Ryanair zapowiada zwiększenie przewagi, Wizz Air wyprzedza LOT. A ten twierdzi, że tanio skóry nie odda
Bitwa o Warszawę, największy i najbardziej lukratywny rynek w Polsce, nabiera rumieńców. Przeciwko koncepcji duoportu, czyli połączenia – na poziomie operacyjnym, pod jednym zarządcą – Lotniska Chopina z Modlinem, wypowiedzieli się w Warszawie dwaj najwięksi konkurenci: prezes Ryanaira Michael O’Leary i szef Wizz Aira József Váradi. Tę koncepcję forsuje dyrektor Lotniska Chopina Michał Kaczmarzyk, chcąc przejąć kontrolę nad Modlinem (dzisiaj ma mniej niż 1/3 udziałów).
Sprawa rozstrzygnie się po wyborach, a tymczasem zarządy obu portów szykują nowe projekty pod swoich największych klientów. Modlin planuje inwestycje pod Ryanaira, który ma tu niepisaną wyłączność i jest numerem jeden w Polsce w liczbie przewiezionych pasażerów. Chopin stoi w rozkroku między LOT-em i Wizz Airem (ten ostatni zapowiedział, że w tym roku zepchnie LOT z drugiej pozycji).