statystyki

Koncerny muszą zerdukować emisję dwutlenku węgla. CO2 gorsze dla branży od COVID-u?

autor: Łukasz Bąk06.08.2020, 07:15; Aktualizacja: 06.08.2020, 07:22
Kary mogłyby kosztować całą branżę nawet 14,5 mld euro

Kary mogłyby kosztować całą branżę nawet 14,5 mld euroźródło: ShutterStock

Jeżeli koncernom motoryzacyjnym nie uda się zredukować emisji dwutlenku węgla, to zapłacą kary liczone w miliardach euro.

Zgodnie z unijnymi przepisami od 1 stycznia 2020 r. samochody powinny emitować maksymalnie 95 g CO 2 na każdy kilometr. Są jednak bardzo daleko od osiągnięcia tego celu. Firma analityczna Jato Dynamics policzyła, że ubiegłoroczna średnia dla całej branży to 122 g/km, czyli aż 27 g powyżej limitu (dane z 23 rynków unijnych). I jednocześnie ponad 4 g więcej niż w roku 2016. Według ekspertów Jato tylko trzy spośród kilkudziesięciu marek dobrze rokują i zbliżają się do celu wyznaczonego przez Brukselę.

Trzy powody


Pozostało 75% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie