"Cel został osiągnięty, spełniły się zakładane prognozy. System generuje coraz większe wpływy i systematycznie się powiększa" - podkreślono w komunikacie.
Dodano, że od początku działania systemu Viatoll wydano ponad 900 tys. urządzeń viabox umożliwiających korzystanie z tego systemu przez kierowców wszystkich pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony.
Jak podała GDDKiA, od czerwca dostępne są też urządzenia dla samochodów o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 3,5 tony, tj. viaAuto, dzięki którym również kierowcy aut osobowych mogą płacić elektronicznie za przejazd autostradami objętymi systemem Viatoll. "Do tej pory zakupionych zostało ponad 4 tys. takich urządzeń" - czytamy w komunikacie.
Wskazano, że wszystkie dochody z Viatolla trafiają bezpośrednio do Krajowego Funduszu Drogowego, z którego finansowana jest budowa i modernizacja dróg w Polsce.
System elektronicznego poboru opłat miał ruszyć 1 lipca ub.r., ale zaczął działać z kilkudniowym poślizgiem. Obowiązuje na wybranych odcinkach autostrad, dróg ekspresowych i krajowych zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Viatoll jest obowiązkowy dla samochodów oraz zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony oraz autobusów niezależnie od ich dopuszczalnej masy całkowitej.