"Uruchomienie Pendolino zacznie mieć pozytywny wpływ na wyniki spółki już na początku przyszłego roku. Myślę, że po I kwartale 2015 r. ten wpływ będzie widoczny i w liczbie pasażerów, i w wynikach finansowych" - powiedział Celejewski w rozmowie z ISBnews. 

"Chciałem podkreślić, że w tym roku zbliżymy się do zera" - dodał prezes. 

W 2013 r. PKP Intercity odnotowało 87,2 mln zł straty netto przy 1801,1 mln zł przychodów. 

Według prezesa, uruchomienie połączeń o podwyższonym standardzie istotnie wpływa na sprzedaż biletów

"W tej chwili sprzedaż biletów na pociągi Express InterCity Premium i Express InterCity w porównywalnym okresie, w nowym rozkładzie, jest 2,5-krotnie wyższa. Widać, że pasażerowie wybierają połączenia o wyższej jakości i komforcie podróży" - podkreślił Celejewski. 

Wcześniej, podczas konferencji prasowej poświęconej uruchomieniu połączeń Express InterCity Premium prezes Grupy PKP S.A. Jakub Karnowski zapowiedział, że 2015 r. będzie tym, w którym liczba pasażerów PKP Intercity zacznie rosnąć. 

14 grudnia 2014 r. pierwsze pociągi dużych prędkości w Polsce - Pendolino, wyprodukowane przez Alstom, rozpoczęły kursowanie po polskich torach. Pociągi będą obsługiwały trasy PKP łącząc główne miasta tj. Warszawę, Gdańsk, Gdynię, Kraków, Katowice i Wrocław. Pociąg Pendolino PKP IC składa się z 7 wagonów i może przewozić do 402 osób.