząć trzeba od gruntownego przeglądu już ustawionych znaków - część można zdjąć i nic się nie stanie.

    Odpowiedz
  • Adam(2016-08-30 11:15) Zgłoś naruszenie 1110

    Jazda na zamek czas najwyższy aby to wprowadzić. W końcu nauczymy kulturalnej jazdy podkarpackich buraków. Dużo jeżdżę po Niemczech i tam to jest norma i bardzo dobrym rozwiązaniem. Najgorsi kierowcy to Podkarpacie wpychanie się nadmierna prędkość bez wyobraźni i jazda na zderzaku. Podkarpackie kierowcy na niemiecki drogach mają najwięcej wypadków. R z przodu w rejstracji to katastrofa pewna.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • co za kretyni(2016-08-30 09:17) Zgłoś naruszenie 842

    TO DEBILIZM. I TAK NA ZWĘŻENIU DALEJ PRZEJEDZIE TYEL SAMO SAMOCHODÓW !!!

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • remick(2016-08-30 09:46) Zgłoś naruszenie 82

    Bardziej trafne okreslenie to "zamek blyskawiczny" (Reißverschluss)...

    Odpowiedz
  • Dobra rada(2016-08-31 01:42) Zgłoś naruszenie 53

    Jestem za jazdą na suwak. Ale, nowy znak nie powinien zmieniać ZASAD pierwszeństwa i ZASAD PORD! Samochód znajdujący się na pasie, który zajmuje dalej powinien mieć na nim pierwszeństwo. W praktyce w wielu polskich miastach jazda na suwak jest stosowana, tyle że raz puści się po 2-3 pojazdy, a raz tylko jeden. Wystarczy zapis w PORD: "Kierujący zbliżający się do zwężenia jezdni, POWINIEN umożliwić kierującym znajdującym się na sąsiednich pasach ruchu możliwość zmiany pasa ruchu i możliwość swobodnego przejazdu przez zwężenie poprzez powstrzymanie się od ruchu lub zmniejszenie prędkości. Jazda POWINNA odbywać się możliwe naprzemiennie dla każdego z pasów ruchu." Prawo jest prawem, a jego stosowanie i egzekwowanie to inna sprawa. Widzę Policjantów stających w korku i wdychających spawliny podczas egzekwowania nowych przepisów.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Wiktor.(2016-08-31 07:53) Zgłoś naruszenie 50

    "Jazda na suwak to jeden z najlepszych sposobów na ograniczenie korków w miejscach, w których występują zwężenia drogi. " Dlaczego w takim razie na Wybrzeżu podczas remontów dróg nie poszerza się jezdni tylko zwęża?? Przoduje Rumia. W Gdyni ul. Hutnicza została zwężona chociaż brak tam bloków mieszkalnych, są tylko hurtownie.

    Odpowiedz
  • om(2016-08-31 13:54) Zgłoś naruszenie 58

    Nie jest to złe wyjście dla płynności ruchu, choć mam zastrzeżenia . Znając Polaków wykorzystują to i specjalnie wjeżdżają na kończący się pas ,żeby nie stać solidarnie w kolejce. Codziennie widzę takie sytuacje, bo akurat na mojej ruchliwej ulicy następuje zwężenie do jednego pasa. Nie dlatego ,że są roboty drogowe tylko dlatego ,że od 20 lat nie starczyło kasy ,żeby dalej pociągnąć drugi pas.I co , widzę cwaniaków jak rezygnują z kolejki i specjalnie wjeżdżają na lewy pas , a potem zadowoleni ,że 20 samochodów udało się przeskoczyć. A już poronionym pomysłem jest karać tych ,którzy jadą prawiodłowo i solidarnie posuwają sie w kolejce . To jakieś kuriozum.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • ewre(2016-08-30 15:41) Zgłoś naruszenie 59

    Jezdze w Holandii i ten sposob sie nie sprawdza. Czesc kierowcow widzc znak ze bedzie zwezenie za kilkaset metrow na lewym pasie grzecznie zjezdza na prawy a lewym niektorzy jada az za znak zamykajacy droge ktory wisi na autostrada.W konsekwencji niektorzy jada srodkiem miedzy dwoma pasami tak aby blokowac tyz wciskajacych sie nawet za znakiem. Robi sie nerwowo, i wszyscy sa wkurzeni ze musza jechach zderzak w zderzak.Az w koncu niektorzy z prawego pasa wyskakuja na lewy i widzac cien szansy proboja tez wcisnac sie nawet za znakiem zamykajacym lewy pas. Robi sie kociokwik . I tak co kilkanascie kilometrow. Szczegolnie w miejscach gdzie trzy pasy zamieniaja sie w dwa.

    Odpowiedz
  • toćka(2016-08-30 23:13) Zgłoś naruszenie 51

    pan prawnik do szkoły jazdy marsz..

    Odpowiedz
  • tty(2016-08-31 07:32) Zgłoś naruszenie 411

    Co za ******* pomysł ! No takie bzdury to moga wlasnie tylko polscy pseudgeniusze wymyś.lic ! WStyd !!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
  • Samoswoj(2016-09-27 13:33) Zgłoś naruszenie 10

    krytyczne dla przepisu jest słowo JEDEN !!!!! zwykle jadąc jako frajer prawym pasem po wpuszczeniu jednego muszę walczyć z 5 następnymi by mi nie wleźli, pod żadnym pozorem nie można trzymać bezpiecznego dystansu a i tak ze 3 się wepcha, stąd statystyka jest nieubłagana z pasa kończącego wjeżdża 4 a z kontynuującego 1 i to przy agresywnej obonie miejsca, bez tego stalibyśmy bez końca.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie