statystyki

Czeskie pociągi wjeżdżają na polskie tory

autor: Krzysztof Śmietana05.06.2018, 07:31; Aktualizacja: 05.06.2018, 08:50
tory

19 zł mają kosztować najtańsze bilety z Krakowa lub z Katowic do Pragiźródło: ShutterStock

Już latem Leo Express zacznie wozić pasażerów między Krakowem a Pragą.

Prywatny przewoźnik z Czech po raz pierwszy ma do nas zawitać 6 lipca. Informacje o połączeniu pojawiły się już na najnowszych plakatowych rozkładach (zaczną one obowiązywać od najbliższej niedzieli). – To bardzo realny termin uruchomienia naszych pociągów – mówi Peter Jančovič, dyrektor Leo Express Polska. Na początek czeska firma będzie jeździć na trasie Kraków – Katowice – Praga.

Przewoźnik czeka jeszcze na ostatni dokument, który dopuści jego elektryczne pociągi Flirt do ruchu po polskich torach. Odpowiedni certyfikat, który potwierdzi, że skład spełnia nasze normy, musi wydać Urząd Transportu Kolejowego. Wniosek w tej sprawie Czesi złożyli 25 kwietnia. W UTK mówią, że na rozpatrzenie mają cztery miesiące. – To jednak maksymalny okres. Spodziewamy się, że wszystkie zgody otrzymamy wkrótce – mówi Jančovič. Jeśli jednak urzędnicy wykorzystają w pełni czteromiesięczny okres, to uruchomienie połączenia znowu się przesunie. Tym razem na koniec lata.

Leo Express ma kursować kilka razy w tygodniu. W poniedziałki i soboty pojedzie w stronę stolicy Czech, a w w piątki i niedziele w przeciwnym kierunku. Planowany czas dojazdu z Katowic do Pragi to 4 godz. 42 minuty, a z Krakowa 6 godz. 35 min. Przejazd ma się skrócić po zakończeniu w 2020 r. remontu torów ze stolicy Małopolski na Górny Śląsk. Czeski przewoźnik nie ukrywa, że z czasem chciałby zwiększyć częstotliwość kursów i uruchamiać nowe połączenia. Dawniej planował m.in. kursy na trasie Warszawa – Praga.


Pozostało jeszcze 55% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Komentarze (5)

  • czuhunka pre do Bełska.pl(2018-06-05 09:48) Zgłoś naruszenie 30

    pociągi są bardzo ważne, ale niestety jeżdżą tylko po szynach.

    Odpowiedz
  • ŻŁÓB DLA KONIA !(2018-06-05 09:11) Zgłoś naruszenie 30

    MOŻNA ODNIEŚĆ WRAŻENIE, ŻE JUŻ WSZYSCY POWINNI WIEDZIEĆ CO NALEŻAŁOBY ZROBIĆ Z TĄ USTAWĄ, O PTZ, ABY MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA (ORGANIZATOR) NIE MIAŁ PROBLEMÓW Z ORGANIZOWANIEM, W PROSTY I ŁATWY SPOSÓB, POZAMIEJSKIEGO TRANSPORTU ZBIOROWEGO. gdzie jest problem ? wydaje się że problem jest w nienależytym zrozumieniu celu tejże ustawy - wydaje się iż autor nie zauważa potrzeb całego narodu, a niestety koncentruje się wyłącznie na potrzebach biznesu. Wydaje się, że szczególnie w tym wypadku, to biznes powinien dopasować się do przepisów, a nie odwrotnie.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • BIAŁA PLAMA.(2018-06-05 08:46) Zgłoś naruszenie 21

    jak słyszymy, Czesi mają też normalny drogowy pozamiejski regionalny transport zbiorowy, a niestety u nas mamy "dno i wodorosty" - Ale Oni mają normalne przepisy, a nasze przepisy zniszczyły to co już było, a teraz praktycznie nigdzie nie dojedziemy bez własnego auta. Niestety lepiej to już było, a przedstawiony przez Ministerstwo Infrastruktury projekt ustawy o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym UD 126 w wersji z dn.16.02.2018 nie daje żadnych nadziei na poprawę tej tragicznej sytuacji, a mogłoby być jeszcze gorzej - choć ta "zabawa" w naprawę ustawy trwa już jakieś ze dwa lata i pozytywnego końca nie widać. Gdyby była normalna ustawa, to może Czesi przyszliby także na nasze pozamiejskie drogi.

    Odpowiedz
  • mika(2018-06-13 11:48) Zgłoś naruszenie 10

    jak od lat się wybiera idiotów do władzy i parlamentu to tak się ma. To wina wyborców (tych poszli i nie poszli głosować) czyli wszystkich Polaków. Jak sobie pościelisz, tak się wyśpisz - nic nowego.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie