Jeszcze dziś prezes Poczty Polskiej powinien przedstawić szefowi resortu cyfryzacji działania, które już podjął operator e-Doręczeń i te, które zamierza on podjąć w przyszłości, aby usprawnić usługę
„Minister Cyfryzacji oczekuje od Poczty Polskiej pilnej reakcji. Zespół Centralnego Ośrodka Informatyki podległy MC pozostaje do dyspozycji Poczty Polskiej w zakresie wsparcia przy rozwiązywaniu problemów technicznych” – czytamy w komunikacie.
Chodzi o problemy, które od początku stycznia zgłaszają urzędnicy z całej Polski. Przypomnijmy, że od tego roku większość podmiotów publicznych ma obowiązek stosowania e-doręczeń, czyli elektronicznego odpowiednika listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Nowy system jednak, zamiast ułatwiać pracę, utrudnia ją. Przede wszystkim przez problemy z logowaniem do skrzynek, kilkudniowe przesyłanie wiadomości czy wielogodzinne ich pobieranie. A to wszystko może mieć negatywny wpływ na terminy w toczących się postępowań (pisaliśmy o tym szerzej w artykule „Porażka systemu e-Doręczeń”, DGP nr 12/2024).
„Minister Cyfryzacji zwrócił się do Prezesa Poczty Polskiej o przedstawienie do 23 stycznia 2025 r. informacji nt. stanu realizowanych usług przez Pocztę Polską jako Operatora Wyznaczonego, w tym informację w zakresie naprawy zgłaszanych błędów dot. realizacji usługi oraz przedstawienie propozycji działań naprawczych usprawniających korzystanie z e-Doręczeń” – wskazał resort cyfryzacji. ©℗