Adamczyk: Trzeba zwęzić ekspresówki, a drogi z koleinami można zamknąć

autor: Grzegorz Osiecki22.12.2015, 07:35; Aktualizacja: 22.12.2015, 08:12
Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa

Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwaźródło: DGP
autor zdjęcia: Wojtek Gorski

Nie chcę powielać decyzji moich poprzedników, czyli płacić z publicznych pieniędzy za otwarcie szlabanów na autostradach. Zatory to sprawa koncesjonariuszy - mówi w wywiadzie dla DGP Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Reklama

Komentarze (30)

  • łoki toki(2016-01-04 00:36) Zgłoś naruszenie 00

    Panie ministrze a co z drugą drogą ściany wschodniej S61, czyli drogi dla zachodniego woj. podlaskiego i wschodniego woj. warm.-maz. ?

    Odpowiedz
  • drago(2015-12-25 13:21) Zgłoś naruszenie 30

    co z BDI?

    Odpowiedz
  • tespolanin (2015-12-23 18:11) Zgłoś naruszenie 00

    A budowa drogi ekspresowej z Warszawy do Terespola, którą tak "nadzorował" poseł Żmijań?

    Odpowiedz
  • dobrze(2015-12-23 01:01) Zgłoś naruszenie 01

    Dobrze minister mówi, nie ma sensu budować dróg tam gdzie nie są potrzebne, bo to kosztuje.

    Odpowiedz
  • Adam(2015-12-22 21:00) Zgłoś naruszenie 00

    Piotr na twoje pomysły przyjdzie czas po PiS-ie w drugiej fazie rewolucji

    Odpowiedz
  • M(2015-12-22 17:19) Zgłoś naruszenie 70

    Czy oni fszyscy sa na kacu!!!

    Odpowiedz
  • Piotr z Poznania.(2015-12-22 16:39) Zgłoś naruszenie 34

    Na dobry początek proponuję odwołanie Ministra Środowiska ws norm hałasu i ekranów akustycznych. Po drugie proponuję by drogi budować w ramach robót publicznych, nie oglądając się na UE i Naturę 2000. Środki europejskie należały przeznaczyć za to na kolei, która jest w zapaści. Po trzecie proponuję jakimś podatkiem zbankrutować koncesjonariuszy i znacjonalizować autostrady. Co do priorytetów to dla mnie S-7, Warszawa-Kraków.

    Odpowiedz
  • Wakal(2015-12-22 15:27) Zgłoś naruszenie 32

    Przykład z lata 2015: S3 z dwóch pasów przechodzi w jeden, efekt- spowolnienie ruchu i ogromne korki.

    Odpowiedz
  • KIEROWIEC(2015-12-22 14:35) Zgłoś naruszenie 130

    2 + 1 jest fajne w Szwecji. I u nas też tak winno być. ALE NA DROGACH LOKALNYCH. Nie na tranzytówkach czy też ekspresówkach. I w Szwecji odcinki 2+1 są co ok 2km. Ale nie ma ruchu tranzytowego TIRów tak jak u nas. Znając życie nabudują tak jak poprzednio, będą się bać podpisać umowy.

    Odpowiedz
  • chłop z Radomia(2015-12-22 13:49) Zgłoś naruszenie 42

    Natężenie ruchu powinno być decydującym kryterium o budowie dróg ekspresowych. W powiatach nowosądeckim, gorlickim i limanowskim mieszka więcej ludzi niż w Poznaniu, a jedyne drogi jakie tam prowadzą to zalane asfaltem, kręte i wąskie trakty średniowieczne, które przebiegają prawie cały czas przez teren zabudowany. I nie chodzi tu o wymagania turystów i narciarzy, setki większych i mniejszych przedsiębiorstw nie może się swobodnie rozwijać, niektóre już pakują się w inne regiony kraju. Podobnie jest w ciągu drogi z Krakowa przez Wadowice i Kęty do Bielska Białej. Panie ministrze Adamczyk, liczę na to, że jako jeden z nielicznych fachowców w tej ekipie widzi Pan te potrzeby.

    Odpowiedz
  • Albert(2015-12-22 13:41) Zgłoś naruszenie 84

    Ewidentnie widać, że następne drogi będą polityczne. Wynagrodzenie ściany wschodniej S19 i zapewne bez viaToll-a za głosowanie to w moim przekonaniu wyrzucona kasa. Ruch i tylko ruch, badania trzeba robić lub je prawidłowo odczytać i aproksymować i wtedy podejmować decyzje. Ważne by była S3 która wystarczy jako korytarz dla płd Europy do Szczecina czy Świnoujścia. A może wznowić żeglugę na Odrze (najtańszy transport) !? Wystarczy odmulić i przygotować i jest to dobry pomysł a UE bardzo chętnie na to da dodatkową kasę. Trzeba pamiętać o tym, że Polski nie stać na budowę dróg za własne pieniądze więc wydawajmy je naprawdę mądrze a nie jako nagrodę za polityczne głosy. A kolej to jest masakra. Związki rządzą i na wiele nie pozwolą. Poza Intercity to nie potrafią zarabiać. A za chwilę wejdzie konkurencja i będzie cienko o czym wielu zapomina. A jest kogo przewozić i co przewozić.

    Odpowiedz
  • eLKa(2015-12-22 13:33) Zgłoś naruszenie 150

    Używałem dróg 2+1 we Francji- znakomite rozwiązanie pozwalające wyprzedzić np. ciężarówki. Tyle, ze były to zawsze drogi lokalne o dość małym ruchu. Większe, to 2-pasmówki.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Co za brednie(2015-12-22 13:08) Zgłoś naruszenie 1314

    Co za brednie ten gość plecie.Jeżeli w tym rządzie wszyscy mają taki tok myślenia to ten Kraj rzeczywiście w szybkim czasie stanie się zaściankiem Europy-komunikacyjną patologią

    Odpowiedz
  • zygi(2015-12-22 12:33) Zgłoś naruszenie 81

    Nie mam nic przeciwko rozwiązaniu 2+1. Jestem za. Że Świnoujścia do Czech przez Karpacz musi powstać trasa.

    Odpowiedz
  • cyklista(2015-12-22 12:27) Zgłoś naruszenie 108

    "Czyli pośrodku mamy 200 km bez autostrady. I to ten odcinek musimy zbudować [dot. A1]" halo, halo tu ziemia ! ministrze infrastruktury brakujące odcinki A1 były na ukończeniu - zanim jeszcze weszliście do gabinetów. Wystarczy, że nie będziecie przeszkadzać do wakacji 2016 będzie przejezdność. https://www.facebook.com/Autostrada-A1-%C5%81%C3%B3d%C5%BA-1395889190651641/

    Odpowiedz
  • chłop z Radomia(2015-12-22 12:01) Zgłoś naruszenie 62

    Natężenie ruchu powinno być decydującym kryterium o budowie dróg ekspresowych. W powiatach nowosądeckim, gorlickim i limanowskim mieszka więcej ludzi niż w Poznaniu, a jedyne drogi jakie tam prowadzą to zalane asfaltem, kręte i wąskie trakty średniowieczne, które przebiegają prawie cały czas przez teren zabudowany. I nie chodzi tu o wymagania turystów i narciarzy, setki większych i mniejszych przedsiębiorstw nie może się swobodnie rozwijać, niektóre już pakują się w inne regiony kraju. Podobnie jest w ciągu drogi z Krakowa przez Wadowice i Kęty do Bielska Białej. Panie ministrze Adamczyk, liczę na to, że jako jeden z nielicznych fachowców w tej ekipie widzi Pan te potrzeby.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Lubuszanin(2015-12-22 11:58) Zgłoś naruszenie 141

    Nie zamykać dróg z koleinami ,tylko zrobić porządek,Lubuskim,gdzie biegnie niedawno otwarta autostrada A 2 a cały prawie ruch tranzytowy/ auta z wschodu/całe Lubuskie przemierzają drogą 92,na której trwa horror,tzw tiry jadą w kolumnach po dwadzieścia kilka,zderzak w zderzak,w świątek piątek i niedziele,mało tego w ustawowe zakazy również.A dlatego że na 92 od węzła Nowy Tomyśl do Świecka,nie ma żadnego poboru opłat.Zatrzymajcie te szaleństwo,dla w/w pojazdów jest autostrada.

    Odpowiedz
  • Kierowca(2015-12-22 11:50) Zgłoś naruszenie 1512

    Biednych nie stać na oszczędzanie. Zwezanie dróg to głupota i niegospodarność. Przykro mi że proponuje to ta władza.

    Odpowiedz
  • Mr Gumby(2015-12-22 11:50) Zgłoś naruszenie 265

    Tytuł manipuluje, można się domyślać, że minister chce zwężać istniejące ekspresówki. Gratuluję dziennikarskiej rzetelności.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • pasażer we mgle(2015-12-22 11:46) Zgłoś naruszenie 98

    Panie Ministrze Adamczyk a kiedy wyrzuci Pan wreszcie Pamułę( kolegę z KL Tuska) szkodnika i jego ekipę z Balic za m. innymi brak ILS CAT II i zaniedbanie remontu drogi startowej. Czy nie wstyd aby wyjaśniał Panu odwołane w Krakowie loty w niedzielę 20 grudnia student z Need Help- bo wezwany prezes Pamuła kompletnie nie wie jaka jest rzeczywistość na lotnisku? To skandal aby Pan Prezydent i Pani Premier nie mogli dolecieć do Krakowa a JP chwalił się że " ma dogadane z Adamczykiem ,że zarządu z Balic nie ruszy "!!!

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie