statystyki

200 milionów złotych na likwidację groźnych odpadów

autor: Zofia Jóźwiak12.08.2015, 10:36; Aktualizacja: 12.08.2015, 10:36

Pożyczek na ten cel będzie udzielał Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Samorządy mogą otrzymać nawet do 100 proc. kosztów kwalifikowanych.

O problemach z porzucanymi odpadami niebezpiecznymi pisaliśmy w lipcu na przykładzie Kalisza. To samorządy mają obowiązek ich utylizacji, gdy właściciel śmieci nie chce lub nie może tego zrobić. Koszty takiej operacji sięgają nierzadko milionów złotych i obciążają gminne budżety. Odpowiadając na takie, jak opisane przez nas, problemy JST, fundusz ogłasza nabór wniosków w ramach zmienionego Programu Priorytetowego 2.2. Ochrona powierzchni ziemi. Jego budżet wynosi 200 mln zł. Wnioski można składać w trybie ciągłym. Dofinansowanie mogą dostać zarówno samorządy, jak i przedsiębiorcy. Wsparcie ma na celu udzielenie doraźnej pomocy w sytuacjach stwierdzonego zagrożenia dla życia lub zdrowia ludzi lub groźby wystąpienia nieodwracalnych szkód w środowisku.


Pozostało jeszcze 60% treści

2 dostępy do wydania cyfrowego DGP w cenie
9,80 zł Za pierwszy miesiąc.
Oferta autoodnawialna
PRENUMERATA 2020
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane