W ramach dyskusji o strategii rozwoju polskiego rynku lotniczego szeroko komentowana w branży lotniczej jest idea stworzenia duoportu Okęcie-Modlin. Pomysł zakłada wspólne działanie Lotniska Chopina w Warszawie oraz lotniska w Modlinie, co stanowić ma alternatywę dla koncepcji lotniska centralnego, czyli nowego portu lotniczego gdzieś między Łodzią a Warszawą, który wciąż znajduje się na etapie wstępnej koncepcji. Zarządzanie duoportem miałoby znaleźć się pod skrzydłami Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze”, będącego teraz jednym z czterech wspólników spółki Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin sp. z o.o. Władze PPL podkreślają, że połączenie lotnisk przyniosłoby realne korzyści obydwu portom poprzez efektywne zarządzanie infrastrukturą, co w konsekwencji przełożyłoby się na zwiększenie przepustowości ruchu lotniczego w centralnej Polsce.